Krijsende V-brakes: een oplossing!
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Ik gebruik momenteel de rode remblokken van BBB voor keramische velgen, deze krijsen toch enorm hoor. Heb gisteren dan maar dat tooltje van TAckx besteld, en toen ik toch aant bestellen was maar ineens de remblokken van Jagwire besteld voor ceramische velgen. Kosten wel het dubbel van die van BBB, maar als deze eens langer als een maand willen meegaan en minder krijsen zal ik voortaan altijd de jagwires bestellen denk...
Gisteren heb ik de brakeshoetuner dan eindelijk aangekregen. Nu is m'n vraag hoe ik dat ding in godsnaam kan vastzetten op m'n velg? Als ik de vleugelmoer helemaal vastdraai valt dat ding nog altijd van m'n velg... Heb t bij 3 stellen geprobeerd, eerst dacht ik dat de xmax velg mss te dun was... toen heb ik het bij crossroc's en bij bontragers geprobeerd, bij allemaal t zelfde... Iemand n oplossing?modderkruiper schreef:koop u een tacx brakehoe tunerpvandebe schreef:Ik snap het ook nog niet.
Hoe kan 'k nu m'n blokjes schuin zetten ?
http://www.bikesport.be/index.php/catal ... r/pid=767/
je kan ze overal voor 10-15 euro krijgen en je hebt ze vanzelf goed staan, en een mm meer naar binnen vooraan dan achteraan
geen idee hoe je dat ding juist moet gebruiken. maar wil je me iets laten weten als het goed werkt? dan ga ik er mij ook eentje kopen denk ik
want bij droog weer heb ik nooit problemen.. maar vanaf dat het een beetje nat wordt is de bel weer overbodig => hevig gepiep.
ik heb wel maar goekope tektro remmetjes.. maar het is niet omdat ze goekoop zijn dat ze mogen piepen he
want bij droog weer heb ik nooit problemen.. maar vanaf dat het een beetje nat wordt is de bel weer overbodig => hevig gepiep.
ik heb wel maar goekope tektro remmetjes.. maar het is niet omdat ze goekoop zijn dat ze mogen piepen he
-
- Mountainbiker
- Berichten: 115
- Lid geworden op: di 09 nov 2004 11:37
Bericht door modderkruiper »
stap 1, je kijkt naar de tekening langs de ene kant, de ronddraaiende pijl is de richting dat het wiel draait
stap 2, als je van schuin naar die tool kijkt zal je zien dat er aan de uiteinden een kleine soort weerhaak is, dat is verondersteld net over je velg te gaan, dus (bij 32 spaken moet je eerst de ene kant en dan de andere tussen de spaken steken) je steekt de tool over uw velg, zodat ie langs de rand vasthaakt, en dan zet je uw remblokken tegen het randje aan de buitenkant van de tool
stap 2, als je van schuin naar die tool kijkt zal je zien dat er aan de uiteinden een kleine soort weerhaak is, dat is verondersteld net over je velg te gaan, dus (bij 32 spaken moet je eerst de ene kant en dan de andere tussen de spaken steken) je steekt de tool over uw velg, zodat ie langs de rand vasthaakt, en dan zet je uw remblokken tegen het randje aan de buitenkant van de tool