Krijsende V-brakes: een oplossing!

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
DDM
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: do 22 mei 2003 12:23
Rijdt met: Mountain Cycle Zen

Bericht door DDM »

Heb zopas nieuwe crossmax sl. Heb ook nieuwe brakepads van avid (zwart) gekocht en gestoken. Afschuwelijk lawaai. Snel terug vervangen door deze voor ceramische velgen. En probleem opgelost. Dus... ceramisch met ceramisch is de geleerde les voor mij. (slijtvastheid is ook navenant)
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Ik gebruik momenteel de rode remblokken van BBB voor keramische velgen, deze krijsen toch enorm hoor. Heb gisteren dan maar dat tooltje van TAckx besteld, en toen ik toch aant bestellen was maar ineens de remblokken van Jagwire besteld voor ceramische velgen. Kosten wel het dubbel van die van BBB, maar als deze eens langer als een maand willen meegaan en minder krijsen zal ik voortaan altijd de jagwires bestellen denk... :roll:
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

modderkruiper schreef:
pvandebe schreef:Ik snap het ook nog niet.

Hoe kan 'k nu m'n blokjes schuin zetten ?
koop u een tacx brakehoe tuner
http://www.bikesport.be/index.php/catal ... r/pid=767/
je kan ze overal voor 10-15 euro krijgen en je hebt ze vanzelf goed staan, en een mm meer naar binnen vooraan dan achteraan
Gisteren heb ik de brakeshoetuner dan eindelijk aangekregen. Nu is m'n vraag hoe ik dat ding in godsnaam kan vastzetten op m'n velg? Als ik de vleugelmoer helemaal vastdraai valt dat ding nog altijd van m'n velg... Heb t bij 3 stellen geprobeerd, eerst dacht ik dat de xmax velg mss te dun was... toen heb ik het bij crossroc's en bij bontragers geprobeerd, bij allemaal t zelfde... Iemand n oplossing?
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

geen idee hoe je dat ding juist moet gebruiken. maar wil je me iets laten weten als het goed werkt? dan ga ik er mij ook eentje kopen denk ik :-D

want bij droog weer heb ik nooit problemen.. maar vanaf dat het een beetje nat wordt is de bel weer overbodig => hevig gepiep.

ik heb wel maar goekope tektro remmetjes.. maar het is niet omdat ze goekoop zijn dat ze mogen piepen he :-)
modderkruiper
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: di 09 nov 2004 11:37

Bericht door modderkruiper »

stap 1, je kijkt naar de tekening langs de ene kant, de ronddraaiende pijl is de richting dat het wiel draait

stap 2, als je van schuin naar die tool kijkt zal je zien dat er aan de uiteinden een kleine soort weerhaak is, dat is verondersteld net over je velg te gaan, dus (bij 32 spaken moet je eerst de ene kant en dan de andere tussen de spaken steken) je steekt de tool over uw velg, zodat ie langs de rand vasthaakt, en dan zet je uw remblokken tegen het randje aan de buitenkant van de tool
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Lukt dus echt niet bij crossmaxen hoor, mss omdat de velgrand iets hoger is omdat ze tubeless zijn?
Als iemand geïnteresseerd is in dit ding, mag weg voor 10 € (excl. verzendingskosten)
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

'k Vrees dat met verzendingskosten het goedkoper uitkomt 't in de winkel te halen.....
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

tja, tmoet ni weg e, kzeg t maar voor de mss geïnteresseerden, hier bij den lbs kost da ding wel 20 € ze...
Gebruikersavatar
perico
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 28 dec 2002 20:45
Rijdt met: Bulls 9.80 Full XT
Contacteer:

Bericht door perico »

misschien domme vraag van mij maar waar vind je bewuste tekening met de pijltjes?
Gebruikersavatar
raoul 112
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 08 okt 2006 05:08
Rijdt met: Merida matts lite

Bericht door raoul 112 »

heb ook last van piepende achter remmen heb deze zuivergemaakt met petrol en ook de zij kant van de velg is een teken dat er vuil tussen zit bij mij toch :-D :-D
Gesloten