fietsverlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
JoachimDG
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 23 jul 2006 13:42
Rijdt met: Granville

fietsverlichting

Bericht door JoachimDG »

Beste mede biker,

Ik ben op zoek naar een goede fietsverlichting. Ik heb nu een sigma, maar de batterij gaat maar een 1u mee. Bij het laden duurt 7u en mag niet langer opladen. Heeft iemand ervaring met xenon verlichting of iets van dezelfde kracht? Kan iemand mij een paar merken geven?

Thx
Gebruikersavatar
meatball
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: do 30 mar 2006 20:41
Rijdt met: koga miyata x runner

Bericht door meatball »

ben tevreden over smart hallogeen :P
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

Bericht door splash »

1 woord: naafdynamo...
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

www.blackburndesign.com die leveren ook iets moois, maar of het genoeg is :-?

Xenon kost al rap 300 € omdat je een ontsteking nodig hebt van 70 V. Dit is na te maken, maar die ballast kost veel en moet je ergens uit een auto kunnen rippen (weegt ook nog behoorlijk)
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

In het kruidvat voor een 5 euro ongeveer, en als da maar 1 seizoen meegaat, no prob ...
Zowel voor als achterlicht, deze week, kga ze er vanavond opzetten.
Alsook nen fietstakel voor 5 euro.
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

splash schreef:1 woord: naafdynamo...
Ik denk dat hij verlichting voor op nen MTB bedoeld en niet de verlichting die ge op de madammekes hunne stadsvelo ziet staan tegenwoordig :-?
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Re: fietsverlichting

Bericht door Schijfrem »

JoachimDG schreef:Beste mede biker,

Ik ben op zoek naar een goede fietsverlichting. Ik heb nu een sigma, maar de batterij gaat maar een 1u mee. Bij het laden duurt 7u en mag niet langer opladen. Heeft iemand ervaring met xenon verlichting of iets van dezelfde kracht? Kan iemand mij een paar merken geven?

Thx

Deze gebruik ik:
De sigma Mirage EVO

Ook goed en helemaal niet duur ( 60 euro ongeveer voor zo een led-lamp die ge op uw stuur kunt zetten) :

http://www.zweibrueder.com/english/prod ... index.html
Gebruikersavatar
stan 1
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 20:52
Rijdt met: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Contacteer:

Bericht door stan 1 »

ik gebruik cat-eye opti cube 5 ledjes gaat 350uren mee met 4aakes,ik laad ze wel de laatste dag van de maand op, kwestie van het niet te vergeten.
Groetjes
Ps, lamp is wel groot voor het houdertje, trilt op kasseien.


http://www.cateye.com/nl/product_detail/196
wim040
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 05 mei 2006 21:31
Rijdt met: iets met 2 wielen

Bericht door wim040 »

Hi,

Cateye heeft goede led fietsverlichting, vooral de opticube serie. Uit tests van de Nederlandse fietserbond kwamen ze er goed uit. Cateye verkoopt ook de houdertjes apart zodat je 1 verlichting op meerdere fietsen kan gebruiken. Nog een voordeel is dat je bij de houders van Cateye het lichtje naar links of rechts kan richten zodat je de bundel goed kan richten (met de lichtjes van BBB gaat dit niet, ik heb beide).

Ik kies voor lichten die met verwisselbare AA batterijen werken voor twee redenen
1) Een AA batterij heeft ongeveer 3 meer capaciteit dan een AAA batterij, dus voor een iets grotere "formfactor" en gewicht heb je plus minus 3 maal langer licht (ipv ongeveer 10 uur 30 uur)
2) Verwisselbaar zodat je onderweg de batterijen kan wisselen als de batterijen leeg zijn. Dit is zeer nuttig als je nog een half uurtje naar huis moet fietsen

Er is 1 groot nadeel van led verlichting: Deze dient in hoofdzaak om gezien te worden en niet om te zien. Op een donker weggetje is de lichtbundel sterk genoeg om tegen 10 a 15 per uur te fietsen maar niet veel sneller. Met mijn halogeen verlichting zag je veel beter maar dan waren de batterijen ook wel leeg op 3 uur ipv 30 uur tov led verlichting.



't Zijn maar mijn ideetjes over deze materie


Wim
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Ik denk dat hij verlichting voor op nen MTB bedoeld en niet de verlichting die ge op de madammekes hunne stadsvelo ziet staan tegenwoordig
Dat noemt een velgdynamo...hij spreekt van een naafdynamo :wink:
Plaats reactie