kmc 10 speed sl
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
kmc 10 speed sl
is er hier iemand die ervaring heeft met deze ketting, ik het op de site van weightweenies al gezien dat er redelijk wat mensen zijn die met deze ketting op hun mtb rijden, werkt deze dan echt goed in combinatie met 9 speed, en hoe zit het met de duurzaamheid,
als ik zie hoe deze opengewerkt is zou ik denken dat ze wel goed in de modder presteert, vermits de modder van tussen de tandwielen en ketting langs die openingen als het ware word uitgeperst .
maar lans de andere kant kan de modder wel tot diep in de schakelrollen geraken.
als ik zie hoe deze opengewerkt is zou ik denken dat ze wel goed in de modder presteert, vermits de modder van tussen de tandwielen en ketting langs die openingen als het ware word uitgeperst .
maar lans de andere kant kan de modder wel tot diep in de schakelrollen geraken.
- JanMan
- Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
- Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata
Ik heb enkel met de KMC X9 Sl gold ervaring. Deze ketting is identiek aaan de X10sl, maar ze is iets breder.
ERVARINGEN
- LOOKS: De gouden titanium nitride laag blijft erop, dus de ketting blijft er goud uitzien
- BETROUWBAARHEID: Ketting lijkt me sterk. Ze ligt een jaartje op de bike en is nog niet gebroken. Ik heb voordien al Dura ace ketting overgetrapt. Enig minpuntje is de "sluitschakel". Deze is tijdens een beklimming los in 2 gebroken
Maar een powerlinkske erop en geen enkel probleem.
Problemen met vuilophoping is er niet echt. Ketting is mooi schoon te maken mits de juiste smering.
- GEWICHT: Zeer goed, de lichtste 9-speed ketting die er verkrijgbaar is
- PRIJS: Kost heel wat meer dan een topmodel van shimano of sram. Maar je hebt een lichtere ketting met betere looks die even betrouwbaar is.
Over de X10sl,
De invoerder heeft me verteld dat de 10 speed ketting op een mtb geen enkel probleem mag opleveren. Ik ontvang binnenkort een testexemplaar van de 10 speed als ook van de nieuwe 9 speed modellen. Een testverslag mag je nog wel verwachten!
Waaorm een 10 speed op je mtb?
- lichter
- smaller, dus minder kans op wrijving op de derailleur. De ketting is wel echt maar een ongelooflijk klein stukje smaller.
ERVARINGEN
- LOOKS: De gouden titanium nitride laag blijft erop, dus de ketting blijft er goud uitzien
- BETROUWBAARHEID: Ketting lijkt me sterk. Ze ligt een jaartje op de bike en is nog niet gebroken. Ik heb voordien al Dura ace ketting overgetrapt. Enig minpuntje is de "sluitschakel". Deze is tijdens een beklimming los in 2 gebroken
Maar een powerlinkske erop en geen enkel probleem.
Problemen met vuilophoping is er niet echt. Ketting is mooi schoon te maken mits de juiste smering.
- GEWICHT: Zeer goed, de lichtste 9-speed ketting die er verkrijgbaar is
- PRIJS: Kost heel wat meer dan een topmodel van shimano of sram. Maar je hebt een lichtere ketting met betere looks die even betrouwbaar is.
Over de X10sl,
De invoerder heeft me verteld dat de 10 speed ketting op een mtb geen enkel probleem mag opleveren. Ik ontvang binnenkort een testexemplaar van de 10 speed als ook van de nieuwe 9 speed modellen. Een testverslag mag je nog wel verwachten!
Waaorm een 10 speed op je mtb?
- lichter
- smaller, dus minder kans op wrijving op de derailleur. De ketting is wel echt maar een ongelooflijk klein stukje smaller.
Bericht door $mokeyJoe »
Het enige dat ik nogal hoor op de WW's is dat er snellere slijtage zou optreden bij de tandwielen.Hangt een beetje af vd merken,maar er zijn waar de platen wat dikker zijn.Hierdoor blijf je goed schakelen,maar je tandwielen slijten sneller door de wrijving.Soms gebeurt het dat de ketting op de cassette durft te verspringen vanwege een slechte kettinglijn.Dit heb ik allemaal maar gehoord/gelezen.Ik ga ze ook wel uitproberen.Maar niet direct met de Carbon-Ti tandwielen!
De X9SL zijn dé kettingen voor mij momenteel!Sterk,kleurvast,redelijk slijtagebestendig,snel en goed te reinigen en uitblazen
De X9SL zijn dé kettingen voor mij momenteel!Sterk,kleurvast,redelijk slijtagebestendig,snel en goed te reinigen en uitblazen
- MilkSjeik
- Mountainbiker
- Berichten: 268
- Lid geworden op: di 30 aug 2005 21:26
- Rijdt met: Specialized Stumpjumper
Ik zit kort bij de aankoop van een nieuwe bike. Daar had ik ook graag met 2 kettingen op gewerkt. Omdat de looks en commentaren van die KMC kettingen gewoon super zijn ligt deze keuze in elk geval al vast :p Maar als ik het goed begrijp moet ik er dan 2 powerlinks van sram bijkopen?JanMan schreef:Enig minpuntje is de "sluitschakel". Deze is tijdens een beklimming los in 2 gebroken
Maar een powerlinkske erop en geen enkel probleem.
Problemen met vuilophoping is er niet echt. Ketting is mooi schoon te maken mits de juiste smering.
- ridley86
- Mountainbiker
- Berichten: 306
- Lid geworden op: wo 22 nov 2006 15:47
- Rijdt met: Rockmachine Xc elite team eleven
- Contacteer:
Bij kmc zit er ook al een powerlink in de ketting dus gewoon 2 kettingen aanschaffen , op lengte maken en knallen
Van op de site
Model X9SL-GOLD
Afwerking Titanium Nitride Coating
Aantal tandwielen achter 9
Toepassing Intensief gebruik
Bruikbaar voor Derailleursystemen t/m 27 versnellingen
Pin Kracht 250 Kgf
Max. Breuklast 1020 Kgf
Pin lengte 6,6 mm
Bijzonderheid 242 Gram/110 schakels
Bijzonderheid X-Brug - Snel en soepel schakelen
Bijzonderheid eXtra Stretch Proof - Extreem slijtvast
Bijzonderheid Titanium Nitride Coating
Bijzonderheid Inclusief MissingLink-9 Sluitschakel
Pin Verbinding Flat-Step
Van op de site
Model X9SL-GOLD
Afwerking Titanium Nitride Coating
Aantal tandwielen achter 9
Toepassing Intensief gebruik
Bruikbaar voor Derailleursystemen t/m 27 versnellingen
Pin Kracht 250 Kgf
Max. Breuklast 1020 Kgf
Pin lengte 6,6 mm
Bijzonderheid 242 Gram/110 schakels
Bijzonderheid X-Brug - Snel en soepel schakelen
Bijzonderheid eXtra Stretch Proof - Extreem slijtvast
Bijzonderheid Titanium Nitride Coating
Bijzonderheid Inclusief MissingLink-9 Sluitschakel
Pin Verbinding Flat-Step