Forumoverzicht Productinfo Mountainbike light Scot light on the scale.....

Scot light on the scale.....

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team


Bericht vr 17 nov 2006 14:22
philcore Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 453
Mijn bike: Canyon AL9.0


Bericht vr 17 nov 2006 17:45
Flip FSR Mountainbiker

Berichten: 3613
Waarschijnlijk wel, ik denk echter dat hij gewoon alle aparte gewichten heeft samengeteld, en dat is nu net niet juist...
Maar euh, ik zou er geen meter op willen rijden hoor, dieje plooit dubbel als je over een friet rijdt :lol: :drunk:

Edit: Slecht gekeken :drunk: :drunk: :oops:
Edit 2: En al twee man in mijne nek :lol: :lol: :P
Laatst bijgewerkt door Flip FSR op vr 17 nov 2006 17:52, in totaal 3 keer bewerkt.

Bericht vr 17 nov 2006 17:50
Gast

filip er staat sel gewicht bij de cranks
even goed lezen (tis een beetje onduidelijk)
344 gr voor de traparmen inclusief de bb
maar als je daar 1 marathon mee rijd of 1 deftige toertocht dan vrees ik dat je minium 2 fietsen hebt
wel 2 halve

Bericht vr 17 nov 2006 17:50
N I C K Mountainbiker

Berichten: 383
Mijn bike: YT Jeffsy
"FlySports Propeller incl. BB and Bolts 344 "

Hij heeft de onderdelen van zijn crank apart opgeteld en het BB zit dan waarschijnlijk aan de crankarm.

Bericht vr 17 nov 2006 17:51
Angelo. Avatar gebruiker
Moderator

Berichten: 3035
Mijn bike: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht vr 17 nov 2006 18:12
philcore Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 453
Mijn bike: Canyon AL9.0

Ben effe op de rest van de site gaan zien. Staan wel enkele mooie fietskens op die wel gerust ne marathon of 100 kunnen meegaan.
Maar deze is wel echt heeeel licht. =D>

Bericht vr 17 nov 2006 21:49
daelman Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 4414
Mijn bike: isaac impact

ik vindet wel een ferm fietske, maar een stevige race of marathon zou wel eens fataal kunnen zijn voor dit pronkstuk.

Bericht za 18 nov 2006 12:35
$mokeyJoe

Volgens mij kloppen de gewichten wel.Het zou kunnen dat hij er een paar gram naast is,maar dat zal nooit veel zijn.Nu,ik vind het prachtig wat hij heeft gedaan...om er naar te kijken!Ik denk ook dat deze fiets helemaal niet fatsoenlijk rijdt!Om enkele voorbeelden te geven:de vork is zo goed als leeg:geen demping meer,één schacht is gewoon leeg! #-o Carbon kettingbladen om te MT-biken? #-o

De prijs zal wel iets om achterover te vallen zijn!De fiets op zich vind ik wel prachtig gemaakt!Het is ook ongelofelijk dat lage gewicht.Ik zou hem wel willen hebben...om aan de muur te hangen en te bewonderen,maar om mee te fietsen? [-X ...mij niet gezien.

Bericht za 18 nov 2006 21:53
zwiebertje Mountainbiker

Berichten: 1123
Mijn bike: Ne rappen no name,'t is de man die telt
Ik zou er gerust enkele marathons op durven rijden,maar een zwaar Ardennen-parcours met steenbrokken op dat superlicht materiaal zal zekers niet aan te bevelen zijn!
Over de opgegeven waarden heb ik mijn twijfels,denk dat er veel theoretisch mogelijk waarden bijzitten!
In ieder geval een "schoon"machientje voor zééér veel eurotjes! :roll:

Bericht ma 20 nov 2006 17:35
C a s r a n Mountainbiker

Berichten: 123
Mijn bike: Scott Scale 10 | wegfietsen Cervélo & Parlee
$mokeyJoe schreef:
Volgens mij kloppen de gewichten wel.Het zou kunnen dat hij er een paar gram naast is,maar dat zal nooit veel zijn.Nu,ik vind het prachtig wat hij heeft gedaan...om er naar te kijken!Ik denk ook dat deze fiets helemaal niet fatsoenlijk rijdt!Om enkele voorbeelden te geven:de vork is zo goed als leeg:geen demping meer,één schacht is gewoon leeg! #-o Carbon kettingbladen om te MT-biken? #-o

De prijs zal wel iets om achterover te vallen zijn!De fiets op zich vind ik wel prachtig gemaakt!Het is ook ongelofelijk dat lage gewicht.Ik zou hem wel willen hebben...om aan de muur te hangen en te bewonderen,maar om mee te fietsen? [-X ...mij niet gezien.



Ik ken nog net ietsje te weinig van mountainbike stuff om mij terdege over de kwaliteit/duurzaamheid van de gebruikte materialen uit te spreken. Ik volg je redenering dan ook grotendeels: deze man is zowat uitsluitend op zoek gegaan naar de grammen... moet kunnen en levert mooie plaatjes op! :-D

Wel enkele bedenkingen, $mokeyJoe. Je doet precies nogal smalend over carbon kettingbladen. Nu rijd ik toevallig op de weg al enkele duizenden kilometers met carbon kettingbladen van Fibre-Lyte: deze zijn even stijf, sterk en duurzaam als alu bladen die ik had (en steken zelfs boven bepaalde bladen uit). Als je 'r van goede makelij neemt (hiermee bedoel ik ook dat ik niet gewonnen ben voor carbon kettingbladen met titanium tandjes) denk ik dat dit geen al te groot probleem kan zijn.

Een onderdeel die de fietsenbouwer wel gebruikt is de carbon B-T-P achterderailleur. Die is niet meer verkrijgbaar! En bovendien werkte hij niet goed in het voorgestelde design. Het concept van B-T-P is overgekocht door CarbonSports en wordt nu volledig herwerkt (gaat binnen een goede week in productie daar; de molds zijn net aangekomen).

Volgende

Keer terug naar Mountainbike light