Trappers: Ritchey V3 opgelet!
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Trappers: Ritchey V3 opgelet!
Bericht door Gast »
Zoals jullie weten heeft Ritchey het brevet gekocht van de Shimano SPD959 pedalen. Zelf rij ik een drietal maanden met de V3-Comp. Zelfde functionaliteit als de 959 en veel goedkoper.
Ik moet mijn lofzang in eerdere topics onder invloed van de realiteit nu wel even bijsturen. Ze klikken even goed in en uit als de 959, zelfde gemak van schoonmaken en heerlijk in gebruik. Maar de mechaniek (lees as) van de V3 sucks. Goedkoop is hier geen goede koop.
Al enkele dagen draaide mijn linkerpedaal stroef rond de as, vandaag zat hij muurvast. En geloof me, het valt niet mee te fietsen met een pedaal die niet meer rond zijn as draait (je pedaal staat dan niet meer stil en je voet draait nl. rond wat een pijnlijke gewaarwording is ).
Het kan nog toeval zijn of een 'maandagpedal'. Maar mijne velomaker het ding eens laten opendoen. En binnen in de as: niks dan goedkope brol, technologie van de jaren stillekes.
Een verwittigd man....
Voor mij wordt het een 959.
Ik moet mijn lofzang in eerdere topics onder invloed van de realiteit nu wel even bijsturen. Ze klikken even goed in en uit als de 959, zelfde gemak van schoonmaken en heerlijk in gebruik. Maar de mechaniek (lees as) van de V3 sucks. Goedkoop is hier geen goede koop.
Al enkele dagen draaide mijn linkerpedaal stroef rond de as, vandaag zat hij muurvast. En geloof me, het valt niet mee te fietsen met een pedaal die niet meer rond zijn as draait (je pedaal staat dan niet meer stil en je voet draait nl. rond wat een pijnlijke gewaarwording is ).
Het kan nog toeval zijn of een 'maandagpedal'. Maar mijne velomaker het ding eens laten opendoen. En binnen in de as: niks dan goedkope brol, technologie van de jaren stillekes.
Een verwittigd man....
Voor mij wordt het een 959.
- troontrapper
- Mountainbiker
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
- Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc
Bericht door troontrapper »
Ik was van plan om de V3 comp pedalen aan te schaffen, maar ga nu verdere reakties afwachten.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1028
- Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
- Rijdt met: veel te veel ...
In den O2 van enkele maanden terug stond dit al vermeld : de V3-comp durft na een poosje stroef te draaien, zeker als je in de nattigheid of modder gereden hebt. Voor mij - en mijn 2 linkse handen - meteen voldoende reden om te kiezen voor de 959's ipv de V3-comp's.
Ik heb ondertussen al enkele zeer vettige ritten gereden met die pedalen (o.a. Mazy), en nog geen problemen gehad. Je betaald misschien wat meer voor die 959's, maar als je daardoor probleemloos kan rijden, vind ik dat niet erg.
Ik heb ondertussen al enkele zeer vettige ritten gereden met die pedalen (o.a. Mazy), en nog geen problemen gehad. Je betaald misschien wat meer voor die 959's, maar als je daardoor probleemloos kan rijden, vind ik dat niet erg.
- Falco
- Mountainbiker
- Berichten: 51
- Lid geworden op: zo 05 jan 2003 14:14
- Rijdt met: cube reaction race, skareb super,Xmax
- Contacteer:
Ik ben ook -voorlopig toch nog altijd- van 't zelfde gedacht.jdw schreef:Ik rijd nu toch ook al een maand of 4 rond met deze V3's en heb nog geen last ondervonden. Na elke modderige rit, olie ik alle bewegende onderdelen wel eens vlug in. Duurzaamheid is dikwijls een kwestie van onderhoud dus zie momenteel nog niet het nut in om 3x meer te betalen voor 959's.
Bericht door Gast »
Het buitenwerk van de 959 en de V3 is inderdaad identiek in looks en gebruik. Was ook voorstander van de v3 gezien zijn prijs en het gebruik toch identiek was. Maar mijn pedaal weigerde dienst 1 dag voor de LCMT tijdens een ultieme proefrit op de werking van alle onderdelen (gelukkig maar). Moet er niet aan denken dat die pedaal stuk ging ergens midden in een bos tijdens de LCMT. Met een klikker stuk kan je je nog behelpen tot aan een bevooradingspost maar met een kapotte as is het stappen geblazen.
Heb de 2 systemen eens naast elkaar gelegd. De as van de 959 is een gegoten stuk uit een geheel. Bij de V3 zit er een rubberen ring tussen as en pedaal en bij mijn linker pedaal (die stuk is) zat er inderdaad speling op en dus niet meer waterdicht wat het probleem misschien in de hand gewerkt heeft. En het verschil in prijs is (in D) 60 € daar wil ik geen marathon door laten verpesten.
ps aan het onderhoud zal het niet liggen. Na iedere rit wordt mijn fiets met de hand (geen hoge druk) gereinigd, gepamperd en ingeolied waar nodig.
Heb de 2 systemen eens naast elkaar gelegd. De as van de 959 is een gegoten stuk uit een geheel. Bij de V3 zit er een rubberen ring tussen as en pedaal en bij mijn linker pedaal (die stuk is) zat er inderdaad speling op en dus niet meer waterdicht wat het probleem misschien in de hand gewerkt heeft. En het verschil in prijs is (in D) 60 € daar wil ik geen marathon door laten verpesten.
ps aan het onderhoud zal het niet liggen. Na iedere rit wordt mijn fiets met de hand (geen hoge druk) gereinigd, gepamperd en ingeolied waar nodig.