Garmin gps 60 op stuur ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

djemmers schreef:Quadrifoglio, heb je foto's eens bekeken. zite er chique uit, maar is je gps zo niet nogal kwetsbaar tijdens een valpartij?
Volgens mij niet. Of toch een stuk minder dan via de gewone garmin montage op het stuur. "Zo weinig mogelijk uitsteken" was samen met "zo centraal mogelijk gemonteerd" een van de hoofdeisen van mijn ontwerp (of hoe je 3 zipties en stuk plak- en buitenband wilt noemen...)

Het toestel wordt goed beschermd door stuur en bar ends.
Gebruikersavatar
Filip72
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 15 nov 2005 20:11
Rijdt met: Speci Epic & Corratec CCT

Bericht door Filip72 »

wel ik ben dit weekend gaan enduro rijden in de ardenne

aangezien ik mijn ram mount nog nie had
da plastiek ding van op mijn mtb er op gezet

en da heeft perfect zen werk gedaan

dus voor mtb geene schrik voor hebben hoor :wink:
Gebruikersavatar
gamutter
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: za 15 jan 2005 22:46
Rijdt met: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Contacteer:

Bericht door gamutter »

De vering van de vork vangt natuurlijk veel korte schokken op.
Op een koersfiets en korte schokken op kasseien is het veel minder.
Een copain van mij is met zijn vijfde Garmin houder bezig.
Ik heb hem de Touratech site doorgegeven.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Filip72 schreef:wel ik ben dit weekend gaan enduro rijden in de ardenne

aangezien ik mijn ram mount nog nie had
da plastiek ding van op mijn mtb er op gezet

en da heeft perfect zen werk gedaan

dus voor mtb geene schrik voor hebben hoor :wink:
Dat breekt ook niet van de eerste keer (zou er nog maar moeten an ontbreken). Omdat je het steeds buitengebruikt verzwakken de UV stralen de kunststof (de Garmin houder is 100% plastiek).
Je moe tmaar eens volgen op de gps sites. Het valt op dat nu, op het einde van het seizoen de ene garmin houder na de andere de geest laat (breekt plotsleing gewoon in stukken uiteen).
de Ron
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 feb 2006 19:06
Rijdt met: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup

Bericht door de Ron »

Ik gebruik nu reeds 6 maanden de gewone Garmin mount voor de GPSmap60csX, alhoewel ik ook over de RAM mount beschik.

Werkt zeer degelijk, zowel bij de koersfiets (toch al zo'n 2000 km mee gereden), als op MTB. Bij koersfiets ziet dat ding meer af dan bij MTB.

Ze hebben de Garmin houders verstevigt sinds begin van dit jaar, wegens teveel problemen/klachten, met name is er nu een 'bredere/stevigere' plastic coat op de plaats waar de gps60 met het oog in de fietshouder klikt.

Ik gebruik geen andere mount meer dan de standard Garmin. De houder kan je perfect afnemen indien de GPS niet gebruikt wordt, wat dan volgens mij ook een 'mooier' zicht is dan telkens die RAM knobbel te moeten zien.

Groeten
Ron
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

de Ron schreef: wat dan volgens mij ook een 'mooier' zicht is dan telkens die RAM knobbel te moeten zien.

Groeten
Ron
Dit is een mooi argument als je bij een downhill uw gps te pletter ziet liggen. "het was toch mooier" :-D.
Persoonlijk heb ik een RAM-mount gekocht om een extra sterke behuizing te hebben. Als je die dan hebt en niet gebruikt omwille van het uitzicht? :roll:
Gebruikersavatar
fets
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: do 15 jan 2004 18:57
Rijdt met: te veel....

Bericht door fets »

Ik gebruik nu reeds 6 maanden de gewone Garmin mount voor de GPSmap60csX, alhoewel ik ook over de RAM mount beschik.
Awel 'de Ron' als ge van uwe RAM vanaf wil, ben ik wel kandidaat :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

de Ron schreef:Ik gebruik nu reeds 6 maanden de gewone Garmin mount voor de GPSmap60csX, alhoewel ik ook over de RAM mount beschik.

Werkt zeer degelijk, zowel bij de koersfiets (toch al zo'n 2000 km mee gereden), als op MTB. Bij koersfiets ziet dat ding meer af dan bij MTB.

Ze hebben de Garmin houders verstevigt sinds begin van dit jaar, wegens teveel problemen/klachten, met name is er nu een 'bredere/stevigere' plastic coat op de plaats waar de gps60 met het oog in de fietshouder klikt.

Ik gebruik geen andere mount meer dan de standard Garmin. De houder kan je perfect afnemen indien de GPS niet gebruikt wordt, wat dan volgens mij ook een 'mooier' zicht is dan telkens die RAM knobbel te moeten zien.

Groeten
Ron
Voor zo'n duur apparaat kan het mij echt niet schelen of het nu 'mooier' is of niet als het maar veilig zit. En echt veel vertrouwen heb ik niet in een platiek nokje van enkele mm lang dat heel die dure elektronica op zijn plaats moet houden
Ik gebruik trouwens een Touratech houder en daar zijn weinig 'knobbels' aan te bespeuren. Is trouwens vlugger te verwijderen dan een Garmin houder. Bij Garmin moet je nog steeds een schroevendraaier bij de hand hebben om hem te demonteren, bij de T zijn 2 vingers voldoende.
wim040
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 05 mei 2006 21:31
Rijdt met: iets met 2 wielen

Bericht door wim040 »

Hi,

Ik gebruik nu een jaar de std gps houder voor mijn gps60cs op de koersfiets, stadsfiets en mtb fiets.

Met de Mtb heb ik, met gps, o.m. de volgende tochtjes gedaan

mtb bloso herentals (2 *)
mtb bloso lilse bergen
mtb bloso diksmuide
mtb bloso de panne
mtb tocht essen (via een gps track)
mtb tocht zoersel halle
mtb tocht brasschaat
Tilff - bastonge -Tilff (korste traject van ongeveer 70 km)

Dit zijn tochten die redelijk beschaafd zijn, bijkomend heb ik nog vele andere tochtjes gedaan en de garmin stuurhouder heeft geen krimp gegeven.

De trillingen zijn zeker niet goed maar met voorvering en mtb banden valt het al bij al mee. De Ronde Van Vlaanderen met de koersfiets en beenhard opgepompte dunne bandjes , dat is een ander verhaal.

Mijn idee hierover: voor crosscountry en ander langdurige martelingen ok, voor downhill en ander explosief geweld zou ik het niet vertrouwen (maar heb je daarvoor een gps nodig, tegen 60 km/h downhill kijken op je gps indien je naar links of rechts moet lijkt me zeer sterk =D>. )

Bescherming tegen valpartijen is een ander verhaal.

Wim
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ik weet niet hoor maar je moet nu niet precies tegen 60 per uur downhillen om je gps aan een marteling bloot te stellen. Integendeel. Al eens een track gaan rijden (dokkeren) in de Ardèche? En daar kan je een gps zeer goed gebruiken om je weg terug te vinden in de maquis onder een loodzware UV belasting.
Plaats reactie