Laatste tijd veel gestolen fietsen?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Handige Harry
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 08 okt 2006 12:58
Rijdt met: mountainbike

Bericht door Handige Harry »

en er word meestal gestolen om bepaalde onderdelen!
Gebruikersavatar
UltimaVez
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 19 jun 2003 15:49
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR Elite

Bericht door UltimaVez »

Er is maar 1 regel: laat uw bike niet achteloos alleen achter en er zal u al veel leed bespaard blijven... Verval hierbij ook niet in de totale paranoia, als ik de reacties van sommige hier lees! (fietsen stelen tijdens een bevoorrading o.a)

Op alle georganiseerde toertochten die ik rijd (fietspromo kalender) is er bijna altijd een bewaakte fietsenstalling aanwezig, maak er dan ook gebruik van! Enige punt van verbetering hier is dat deze ook bemand kunnen worden bij de start en niet enkel voor den après, dit vooral voor diegene die gene maat meehebben die op de fietsen kan passen tijdens de inschrijving.

Gelukkig is het stelen van fietsen op toertochten eerder een uitzondering dan regel en als iedereen een beetje verstandig op zijn bike past zal dat altijd zo blijven.
Gebruikersavatar
raketwomanFIE
Mountainbiker
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 19:11
Rijdt met: SPECIALIZED fsr xc pro disc woman
Contacteer:

Bericht door raketwomanFIE »

frawiwi schreef::cry: ik ben nog nooit op een tt een fietsbewaking tegengekomen, , rij ik dan steeds de verkeerde tochten? met een nummerke is t ideaal, 0,50€ a 1€ is voor deze service zeker niet te duur. Nog geen reacties van een inrichter gekregen. Dieven kunnen perfect met een prutsfietske komen en hem inruilen tegen een sjieke bike he, t zal hen wordt wezen om deze dan achter te laten.Een goed slot in de rugzak is zeker geen overbodige luxe, denk niet t gebeurt mij of hier niet. Ik kan mijn fiets samen met mijn fietsrek kwijt in mijn monovolumewagen, maar niet iedereen heeft er een

op onze toertocht hebben we een bewaakte fietsparking maar ook 100% garantie dat deze dan niet zal gepikt worden kan niemand geven.
ge kunt nie zien aan de personen met welke bike ze rijden hé dit is héél moeilijk!
en ook het moet zijn dat deze personen héél goed de waarde van de bikes weten want het lijkt me niet om het even welke bike het gaat bv geen bazar fietske....
Gebruikersavatar
padre
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: di 09 mei 2006 21:50
Rijdt met: flanders voodoo

Bericht door padre »

Op onze tocht word er een bike-watch gehouden =D> .Diene tocht is de 3-heuveltjestocht die voor de derde maal wordt georganiseerd en die doorgaat op 11maart op het voetbalveld te Heestert.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Swannie schreef:Idd, en ik dacht tot max 2500€
Niet waar, je kan onbeperkt gaan. Maar voor een fiets van €7000 te laten verzekeren betaal je al €2000 ofzo. De mijne is verzekerd tegen diefstal

Ovirigens hadden wij vorig jaar op onze tt in Oudenburg een gratis bewaakte fietsstalling. Fiets afgeven, er werd een nummer aangehangen en jij kreeg een nummer mee. Er kon niemand bij de fietsen die niet bij de organisatie was. ER HEEFT NIEMAND GEBRUIK GEMAAKT VAN DEZE VOORZIENING
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

Ovirigens hadden wij vorig jaar op onze tt in Oudenburg een gratis bewaakte fietsstalling. Fiets afgeven, er werd een nummer aangehangen en jij kreeg een nummer mee. Er kon niemand bij de fietsen die niet bij de organisatie was. ER HEEFT NIEMAND GEBRUIK GEMAAKT VAN DEZE VOORZIENING[/quote]

Eigenlijk is dit het enige wat kan helpen tegen diefstallen en er op iedere tt zou moeten zijn, raar he dat er niemand gebruik van maakte, ik was niet aanwezig op jullie tt, maar volgend jaar ben ik er zeker bij, trouwens ik heb enkel positieve commentaren gehoord over jullie organisatie, tot later, en ik zal misschien dan de enige zijn die ervan gebruik zal van maken, lol, lekker een privébewaking voor mijn fietske, qls da gene service zou zijn. :bounce:
Gebruikersavatar
sleery
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: wo 22 jan 2003 20:04
Rijdt met: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Bericht door sleery »

Reine schreef:1 situatie is inderdaad wel ambetant:
je rijdt van bij je thuis naar de toertocht en moet je dan gaan inschrijven in het plaatselijk lokaaltje...
:-D
ik heb dit dit jaar als volgt opgelost in oostrozebeke: ben met mijnen ouden wegfiets in vol koerstenue mij gaan inschrijven :lol: nadeel is wel dat je raar bekeken wordt als je dan op je wegfiets van 18 jaar oud die 20 kg weegt, wegrijdt.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Volgens mij is het kwestie van gewoon te tonen dat hij op slot zit, daarvoor hoef je heus geen abus-slot te hebben.

Afbeelding
Gebruikersavatar
moviestar
Mountainbiker
Berichten: 253
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 22:29
Rijdt met: Cervelo

Bericht door moviestar »

de organisatoren van toertochten zouden beter allemaal een bewaakte fietsenzone voorzien dan is dit probleem opgelost.

greetzzzzz
moviestar 8)
Gebruikersavatar
MArkuz
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 09 apr 2006 16:00
Rijdt met: Gent

Bericht door MArkuz »

de fietsers zouden beter zelf wa op hunne velo passen :-?
Plaats reactie