ztr olympic - mavic xm819

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Stekke Stechino
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2005 13:15

Bericht door Stekke Stechino »

Ik heb voor mijn setje 240/olympic/DTREV 540 euro betaald (all-in)
gewicht op mijn weegschaal= 1402 gr
laten spaken bij ernie frieke bikeboosting
Gebruikersavatar
janus
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 11:50
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door janus »

ikke nog iets minder, namelijk 460 € zonder leveringskosten en QR.
Gebruikersavatar
s3t
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 22:01
Rijdt met: Rocky Mountain Vertex - Rocky Mountain element

Bericht door s3t »

janus schreef:ikke nog iets minder, namelijk 460 € zonder leveringskosten en QR.
Waar heb jij ze dan gehaald ?
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

Misty schreef:Is da nu eigenlijk nodig om een velglint te gebruiken in mavic xm819 ust velg?Ik las daarjuist ergens dat dit niet echt nodig is!! #-o
Bij het kuisen van den bike vanavond heb ik een kras in de band gezien zo net geen scheur waarschijnlijk van naast een steen te rijden of zo,zou het kunnen dat hij door dat lekte?Als het doordat is heb ik blijkbaar wel echt pech gehad,de eerste 50km met notubes en al lek!!!

Misty,
Voor het luchtdicht maken is het NIET nodig op de XM819.

Maar, als je notubes/gewone band combi wil gebruiken, wordt er aangeraden om het zwarte velglint van Notubes te installeren. Dit om te voorkomen dat als je een ferme steen/bonduur meepakt, de band plofff zegt, en in één klap zonder lucht komt te staat.

Bij een Tubeless band is dit uiteraard niet nodig. De ZTR velgen zouden dit ook niet nodig hebben, omdat hun rand anders gevormd is.

Wat betreft de stevigheid : bij Sabma (invoerder van die velgen) wegen ze elke velg. En het gewicht gaat van 350g tot 390g... Of ze al dan niet stevig genoeg zijn, ik weet het echt niet hoor. Heb persoonlijk ook al goesting gehad in die dingetjes, maar ben dus bang dat ik het niet meer zal kunnen navertellen, en das nie de bedoeling.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Iegienie schreef:... dat als je een ferme steen/bonduur meepakt, de band plofff zegt, en in één klap zonder lucht komt te staat.
Dat ben ik deze zomer nog tegengekomen op de downhill van Monte Altissimo : een schuine verkanting waar mijn voorwiel afgleed en dan geklemd tussen 2 stenen -> PSJT en leeg was de band.
Moest natuurlijk lukken dat ik geen CO-bommeke meehad. Ik heb me dan moeten redden met een gewoon pompke en binnenband.
Soms zijn die ouwe dingen toch nog het best te betrouwen :wink:

Maar voor alle duidelijkheid : ik ben en blijf Notubes-fan.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

jerommeken schreef:
Iegienie schreef:... dat als je een ferme steen/bonduur meepakt, de band plofff zegt, en in één klap zonder lucht komt te staat.
Dat ben ik deze zomer nog tegengekomen op de downhill van Monte Altissimo : een schuine verkanting waar mijn voorwiel afgleed en dan geklemd tussen 2 stenen -> PSJT en leeg was de band.
Moest natuurlijk lukken dat ik geen CO-bommeke meehad. Ik heb me dan moeten redden met een gewoon pompke en binnenband.
Soms zijn die ouwe dingen toch nog het best te betrouwen :wink:

Maar voor alle duidelijkheid : ik ben en blijf Notubes-fan.
ik heb het ook twee keer meegemaakt, deze zomaar. Eens op de afdaling naar Venosc in Les Deux Alpes, en ook eens in de Ironbike.

ik heb altijd een biba/pomp mee, probeer het zelfs niet meer met een bommeke.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Combinatie ZTR Olympic velgen met IRC Mythos II banden, nog nooit een probleem gehad.
Gebruikersavatar
janus
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 11:50
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door janus »

Afbeelding

zalig
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

janus schreef:Afbeelding
Afbeelding

:wink:
Gebruikersavatar
janus
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 11:50
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door janus »

merci :roll:
Plaats reactie