Voeren

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Voeren

Bericht door SPECI »

heeft er iemand ervaring met " De Voerstreekroute"?Aantal hoogtemeters?
Vertrekplaats?
Naar't schijnt is deze route de moeite waard,ik ga hem morgen eens proberen(oftewel Theux).
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

ne mtb maat heeft die vorige week gaan rijden, en er ontbraken veeeeeel pijltjes, maar toch een heel mooie streek om te biken
OBOM
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 okt 2002 14:16
Rijdt met: Manitou HT

Bericht door OBOM »

Mooie route in een bijna vergeten stukske België. De noordelijkste route van Luik, of de zuidelijkste van Limburg, zie maar. Ik begin bij restaurant "De Boerenhoef" in De Plank. Da's makkelijk te vinden vanuit Nederland, en bovendien schenken ze daar een goeie pint en serveren een mooi voerens kaasplateau voor de Apres Bike :P
Verder: een toffe route, met mooie single tracks, een paar pittige klimmetjes en snelle afdalingen. Wel veel scherpe vuurstenen, alsmede af en toe lekker vette klei. Je steekt dus het best een paar serieuze noppenbanden van een redelijke breedte. Afstand is ook oké (zo'n 40km)
We gaan hem komende zondag 3 augustus met een stel van het nederlands forum rijden, dus wie mee wil: we starten om ±11.00 uur vanaf "De Boerenhoef"

OT: Etienne, waarom heb je mijn onderschrift gejat?! Hoewel ik natuurlijk blij ben, dat je mijn mening onderschrijft... 8-[
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Zeer mooie route.
Veel steile klimmetjes, vrij technische afdalingen, beekje oversteken, zeer veel off-road.

Alleen ben ik vanaf Sint-Pieters Voeren de route even kwijtgespeeld. De pijltjes staan ook vaak pas na de splitsing, dus goed uitkijken is de boodschap. (naar 't schijnt hebben er vroeger pijltjes voor en na de splitsing gehangen maar de pijltjes voor zijn dus op sommige plekken verdwenen.)

De route valt ook nog gemakkelijk te combineren met de route van Vijlen of die van Sint-Geertruid. Je kan er dus gerust een hele mountainbikedag van maken.
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

voerstreek route

Bericht door ...Jokke »

Ik ben afgelopen de route gaan fietsen in de voeren. Ben vertrokken in 's gravensvoeren maar al vlug werd duidelijk dat de bewegwijzering niet al duidelijk was. Het was opletten geblazen en met momenten echt zoeken naar een pijltje. Maar de route was toch de moeite.

enkel doordat het terrein er drassig bijlag slipte langzamerhand mijn kabel vd achterderrilleur dicht waardoor deze niet meer van tandwiel veranderde.

de route is een aanrader, enkel goed opletten met de pijtjes

greetz

biker jokke
Gebruikersavatar
Mommen
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 18:20
Rijdt met: Specialized S-works HT 2005 XTR XT
Contacteer:

Bericht door Mommen »

De bewegwijzering is op een bepaald punt inderdaad wat minder. Toen ik 5 km asfalt aan een stuk door had begonnen de twijfels toe te slaan en inderdaad, ik zat verkeerd :D . Voor de rest valt het best wel mee. Niet te vergelijken met de ardennen natuurlijk.
ElStinho
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 18:36
Rijdt met: Cube Ltd 2 '04
Contacteer:

Bericht door ElStinho »

Bij de VVV in 's gravenvoeren verkopen ze een gedetailleerde kaart met de route. Best de moeite, voor slechts een paar euro's.

GRtz
Stijn
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

ze moeten de bewegwijzering maar beter in orde houden in plaats van ons kaarten aan te smeren.
al een 10-tal keer de route gereden en nog nooit ben ik er in geslaagd het parcours volledig te blijven volgen. Het loopt altijd mis, aan het uiterst oostelijke punt van de route.
Maar wel schitterende streek.
Die routes in hollands limburg zijn veel beter aangeduid, maar wel niet zo zwaar. De heuvels zijn er over het algemeen ook ietsje lager.
Gebruikersavatar
D@vy
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 05 jul 2004 14:59
Rijdt met: Scott Spark 30

Bericht door D@vy »

Zijn deze routes nog te rijden in deze periode van het jaar?
Het heeft de laatste tijd namelijk echt wel heel fel geregend en op veel plaatsen is het gewoon niet meer tof, zoveel modder...

Zouden graag deze routes eens rijden, maar als het echt TE vettig is, wacht ik liever tot de lente.

Alvast bedankt voor de info
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Als ik in de winter toch wat hoogtemetertjes wil maken, dan rij ik altijd naar Voeren of Hollands limburg, omdat het er daar meestal veel droger bijligt dan de Ardennen.
Ik heb er ook nog nooit moeten slijkploeteren, af en toe ligt er wel eens een dun vettig laagje maar daar ondervind je weinig last van.
Plaats reactie