03/02/2007 TT Ingooigem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
stavione
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 22:40

Bericht door stavione »

k vond het maar niks
een goed uur in den auto gezeten en dan moete nog ne keer op zoveel asphalt rijden om juist die 3 bergskes te doen .
geen echte mtb tocht zenne
en met wa coca en suikerwafels moete u ook niet dikboefen
mij zien ze er niet meer de moeite niet waard
geef mij maar meer de walen waardat ze u niet sparen van wat blubber .

allee iedereen heeft een mening he

ciao
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Deze namiddag een mooie tocht gereden in Ingooigem. =D> =D> Het begon al onmiddellijk rond Tiegem en zijn alom gekende "berg". Met of zonder stapsteentjes blijft dit een prachtige omgeving om te fietsen. Daarna richting Kerkhove naar de eerste bevoorrading. Daarna een stukje naast de Schelde en richting Kwaremont. Vanaf nu werd het heel serieus... de vele beklimmingen maakten het superlastig. Bovendien zaten er enkele off-roadstukken bij waar wel een voetje aan de grond mocht gezet worden. Ook de Kluisberg werd niet vergeten. Niet erlangs maar erover! =D>
Ik geloof dat er in de grote tocht rond de 900 à 1000 hoogtemeters werden overwonnen...dus spreken over 3 bergjes is de waarheid toch wat geweld aandoen. De sterkte van deze toertocht ligt hem juist in de afstand (70 km voor de liefhebbers) en het hoogteverschil dat moet overwonnen worden.
De bevoorradingen vond ik ook prima. We moeten toch een beetje serieus blijven. Voor twee euro kregen we twee bevoorradingen met cola, water, suikerwafels, peperkoek of sinaasappels...zoveel je maar wilt. Op de Patersberg stond ook nog eens de Acquariusstand. Iedereen kan toch ook zelf nog zorgen voor wat drank en energierepen?
Het enige minpuntje vond ik ook de zwarte pijl op de bordjes, die pas op het laatste moment zichtbaar was (voor mij toch). Ik begrijp echter dat de organisatie hun investering in de bepijling niet zomaar zal veranderen.
Bedankt aan de organisatoren voor de mooie tocht. =D> =D> Ik vond het de moeite waard.
Gebruikersavatar
vermeulen
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: di 17 mei 2005 20:17
Rijdt met: Granville - Evo

Bericht door vermeulen »

hey stavione,
we spreken hier niet over een zuivere mtb-rit maar over een wegrit ter voorbereiding van het wegseizoen dat niet ver meer af is met hier en daar een strook offroad. We kunnen dus niet klagen ieder km dat we gereden hebben is er eentje dichterbij de conditie. Je kan niet verwachten dat organisatoren die een beetje volk willen nu nog een moddertochtje organiseren met de talrijke wielertoeristen reeds klaar in de startblokken voor binnen enkele weken als de primavera losbreekt. Het goede van dit forum is juist dat indien je de commentaar van de vorige jaren leest je perfect weet wat het doelpubliek is van een TT. Vandaar was deze BTT voor mij perfect en voldeed hij volledig aan mijn verwachtingen . Tot volgende jaar !!
Gebruikersavatar
De Kapelaan
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 dec 2006 23:24
Rijdt met: Sportivo XT

Bericht door De Kapelaan »

We hebbben er van genoten op die prachtige zaterdagnamiddag. :-D
Met zo'n man of 10 van Wiel in Wiel zijn we met een beetje te hels tempo gestart. Lieven en Geert hielden het de snelheid goed in het gedrang tot in Tiegem waar we toch rekening moesten houden met de achterste gelederden. Snelheid aangepast en verder de knoerten beklommen die het vlaamse landschap te bieden had. Chapeau voor onze nieuwkomer bij ons Mtb-clubje, Jurgen doe zo verder. =D> . De bevooradingen??? t'Ja voor €2 kunt ge niet meer verlangen zeker maar ze mogen alvast een beetje meer inschrijving vragen en ons dan culinair een beetje meer verwennen. Het parcours lag er schitterend bij maar volgend jaar zit Zulzeke bos er waarschijnlijk niet meer in. Na de laatste bevoorading er nog ne keer een snukske aan gegeven om het gemiddelde nog een beetje de hoogte in te jagen. Er zaten veel rode kopkes lelijk te kijken aan het verschroeiende tempo. We hebben ons enorm gejeund en we zagen dat het goed was. Tot naeste jaere. Bedankt SV.

Afstand: 70km
HM: 934m
Gem. S: 21.2km/u

De Kapelaan
Gebruikersavatar
de zoate
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 29 nov 2005 18:56
Rijdt met: nen goen

Bericht door de zoate »

captain scarlet schreef:zeeer aangename tocht, goeie organisatie, alles tiptop in orde. vanmorgen 7h15 vertrokken uit bissegem voor de 70 maar 'pech onderweg' hield me tegen. derailleur in wiel gedraaid en pechbusje mogen bellen (overigens, pechdienst ook dik in orde, nogmaals merci voor het komen ophalen). dan vriendin mogen bellen die me gelukkig kon komen halen. der is weer werk aan de winkel/fiets.

cu
scarlet

ps: veel beterschap ook aan de raketwoman die naast me in het busje zat. diene pols groeit wel terug aanéén, zeker weten!
ah cpt scarlet, 't is toch wel jamre van joene derailleur, nu jé nog chance da je voe velomoakre ljiert, zo da je 't zelve goa kunn vermoaken
a propos goa je zoaterdaoge wok noa gelwe

tut noasteweke en zet joen gedachtn niet te vele up da raketwuveke, oei spel wilt ein in de menoage...

de zoate
Gebruikersavatar
Dizze
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 10:55
Rijdt met: MTB Wilier Triestina

Bericht door Dizze »

heb er van genoten en het weer heeft er zeker iets mee te maken gehad.
prachtige vergezichten , mooie streek .Om volgend jaar terug te komen . Ook ik had last van de te kleine pijltjes .. paar keer de verkeerde kant op gereden . Tamelijk vroeg na de start was er een flinke afdaling duikend over een kruispunt . Had daar een wagen afgekomen dan ..?? "GEVAAR" bord plaatsen !!?
Gebruikersavatar
Dizze
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 10:55
Rijdt met: MTB Wilier Triestina

Bericht door Dizze »

heb er van genoten en het weer heeft er zeker iets mee te maken gehad.
prachtige vergezichten , mooie streek .
Verhouding verhard/onverhard was voor mij OK . Het was lastig genoeg
De vele kerkwegels moet je erbij nemen . Die zijn zo typisch aan de streek .
Ook ik had last van de te kleine pijltjes .. paar keer de verkeerde kant op gereden .
Tamelijk vroeg na de start was er een flinke afdaling duikend over een kruispunt . Had daar een wagen afgekomen dan ..?? "GEVAAR" bord plaatsen !!?
Al bij al vond ik het een mooie tocht
Tot volgend jaar
Gebruikersavatar
katrien20
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:07
Rijdt met: hot chili

Bericht door katrien20 »

Gisterenmorgen ben ik ook vertrokken voor de 50km en het was genieten!
Ik had me op super veel baan voorbereid, maar op de 50 viel dat al bij al heel goed mee! We kregen een pittig parcours voorgeschoteld met voldoende leuke beklimmingen! We kwamen toch aan een dikke 800 hm, wat toch wel kan tellen he!
Voor mij was de bepijling prima, nergens heb ik getwijfeld of verkeerd gereden.
Dikke bravo aan de voltallige crew, want de organisatie was prima!!! =D> =D> =D>
Voldoende bevooradingen (toch 3!!! op de 50!), bikewash, douches (wel koud :( ),lekkere boterham én een warme kantine!
superman
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 sep 2006 11:41
Rijdt met: jowan 23 allivio

Bericht door superman »

Prachtige overgangsrit tussen mountainbike- en wegseizoen. Goede organisatie, veel km's, prachtig weer. Gelukkig dat ik de 70km op reserve gestart ben en de wiel en wielers pas op de kluis ben tegen gekomen. Vanaf daar samen naar Yvegem gevlogen onder leiding van onze goed getrainde kapelaan. Eén klein minpuntje voor de 70km mischien is dat er een tameljke grote afstand was tussen de 2 bevoorradingen. Gelukkig heb ik in Zulzeke de tijd genomen om mijn rijsttaartje binnen te spelen, wetende wat er nog moest komen.

Zeker tot volgend jaar, bedankt organisatie.
Gebruikersavatar
barty
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 20:26
Rijdt met: Niner RDO, custom

Bericht door barty »

Hallo, aangezien mijn ploegmaten collectief forfait gaven werkte ik gisteren de 70 km helemaal alleen af. Eerst efkes goeiendag gezegd tegen enkel oude bekenden die de tocht al hadden afgewerkt en het blijkbaar weeral nodig vonden om in de Leffe te duiken.Dus rond 13 u op fietske gesprongen voor het begin van een prachtige tocht met voldoende afwisseling tussen weg en off-road.Zeker de extral lus van de 70 km langs De Hotond was bijzonder pittig,met de zeer lastige passage door het bos van ....???
Boven op de Patersberg was de Aquarius meer dan welkom.Aangezien ik zelf nog niet echt veel gegeten had die dag bleef voor mij de tweede grote bevoorrading iets te lang op zich wachten.
Na het fietsen terug naar Zulte en verslag gaan uitbrengen bij één van de ploegmaats, die stond te kwijlen van deze mooie tocht.
Eén nadeel ...ik lig ondertussen ziek geveld in de zetel met buikgriep, grrrrrrrrrrr. dus hopelijk ben ik voldoende gerecupereerd tegen volgend weekend.
Groeten Barty
Plaats reactie