Canyon

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Den traagste
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Rijdt met: Cannondale Optimo Siemens

Canyon

Bericht door Den traagste »

Heeft er iemand ervaring met Canyon?

Ik ben geïnteresseerd in de GrandCanyon Elite (schitterende uitrusting voor zeer strakke prijs). Ik twijfel er niet aan dat dit een goede fiets is, maar:
* hoe zit het met de aankoop ervan. Is opsturen betrouwbaar of is een ritje Koblenz meer aan te raden en/of mogelijk?
* kan je wijzigingen aanbrengen bij het bestellen (bv. kortere of langere stuurpen)?
* Is er een lange levertermijn?
* wat met de dienst naverkoop?
* wat met de garantie?
* is de kous af met de verzendkosten te betalen of moeten er ook nog invoerrechten betaald worden?

Laat maar komen :lol:
Gebruikersavatar
Den traagste
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Rijdt met: Cannondale Optimo Siemens

Bericht door Den traagste »

mennik
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 01 jul 2005 12:48
Rijdt met: Cube AMS 100 Super HPC SL 29 Teamline
Contacteer:

Bericht door mennik »

Ze hebben een contactpunt in Heerlen (NL).
Denk dat je best daar eens contact mee opneemt en al je vragen stelt.

http://www.canyon.com/_nl/service/contact.html


En met deze kom je ook al een heel eind zie ik:
http://www.canyon.com/_nl/service/faq.html


btw schoon véloke he
Gebruikersavatar
Den traagste
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Rijdt met: Cannondale Optimo Siemens

Bericht door Den traagste »

Merci voor de link. Da leest al veel gemakkelijker als dat Duits. :oops:

Heeft er hier al iemand iets gekocht bij Canyon en wat zijn de ervaringen?
danman
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 18 sep 2005 08:42
Rijdt met: Canyon Nerve XC6

Bericht door danman »

Ik heb de Nerve XC6 besteld, gisteren betaald via overschrijving en in de loop van volgende week komt hij thuis toe!!
Ik heb ongeveer 8 weken moeten wachten, maar op het moment dat je een bestelling plaatst, krijg je zeer vlug een mail met daarin de verwachte leveringstermijnen ... de kans is wel zeer reeel dat je modelletje reeds uitverkocht is voor dit jaar!!
Hou jullie zeker op de hoogte ...
Gebruikersavatar
bengie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: do 01 jun 2006 12:19
Rijdt met: Kona King Kikapu :: RS Reba Race :: Sram X.0 - X.9 :: Crossmax SL :: Formula Oro K24 :: RF Evolve XC

Bericht door bengie »

danman schreef:Ik heb de Nerve XC6 besteld, gisteren betaald via overschrijving en in de loop van volgende week komt hij thuis toe!!
Ik heb ongeveer 8 weken moeten wachten, maar op het moment dat je een bestelling plaatst, krijg je zeer vlug een mail met daarin de verwachte leveringstermijnen ... de kans is wel zeer reeel dat je modelletje reeds uitverkocht is voor dit jaar!!
Hou jullie zeker op de hoogte ...
ik snap ff je text niet.
Je hebt hem gisteren besteld....volgende week wordt ie al geleverd ... en toch heb je 8 weken moeten wachten .... op wat heb je dan moeten w8en ??,
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

bengie schreef:
danman schreef:Ik heb de Nerve XC6 besteld, gisteren betaald via overschrijving en in de loop van volgende week komt hij thuis toe!!
Ik heb ongeveer 8 weken moeten wachten, maar op het moment dat je een bestelling plaatst, krijg je zeer vlug een mail met daarin de verwachte leveringstermijnen ... de kans is wel zeer reeel dat je modelletje reeds uitverkocht is voor dit jaar!!
Hou jullie zeker op de hoogte ...
ik snap ff je text niet.
Je hebt hem gisteren besteld....volgende week wordt ie al geleverd ... en toch heb je 8 weken moeten wachten .... op wat heb je dan moeten w8en ??,
Betaling gebeurt waarschijnlijk niet bij de bestelling, maar wanneer de fiets klaar is.
Dus : vandaag bestellen, overmorgen of zo krijg je een mailtje met de levertermijn (8 weken), binnen twee maand krijg je nog een mailtje met de boodschap "gelieve te dokken want uwe velo staat gereed", je betaalt, en een weekske later (tijd die nodig is voor overschrijving plus vervoer van DE naar BE) heb je je fietsje ...
Gebruikersavatar
bengie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: do 01 jun 2006 12:19
Rijdt met: Kona King Kikapu :: RS Reba Race :: Sram X.0 - X.9 :: Crossmax SL :: Formula Oro K24 :: RF Evolve XC

Bericht door bengie »

Thierry schreef:
bengie schreef:
danman schreef:Ik heb de Nerve XC6 besteld, gisteren betaald via overschrijving en in de loop van volgende week komt hij thuis toe!!
Ik heb ongeveer 8 weken moeten wachten, maar op het moment dat je een bestelling plaatst, krijg je zeer vlug een mail met daarin de verwachte leveringstermijnen ... de kans is wel zeer reeel dat je modelletje reeds uitverkocht is voor dit jaar!!
Hou jullie zeker op de hoogte ...
ik snap ff je text niet.
Je hebt hem gisteren besteld....volgende week wordt ie al geleverd ... en toch heb je 8 weken moeten wachten .... op wat heb je dan moeten w8en ??,
Betaling gebeurt waarschijnlijk niet bij de bestelling, maar wanneer de fiets klaar is.
Dus : vandaag bestellen, overmorgen of zo krijg je een mailtje met de levertermijn (8 weken), binnen twee maand krijg je nog een mailtje met de boodschap "gelieve te dokken want uwe velo staat gereed", je betaalt, en een weekske later (tijd die nodig is voor overschrijving plus vervoer van DE naar BE) heb je je fietsje ...
aaah nu snap ik het

merci voor den uitleg =D> ..mijn verstand werkt ni zo goe met dees warmte :drunk:

en vermits ik nog altij ni kan gaan fietsen omdat mijn nief fietske nog ni elkaar steekt en mijn wielen nog ni geleverd zijn, zit ik hier mor mijn kas op te fretten
danman
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 18 sep 2005 08:42
Rijdt met: Canyon Nerve XC6

Bericht door danman »

Fiets intussen toegekomen ....
Fietsje zat in een stevige kartonnen doos ... wielen en stuur waren gedemonteerd ... en klikpedaaltjes zijn niet bijgeleverd ...
Vandaag klikpedaaltjes gana kopen en al een eerste ritje gemaakt ... leuk fietsje, eerste indruk: relaxe zithouding ((-;
Nu nog een beteke zoeken om de achter- en voorvering deftig in te stellen, is namelijk mijn eerste full-suspension!!
Als ik eens tijd en goesting heb, zal ik enkele fotokes in de showroom plaatsen ((-;
Over enkele weken zal ik jullie wel op de hoogte brengen van mijn indruk over de Nerve XC6!
Groeten, Danny
Lots02
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 23:16
Rijdt met: Canyon Nerve 7.0

Bericht door Lots02 »

en?? al foto's??? :bounce:
Plaats reactie