Goede sportdokter gezocht

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
serge
Mountainbiker
Berichten: 963
Lid geworden op: do 16 okt 2003 22:06
Rijdt met: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Contacteer:

Bericht door serge »

Hallo,

Ik zit al een paar maanden te sukkelen met de nek en onderrug. Soms voel ik pijn tot in de helft van de rechter arm als ik mijn hoofd draai, ook heb ik een altijd een 'voos' gevoel in de duim en wijsvinger van de rechter hand.
(soms heb ik dit gevoel in heel de arm).

Ik ben ook al naar verschillende dokters geweest maar er is precies geen enkele die mij kan helpen, nu de laatste dokter zegt dat ik met een nekhernia zit ook al is er op de scans en foto's niets te zien.
Ik moet wel zeggen dat hij de pijn al verminderd heeft maar ik zou natuurlijk het liefst zo snel mogelijk helemaal genezen. Ik moet nu cortizone pillen pakken, precies wel hevig spul, maar gezond?

Kent er iemand een goede sport, rugdokter die mij zou kunnen helpen,
liefst in de regio Antwerpen.


Thanx.....
zerty
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 16:06
Rijdt met: nog geen

Bericht door zerty »

Quote:
dokter André DEBRUYNE
Code:


Kan je hier ook terecht voor een uitgebreide inspanningstest, zodat er een persoonlijk trainingsschema kan worden opgestelt?
Zijn er nog andere sportdokters in de omgeving van hasselt waar je voor zo'n test terecht kan?
  • niemand?
Gebruikersavatar
spooky
Mountainbiker
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 16:49
Rijdt met: Specialized epic expert & Specialized Koersmachien

Bericht door spooky »

Tom Teulingkx in Westerlo
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

zerty schreef:
Quote:
dokter André DEBRUYNE
Code:


Kan je hier ook terecht voor een uitgebreide inspanningstest, zodat er een persoonlijk trainingsschema kan worden opgestelt?
Zijn er nog andere sportdokters in de omgeving van hasselt waar je voor zo'n test terecht kan?
  • niemand?
voor inspanningstest kan je daar niet terrecht. Ik ben daarvoor naar nottebohm geweest in brecht. Deze geven ook trainingsschema's mee.


groetjes
Gebruikersavatar
Bijterke
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 21:50
Rijdt met: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Bericht door Bijterke »

Ik ben ook zeer te spreken over Dr. Kris Van Der Mieren uit Ramsel. Hij is zelf tot vorig jaar nog wielrenner geweest, heeft in alle categorieën wel eens gefietst. Die gast is jong en weet goed over wat hij het heeft.
Kan je bij hem ook een lactaattest doen ?
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Bijterke schreef:
Ik ben ook zeer te spreken over Dr. Kris Van Der Mieren uit Ramsel. Hij is zelf tot vorig jaar nog wielrenner geweest, heeft in alle categorieën wel eens gefietst. Die gast is jong en weet goed over wat hij het heeft.
Kan je bij hem ook een lactaattest doen ?

Yep !
Breng je eigen fiets mee en je krijgt een volledige uitgebreide sporttest...op afspraak hé ! :wink:
Wen!
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 07 jul 2005 22:09
Rijdt met: Scott
Contacteer:

Re: ervaring sportgeneeskunde Nottebohm

Bericht door Wen! »

miky111 schreef:iemand ervaring ,helpen ze je daar deftig en is het betaalbaar? :oops:(dr.B Coopman)?
Dr. Bart Coopman vind ik persoonlijk een hele goeie sportarts! 't Is al een tijdje mijn sportarts en ik ben er heel tevreden van, zeker omdat hij ook voorstander is van actieve therapie (geen pillekes, zalfkes ed, maar veel oefeningen doen), maar dat zou natuurlijk de ingesteldheid moeten zijn van elke sportarts!

Nottebohm in Brecht is een heel goei sportkeuringscentrum, echt aan te raden om een inspanningsproef te doen. De betaalbaarheid ervan... da's wel wa anders... Moest ik het zelf moeten betalen, 'k zou er ni mee kunnen lachen en ik vind het persoonlijk ook nogal overdreven (voor de dingen bepaald met de inspanningsproef (lactaat e.d.) en een het opstellen van een trainingsschema is het 85 euro geloof ik en da's dan zonder al de medische kosten (cardioloog)).
Gebruikersavatar
Bijterke
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 21:50
Rijdt met: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Bericht door Bijterke »

Ik ben ook zeer te spreken over Dr. Kris Van Der Mieren uit Ramsel. Hij is zelf tot vorig jaar nog wielrenner geweest, heeft in alle categorieën wel eens gefietst. Die gast is jong en weet goed over wat hij het heeft.


Kan je bij hem ook een lactaattest doen ?



Yep !
Breng je eigen fiets mee en je krijgt een volledige uitgebreide sporttest...op afspraak hé !
en wat moet dat kosten ?
Gebruikersavatar
Hagelander
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: di 26 okt 2004 21:38

Bericht door Hagelander »

Wat sportadvies betreft : kijk misschien eens op www.endocard.be

Endocard, gevestigd in Leuven, is een samenwerking tussen een ervaren cardioloog-sportarts en een inspanningsfysioloog. Beide zijn sporters -één van beide is zelfs top-triatleet- en ze bieden dus ook een meerwaarde als 'ervaringsdeskundigen'. Mensen dus die niet louter 'boekenkennis' toepassen en meegeven, maar echt weten waarover ze spreken.

Je betaalt hier ongeveer 80 euro voor een volledig sportmedisch onderzoek (met ECG, lactaattest ... duur ongeveer 1,5 uur) en sportadvies (geschreven advies obv curves).

Ik ben er persoonlijk zeer tevreden over.
Laatst gewijzigd door Hagelander op di 07 nov 2006 01:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Bericht door Explicarmelo »

De cardioloog van dienst is trouwens Jos Vermeylen, voormalig cardioloog aan het Heilig Hartziekenhuis. Zelf een zéér goede loper.

Aanrader, deze praktijk.
Plaats reactie