Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
PIPO
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 16 jan 2003 00:33
Rijdt met: TREK FUEL-xt-magura-dt swiss.

Houffalize

Bericht door PIPO »

MAANDAG ROUTE 5 GEREDEN IN HOUFFA ! HEEL VEEL IJZEL EN SNEEUW OP ROUTE TEGENGEKOMEN MAAR WEL FERM LOL GEHAD SAMEN MET BIKE PARTNER ! EERST IN COO GESTOPT OM TE GAAN BIKEN MAAR DAAR WAS GEEN DOUCHE BESCHIKBAAR IN TEGENSTELLING TOT WAT ER OP HET NET STAAT ! DUS MAAR VOOR DE TWEEDE MAAL IN DRIE WEKEN NAAR HOUFFA ! TOEN 3 GEREDEN EN NU DUS 5 ! ACHTERAF PRIMA DOUCHE EN DITO AFTERBIKE ! PERFECTE BEPIJLING VOOR EN NA DE BOCHT! DIT IS DUS INDERDAAD HET MEKKA VAN DE BELGISCHE BIKE SPORT WAARD !


Op het forum betekent hoofdletters hetzelfde als roepen.

Mvg ice
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Wast u in rivier "de Outhe" die is daar vlakbij! :D
Van de koude moet je niks aantrekken, daar wordt je hard van! 8)
Gebruikersavatar
PIPO
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 16 jan 2003 00:33
Rijdt met: TREK FUEL-xt-magura-dt swiss.

Bericht door PIPO »

als je er op de markt staat dan rij je er gewoon achter de kerk naar beneden , daar is een kleine sporthal met tennispleinen . voor 1,5 euro mag je er douchen , grote verwarmde douche met termostatische kraantjes . wanneer ga je en welke route ga je rijden? 8)
Gebruikersavatar
PIPO
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 16 jan 2003 00:33
Rijdt met: TREK FUEL-xt-magura-dt swiss.

Bericht door PIPO »

route 3 vind ikzelf de mooiste route , gisteren nog de 2 en de 6 gereden samen goed voor ongeveer 40 km , parcours lag er redelijk zwaar bij vooral de 2 . volgende week gaan we de 1en de 4 nog doen en dan hebben we ze allemaal op ons palmares staan ! 8)
Gebruikersavatar
eekhoorn
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: do 03 jul 2003 19:10
Rijdt met: ijzer en alu

Bericht door eekhoorn »

yow!

wij zijn vorige week met een paar vrieden e weekendje gaan biken in houffalize

achteraf bekeken is de blauwe (25 km) veruit de mooiste en moeilijkste, ondanks de mindere afstand vergeleken met de rode

de rode 3 vond ik dan persoonlijk wat minder wegens het meest geasfalteerde weg
OBOM
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 okt 2002 14:16
Rijdt met: Manitou HT

Bericht door OBOM »

Ah, Houffa!
Bij uitstek het mooiste stukske België voor de biker...maar waarom toch weer zoveel ASFALT in de routes? [-X En dat terwijl de mogelijkheden aldaar ongekend zijn...
Wat mij iedere keer als ik daar ben wel weer opvalt, is hoe ongelofelijk bike-vriendelijk men daar is. Top! Alleen jammer dat ik nog steeds pijn in de knieeën heb, van de smak die ik daar in april maakte. Auw. En de deuk in mijn frame is nog wel het ergste... :(
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Beste Misty,
Mijn schoonouders hebben een buitenverblijfje naast route nr. 5. Als je deze volgt, kom je op een bepaald doorheen (na een km of 23) een camping die "Moulin du Bistain" noemt.
Dit alleen maar om te zeggen dat ik zéér regelmatig in Houffa vertoef. Zelf vind ik route nr. 1 veruit de mooiste. Slechts 15km lang, maar best wel de moeite. Vrij technische afdaling in (vlak voor de oversteek via een brugje over de Ourthe), gevolgt door een klim van 1100 m lang. Echt leuk !
Route nr. 3 is ook best fijn (vooral naar het einde toe), maar spijtig van de vele stukken asfalt.
Ik maak lussen van de bestaande routes waarbij ik zoveel mogelijk asfalt mijd, samengevoegd met zelf uitgezochte verbindingsstukken. Zo heb ik een ietswat 'vaste" tocht van 75 km met 1450 hm.
Binnekort weer vakantie, en dan ga ik eens van Houffa binnedoor naar La Roche rijden.
p.s. Naar Vielsalm rijden is goed te doen.
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

We zijn dus in houffa gaan biken,woensdag aangekomen was het hevig aant regenen en onweren maar rond een uur of 4 begon het wat uit te klaren en hebben we als nog een ritje kunnen maken!We hebben eerst route 1-6 gereden samen goed voor 27km en 460hgtmtrs in 1:27u het lag er toen redelijk gevaarlijk bij in de afdalingen door de voorbije regen maar het was toch genieten!Uitschieter vond ik de lange stijle klim in route 1 !!!De volgende dag belofden ze mooi weer en dat was het ook!!We hebben dan eerst route 5 gedaan en na een stopje van een 15min en ne frisse cola hebben we de 4 gereden samen goed voor 65km en 1040ghtemtrs!!De laatste dag hebben we route 2 gedaan en dit vond ik wel de lastigste, 25km met 600ghtemtrs!Op de 3dagen reden we alle routes behalve route 3 maar die deden we vorig jaar al,houffa blijft een prachtige streek om te biken en moet je zeker eens gedaan hebben alhoewel ik vind dat ze eens wat routes mogen bijmaken en zeker eens een grotere afstand erbij!!!Ons bezoek aan houffa was geslaagd behalve het hotel was een ramp "ol fose d'outh"zeker geen aanrader,het eten was er alles behalve goed en zelfs verse handdoeken krijg je er maar 1x in de week!Als je goed wil eten in houffa ga dan naar "le coqeulicot"daar gaan we de volgende keer een kamer huren ook!Maar over het hotel zal ac-biker nog wel teen en tander kwijt willen!Groetjes misty :wink:
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

ik ga al jaar en dag naar Ol Fosse en ik kan er geen slecht woord over zeggen... jammer

En inderdaad, de kortste routes zijn de pittigste.

Als je de kans hebt, rijdt dan met de fiets naar La Roche en doe er daar ook een paar..
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

gisteren geel (1) en rood (3) gedaan.
Geel is 15 km en het pittigst: eens Houffa uit, klimmen , dalen over rotsgrond, klimmen over rotsgrond met keien...jammer wel na een mooi stuk afdaling te moeten afstappen voor het brugje...even rust op de baan en dan een lange steile klim.
Rood 3 is 35 km en loopt samen met geel 1 in het begin...dus steile klim, even later stijle afdaling met wedoversteek gevolgd door steile klim. Daarna deed het parcours me wat denken aan de Vlaamse Ardennen (bv. Brakel) paden en relatief veel asfalt en zacht glooiend landschap. Eens terug bij Houffa krijg je de kers op de taart: een afdaling om U tegen te zeggen (steil, rotsgrond, boomwortels met bochten) gevolgd door een klim om daarna te dalen richting Ol Fosse D'outh.

Conclusie: prachtige streek, Houffa lost de verwachtingen in!
Plaats reactie