0udenaarde - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Oudenaarde

Bericht door Blink360 »

Mooi parcours; de 38,5 km met ne AVS van 23.7 afgelegd (1u36min.)
Niet mis, ben dan ook met de 970 geweest...
Koppenberg doet bij iedereen wel een belleke rinkelen... ook al rijdt ge op de steilste stukken amper 7/8 km/u, men moet er nu eenmaal over... nadien komt men op stukske vals plat en dan oweeeeeeeeeeee
oppassen voor de afdaling die dan volgt... links van het pad (met diepe sporen) prikkeldraad en rechts van het pad zit ge direct zo'n 60 cm dieper... ik ben daar dus gevallen en naar de linkerkant... gelukkiglijk kon ik nog net onder de prikkeldraad door...tging ne pijnlijke zaak zijn anders...voor de rest redelijk klimmen, vals plat en de afdaling geconcentreerd blijven voor de spoorvorming...
Het parcours lag er echt goed bij (af te raden in de winter wegens te vettig). Lichamelijk iets minder vermoeiend dan Kluisbergen.
Gebruikersavatar
The natural
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida Matts 900 TFS

Bericht door The natural »

blink,

Check eens de parcours rond Brakel, die vind ik persoonlijk de zwaarste van Oost-vlaanderen.
Ik vind Oudenaarde een mooi parcours, maar niet zwaar genoeg. Naast de Koppenberg is er enkel dat boomwortelklimmetje.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

piefke schreef:Check eens de parcours rond Brakel, die vind ik persoonlijk de zwaarste van Oost-vlaanderen.
Ik vind Brakel belange na zo niet zo zwaar als Kluisbergen of Oudenaarde, en het parcours van Oudenaarde is ook niet zo vet:
- de groene route is eigenlijk de sportiefste van de drie, schone afdaling na vlaamse ardennendreef en de klim van de ladeuze
- de rode route heeft enkel maar de koppenberg, men moest toch echt richting zulzeke gegaan zij, 15km van het mooiste der streek
- blauw is allemaal modder en eigenlijk beestig saai
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Ik was (ben) idd. van plan Brakel ook te doen maar eerlijk gezegd vrees ik er ook voor want het is misschien een mooie heuvelachtige streek... maar ik vraag me wel af in welke mate dit zwaarder zou kunnen zijn.
Van de parcours uit O-Vl. vind ik Kluisbergen het zwaarst ... lichter dan Oudenaarde spreekt me echter ni aan... enfin ik zie wel als ik tijd heb wanneer ik alles wat ik deze zomer wil doen, gedaan zal hebben...
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

oudenaarde is tof maar snel parcours, leuke training voor wanneer je eens weinig tijd hebt.
zen
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23 feb 2004 01:26
Rijdt met: Chamizo custom bike

bloso parcours Oudenaarde

Bericht door zen »

Volgende zondag 29/02/04 ben ik van plan om in groep het bloso parcours in oudenaarde te doen. Dit wordt mijn 2e echte MTB tour. :D
Vorige zondag heb ik het blauwe en rode parcours gedaan dat vertrek in Breendonk aan sporthal de Vrijhals (vrij veel ontbrekende pijlen :( )
met mijn niet-geveerde hybride fiets: regelmatig afgezien op modderwegjes en kasseistroken. :)
(Data: 50km gereden op 146min, gemiddelde van 21kmh; valt dat mee voor een beginner?)

Vermits men mij vertelt dat het parcours in oudenaarde nog een pak zwaarder is overweeg ik bij Chamizo in Mechelen een Bulls 4.5 te huren (€14 per dag + €10 waarborg) in afwachting van de aankoop van een eigen geveerde MTB. =P~

Goed idee of niet nodig?? :-?

Zijn er evt nog andere (betere?) shops waar ik kan gaan huren?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

In Oudenaarde heb je:
- Wheelpalace (op de N8), slechte fietsen.
- Die kerel in de Bergstraat (Flanders)
- Fietsen Peter

Ik raad je aan om een fiets te huren bij Jowan, Kluisbergen - de goedkoopste en "beste" materiaal.
jody
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 01 okt 2004 21:42
Rijdt met: cannondale F 600 sl

0udenaarde - Bloso

Bericht door jody »

Wie heeft tips om het beroemde boomwortelpad in de uitgestipelde tour van oudenaarde tot boven te rijden.
Gebruikersavatar
TRIIAD
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 30 aug 2004 17:19
Rijdt met: decathlon Rockrider 8.2

Bericht door TRIIAD »

opt gemak....

mooi stukje: na de afdaling met die stenen (groene route) doet ge eerst nog een stukje kiezels, dan zeggen de pijltjes rechts naar beneden, hier moet je keer links nr boven gaan, komt ge boven uit op de ladeuze en dan een lange afdaling (nr rechts) op gewone weg om dan nr links de route verder te zetten.
echt de moeite!! zeker eens doen...
groeten!!
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Normaal moet ik daar ook effe van de fiets.
Maar, met de Christini ben ik er wel eens bovergraakt, lag toen zelfs nog een beetje nat.

veel zit hem in het materiaal, een 34/11 ipv een 32/11, banden met veel tractie, vb michelin XLS, een stabiel frame, XC full suspension, de dempers half gelokt om steeds maximaal contact te hebben zonder teveel te deinen.
Voorwieldrive kan ook helpen natuurlijk :D

Verder krachten sparen voor het laatste stukje, naar de kleinste versnelling en blijven trappen. Niet gaan staan bij de wortels, gewoon voorwiel wat liften en blijven trappen.
Als je twijfelt zet je voet aan grond en is het gedaan.

Wat je nodig hebt is kracht en evenwicht.
Plaats reactie