Goede sportdokter

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
TURBOPETE
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 aug 2003 15:52
Rijdt met: XXX

Goede sportdokter

Bericht door TURBOPETE »

Wegens blijvend sukkelen met mijn rechter knie zoek ik dus een goede sportdokter. Ben zelf van Overijse.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

ritje doen naar Rotselaar. Christiaan Mertens genaamd.
zeer bekend om zijn kunde, zowel met rug-spier als andere problemen.

wat is uw probleem precies aan uw knie? en waar situeert de pijn zich?
afstelling plaatjes is vaak een grote boosdoener.
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Bericht door Explicarmelo »

Aha, dit is mijn sector :wink:

Op de Brusselsesteenweg in Overijse zit dr. Van Gent, zelf een loper en bedreven in alles wat knie is.
In Hoeilaart zit in de W.Eggerickxstraat dr. Docx, ook zelf sporter.
Anders moet je tot in Leuven komen (Tiensesteenweg), waar dokter Vanderroost zit. Zelf mountainbiker in hart en nieren (Transalp, transrockies, Transcreta,...) en zelfs wereldkampioen mtb bij de Medici. Die kan ik je zelf ten zeerste aanraden.
Ook in Leuven bv. dokter Libert (lange-afstandsloper) en vooral zijn knappe associé dr. Van den Eede :oops:

Nog adresjes nodig, pb maar!

PS: dr. Mertens is idd goeie dokter maar toch vooral bezig met alternatieve geneeskunde.
TURBOPETE
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 aug 2003 15:52
Rijdt met: XXX

Bericht door TURBOPETE »

Zal eens een afspraakje maken bij Van Gent, is nog redelijk dicht bij de deur. Anders komen we eens tot in Leuven bij Vanderroost.

Pijn zit vooral links en rechts van de rechterknie. Had vroeger al eens last van ontstoken pezen achteraan de rechterknie, maar heb het vermoeden dat dit weer iets anders is.

Ik neem aan dat Explicarmelo ook veel last heeft gehad als hij zo'n uitgebreide lijst dokters uit zijn mouw kan schudden.
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Bericht door Explicarmelo »

Nee toch niet, ik kom beroepsmatig nogal vaak bij artsen :wink:
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

bovenvernoemde zijn mensen die zelf ook sporten en zelf ondervinden / of ondervonden wat het is.
dus idd wel aanraders.


pijn aan de achterste kniepezen = tendinitis. veroorzaakt door verkeerde afstelling schoenplaatjes, en vaak een te hoge zitpositie, of te ver naar achter.

als je pijn aan de knie vooraan hebt, die het vaak dat je te ver naar voor zit, of juist de schoenplaatjes te ver naar voor wat een sterk toenemende druk geeft op de knie. zijkant knie betekent ook foutieve afstelling schoenplaatjes.
of bv je hebt ze gestoten of door een val, en deze geraakt is gewest aan een pees of spier. door het verder sporten kan dat verder gaan ontsteken.
oppassen dat het niet chronisch word.
dus je doet er goed aan van zo snel mogelijk ermee te gaan.


is het op de voorkant van de knie?

oja, alvast dit : GEEN WARME ZALF opdoen (bv algipan) want dan ga je pas echt problemen krijgen aan de pezen. warme zalf op een ontstoken/ge-irriteerde pees werkt als olie op vuur.

beter is dan bv Voltaren of Reparil aan te doen. dit zijn koude ontstekingswerende zalven. uiterst geschikt voor pezen.

als het echt nodig is van een inspuiting op een pees, kan het zijn dat het produkt Tromil gebruikt word. goedwerkend en ontstekingsremmend en genezend produkt.

te vaak worden cortisone of verwante gebruikt. 1 ding moet je daarover weten. Cortisone geneest NIET!!! het remt enkel de ontsteking af, en het geeft zelfs een pijn verdovend effekt. zeer gevaarlijk dus om alles nog erger te maken, temeer je zou gaan denken dat het genezen is (wat niet het geval is). bij herhalende behandelingen met corisone, loop je kans dat je pees/spierverzwakking krijgt.


bezoek de arts en kijk wat hij zegt. rust zal zeker moeten. verder in het begin zo variabel mogelijk bewegen, met zeker de nodige rust erbij.
en als je fietst, best wat op de rollen. dat belast minder en je knie word niet blootgesteld aan koude temperaturen of regen.

kdenk wel dat dit be-aamd kan worden.

kheb vroeger ook genoeg problemen gehad met de knie. de grootste oorzaak was de afstelling van de schoenplaatjes. of deze waren losgekomen en verschoven (gebeurde regelmatig met sidi wegschoenen) en had prijs.
veel van het bovengenoemde heb ik ook moeten doen. dus spijtig genoeg heb ik daar ervaring mee.
Plaats reactie