Training: HAC 4 ciclosport

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Training: HAC 4 ciclosport

Bericht door franky »

onlangs heb ik mij een nieuwe fietscomputer aangeschaft.
de HAC4 + interface van ciclosport.
is er iemand die mij kan helpen wat het pc-gedeelte betreft?
lyot
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: za 03 aug 2002 02:00
Rijdt met: Nishiki Accelerator
Contacteer:

Bericht door lyot »

Op 2002-08-11 19:29, schreef franky:
onlangs heb ik mij een nieuwe fietscomputer aangeschaft.
de HAC4 + interface van ciclosport.
is er iemand die mij kan helpen wat het pc-gedeelte betreft?
ik kan je helaas niet helpen, maar ik ben wel benieuwd of je er tevreden over bent. Ik wil me ook zo eentje aanschaffen..Waar heb je 'm gekocht , en hoeveel kost ie?
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Bericht door franky »

heb hem nog maar een week geleden gekocht bij mijne plaatselijke fietshandelaar prijs was 270euro(speciale prijs voor nen hele goeie klant)
ken hem dus nog van géén kanten!
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Is niet te duur, maar bij Bike-discount kon je hem hebben aan 199euro. Reken daar nog een 15euro transport bij en je komt toch een stukje goedkoper uit.
Gebruikersavatar
flupke
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 05 apr 2002 02:00
Rijdt met: Trek 6500 upgraded + cannondale

Bericht door flupke »

ik ken de invoerder van ciclomaster voor de (info@intercycle.be).... hij verkoopt ze aan dezelfde prijs als in duitsland!! ik heb de cm414 ALti M met hoogtemeterfunctie en PC-interface 159€ betaald (voor zij die niet weten hoe die dingen eruit zien ---> t'is er zo ene als die van zandbijterke).... zonder PC-interface kosten ze 100€ ... de Hac 4+ heb ik 2 weken terug voor een bike-maat gekocht...

PC-interface aansluiten op de seriële poort...via de cd-rom programma-ke downloaden ... bij "opties" de juiste seriële poort selecteren ... uw fietscomputerke in de interface pluggen en hem instellen zodat "PC" op uwen display (fietscomputer) knippert... door het uurwerkje links bovenaan aan te klikken worden de gegevens van uw fietscomputerke op uwe pc opgeslagen ... grafiekskes bekijken en tekst bijvoegen.....



_________________
"to bike or not to bike; that's no question!"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flupke op 2002-08-12 18:49 ]</font>
mOlO
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Aartselaar

Bericht door mOlO »

Gegroet allen:

Over de Ciclomaster CM414

1) Die Memory-functie van 64uur bij de CM414M, wat houdt die juist in? Verlies je na 64 uur "rij-tijd" alle data of na 64 uur "reële-tijd". En wat voor geheugen heeft de gewone (CM414) Ciclomaster dan wel :???:
2) Iemand ervaring met de Ciclosport HAC3, die zijn nu supergoedkoop met die HAC4 die ze vervangt :eek: ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mOlO op 2002-08-13 15:45 ]</font>
Gebruikersavatar
shiva
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 01 aug 2002 02:00

Bericht door shiva »

Met zo'n pc interface, wat kun je daar allemaal mee in de pc trekken? Welke grafieken en zo maak je daar mee? Interessant of gewoon eens leuk?
mOlO
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Aartselaar

Bericht door mOlO »

Op 2002-08-13 16:37, schreef shiva:
Met zo'n pc interface, wat kun je daar allemaal mee in de pc trekken? Welke grafieken en zo maak je daar mee? Interessant of gewoon eens leuk?
Interessant én leuk:
enigste probleem is (voor mij) de beperkte 64uur-opslag. Moet je op een bike-vakantie al een laptop gaan meesleuren :sad: echt wel zwak vindt ik dat (er bestaan nu toch al genoeg technieken om data op externe geheugenmodules op te slaan mijn gedacht.

Representation of all recordings
after the following functions:
- hearth-rate
- altitude
- bike-speed
- ski-speed
- performance in Watt
- temperature
- rise/descent
- footstep frequency (optional)



Systemrequiremets:
Content:
Representation of all recordings
after the following functions:
Diagrammatic representation of all functions
dependent on time as well as on trip (bike).
The real altimeter profile is representable
Overall view of the functions according to
minimum-, maximum-, average-, difference-,
starting- and target value.
Zoom of chosable area in the grafic diagram.
Overall view of the stored trips, diffenciated
between bike-, jogging- and ski activities.
Coloured emphasis on the individual target - heart
rate area
Markings to be set and called individually
Use of all Windows-advantages transferable to the
software, e.g. representation of separate trips by
opening of several "windows"
Combining and comparison of trips
phille

Bericht door phille »

Wel de HAC4 plus ook aangeschaft en het toestel doet wat het moet doen, vergelijkbaar met een Polar710. Echter het beste dat da ding heeft is die Software 'CicloTour' daar kan je werkelijk ALLES mee analyseren ben dus een uiterst tevreden klant.
BTW: er zit ook een cadence teller op die ik niet gebruik, iemand anders al gebruikt ?
Gebruikersavatar
Bieper
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00

Bericht door Bieper »

bezit ook z'n hac4 ben er niet zo content van wel als fiets computer maar niet wat pc gedeelte betreft denk eraan geen nederlands wat voor sommige(lees mij)een probleem is misschien komt de nederlanse versie nog wel of op zijn minst de engelse van de ciclo tour en dan heb ik er ook iets aan
Plaats reactie