Dameszadel

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Gebruikersavatar
vuul vintje
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 16 feb 2006 15:54
Rijdt met: één in bruikleen van 't vrouwtje enne een Scott Genius 20

Dameszadel

Bericht door vuul vintje »

Hoi, 'n vraagje, m'n vrouwtje kocht zich onlangs een MTB aan. :-D Het rijden zelf en de afstelling van de fiets vielen goed mee, :bounce: maar het juiste zadel vinden is een ander paar mouwen :evil: Kan iemand ons tips geven i.v.m. een goed zadel? 8)
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Ik heb momenteel twee gloednieuwe zadels te koop die geschikt zijn voor vrouwen (zie http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=23118)

Zorg vooral dat het breed genoeg is. Vrouwen hebben een korter zadel nodig dan mannen, en het moet breed genoeg zijn in het midden!
Bob de Bouwer
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 12:01
Rijdt met: Trek 6500 -2005-

Bericht door Bob de Bouwer »

Wellicht een (te) late reactie (heb mij zojuist geregistreerd). Ik kan je 1 zadel aanbevelen: Fizik Vitesse!! heb m zelf ook gekocht na een jaar op een vreselijk beroerd zadel te hebben gereden :cry: . Ik wil niet meer anders! :lol:
Gebruikersavatar
Survival
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 21:56
Rijdt met: specialized epic comp

Bericht door Survival »

Met dit zadel ben ik meer dan tevreden ;-)

Selle Italia : Trans Am Lady Flow Gel

groetjes,

survival
Gebruikersavatar
StOoPkEn
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 23:38

Bericht door StOoPkEn »

Hallo, 'k wou net dezelfde vraag stellen, maar die zoekfunctie is toch handig hé ;-)
Enfin, op de bike van mijn vriendin staat standaard een FiZik Nisene iemand hier ervaring mee? Of dan toch best direct vervangen? En zoja door welk zadel?
Er staan al 2 voorbeelden hier vermeld op den topic, maar 't zou me verwonderen of er nie meer zijn?
Grtz
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Ik heb momenteel op mijn bike en selle san marco aspide glamour staan, volgens mij momenteel zowat het enige vrouwen-mtb-zadel dat niet zo'n dikke 'joeft' is (de meesten zijn nogal dik en groot)... Qua gewicht kan het tippen aan de lichtere herenzadels, en ik vind het supercomfortabel!!!

Sindsdien geen last meer, ook niet met broekskes met dunne zeemvelletjes...

Op mijn janettenfiets staat een selle italia xc gel flow lady maar dat zadel vind ik te kort voor de mtb: op steile klims moet je een beetje naar voren kunnen gaan zitten en met dit zadel schoof je er dan meteen van voren af...
Gebruikersavatar
helen
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 17:19
Rijdt met: Specialized fsr xc

Bericht door helen »

Heb ook tijdje gezocht naar goed zadel, en ben nu heel tevreden van het trans am lady zadel van selle italia.
Gebruikersavatar
StOoPkEn
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 23:38

Bericht door StOoPkEn »

@ Grietje en Helen thnx voor de tips :P
Grtz
Gebruikersavatar
minicat
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 14 sep 2006 21:50
Rijdt met: Catnondale Rush Carbon Team - Catnondale f2000sl - Catnyon WRX - Giant Freerider

Bericht door minicat »

Girlys,

Ik ben zelf nog niet echt lang bezig met mountainbiken en ik ben momenteel met veel enthousiasme aan het bijleren. Het zadelvraagstukje was tot voorkort nog geen kopzorg voor me. Maar is het wel geworden toen ik van mijn trekfiets (Giant) ben overgestapt naar een
2-handsmountainbike (Cannondale). Na wat zoeken beslist om een herenmodel te nemen (16inch) en die is natuurlijk uitgerust met een herenzadel...en dat zit van geen kanten. Na wat getest met andere zadels en veel research op het net, uiteindelijk uitgekomen op de 'Selle Italia Trans Am Ladies GelFlow', die kreeg uitstekende reviews, valt qua gewicht erg goed mee en ik ben die voor een zeer democratische prijs van 44.00 eurokes gaan halen in de Decathlon in Brussel.
Deze minicat hoor je sindsdien niet meer klagen! :-D
Laatst gewijzigd door minicat op ma 16 okt 2006 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Katedv
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 aug 2006 23:00
Rijdt met: Red Bull

Bericht door Katedv »

Hey,

Heeft er iemand ervaring met de zadels van specialized? Deze zijn in verschillende breedtes te verkrijgen. Momenteel rij ik dus ook met een mannenzadel wat niet echt comfortabel zit, vooral bij hobbelig terrein en langere afstanden.
grts
Plaats reactie