03/02/2007 TT Ingooigem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
gonewild
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: do 10 nov 2005 13:15
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

03/02/2007 TT Ingooigem

Bericht door gonewild »

Verleden jaar heb ik op deze toertocht mijn debuut gemaakt op de 70km, eerste maal een lange afstand. :-?

Er werd toen wat geklaagd over iets teveel baan , maar voor mij was het toen meer dan voldoende, ben dit jaar zeker opnieuw van de partij op de 70km.

Streek : Vlaamse ardennen - Tiegem

Misschien nog een woordje uitleg van de organisatie?
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

bij mij staat er een verslagske op de site...

www.valcke-vanraes.be :wink:

doorklikken naar verslagen januari 2006

Ik informeer eens bij de organisatie :wink:
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

03/02/2007 TT Ingooigem

Bericht door Joybiker »

Voor mij mag 't alvast 't parcours zijn zoals enkele jaren geleden, 'k dacht dat er verleden minder Kluisbos in zat, en daarvoor komen we just :bounce: :bounce:

Groeten,

Joybiker
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 03/02/2007 TT Ingooigem

Bericht door Fritsie »

[quote="Joybiker"]Voor mij mag 't alvast 't parcours zijn zoals enkele jaren geleden, 'k dacht dat er verleden minder Kluisbos in zat, en daarvoor komen we just :bounce: :bounce:

Inderdaad, Joybiker, vorig jaar werd er op het einde zelfs gewoon langs de Kluisberg gereden. Doodjammer. Hopelijk is het dit jaar anders.
gonewild
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: do 10 nov 2005 13:15
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door gonewild »

Klopt inderdaad, geen kluisbos, wel een gedeelte van de rode lus van het
bloso parcours maar dan in omgekeerde richting.
De plaatsnaam weet ik niet juist, maar de helling die je naaar beneden fietst na de patersberg werd toen omgekeerd gedaan, een nijpertje
Gebruikersavatar
Sjiva
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 dec 2006 11:30
Rijdt met: Trek 4500

Bericht door Sjiva »

inderdaad de lange afstand spreekt me wel aan ... hopelijk wordt het een mooie tocht ...
ben benieuwd wat ze ervan maken want met 70 km kom je al een heel eind 8)
Gebruikersavatar
Jefke85
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: di 17 okt 2006 16:14
Rijdt met: Viper Carbon Lite, XT
Contacteer:

Bericht door Jefke85 »

Sjiva schreef:inderdaad de lange afstand spreekt me wel aan ... hopelijk wordt het een mooie tocht ...
ben benieuwd wat ze ervan maken want met 70 km kom je al een heel eind 8)
Deze 70km is niet echt zwaar hoor, laat jullie niet afschrikken, let op mooie tocht, geen slecht woord over deze organnisatie, een tocht hoeft niet altijd echt zwaar te zijn. Deze tocht vind ik zelfs ideaal om eens een echte lange duurtraining van te maken. Heb ze bvb zelf vorig jaar met de fiets nog eens van en naar huis gereden, had rond de 90km. Zo kan je je goed voorbereiden voor het komende voorjaar en voor wie een marathon beoogt. Belangrijk is dan natuurlijk wel omdit aan een continu tempo te doen, en niet te veel laten opjagen door van die bikers die een strook rap rijden, maar dan blijkbaar maar de kleine afstand deden, begrijp die soms niet, mja bon, wie ben ik om te oordelen over een ander zijn rijstijl.

Veel plezier allen, ik zal er dit jaar wel niet bij zijn :p, ga naar Zwalm de nachttocht eens afhaspelen, vooral omdat ik de zaterdag weg moet en niet kan biken, anders was ik ZEKER aanwezig.

Veel succes aan de organnisatie en al wie daar gaat fietsen!!! =D>
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Sjiva schreef:inderdaad de lange afstand spreekt me wel aan ... hopelijk wordt het een mooie tocht ...
ben benieuwd wat ze ervan maken want met 70 km kom je al een heel eind 8)
Wie hier komt voor kilometerkes te rijden als voorbereiding op zijn wegseizoen zal zeker aan zijn trekken komen.Als ge dat dan nog ne keer met de fiets van thuis doet,dan is dat zeker een goed trainingske.

Maar voor mij telt er geen wegseizoen,alleen het MTB-en en zoveel mogelijk off-road rijden.Bijgevolg heb ik hier niets te zoeken.Als ge nu de 55 of de 70 doet,dan moet ik zeggen,de streek is heel mooi en heel aantrekkelijk maar er zit voor mij veel te veel weg en stappaadjes in deze tocht en dat is niet voor mij weggelegd.Liever een TT van amper 45 km waar minimum 70% off-road inzit,dan ene van 70 km waar amper 30% off-road (veel meer zal het niet zijn)inzit.
Bijgevolg blijf ik beter thuis en dus doe ik dat ook maar.

Pas op,ik zeg niet dat het een slechte organisatie of slechte tocht is,maar mij spreekt dat parcours zeker niet aan.(Der zijn er mooiere die de streek aandoen)

Desalniettemin,wie kilometers wil rapen,zit daar zeker op z'n "plekke".
Gebruikersavatar
bonsai
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 21:53
Rijdt met: Orbea satellite

Bericht door bonsai »

is inderdaad een tochtje ideaal voor de mannen op de weg
Gebruikersavatar
T@D@P-cycler
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 06 okt 2006 20:40
Rijdt met: Thompson Acid

Bericht door T@D@P-cycler »

nog meer info/flyer van deze tocht ?
Plaats reactie