Spa - Francorchamps - technische nieuwigheden - XTR 2007

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Spa - Francorchamps - technische nieuwigheden - XTR 2007

Bericht door madskatingcow »

Gisteren zoals zovelen naar Spa- Francorchamps geweest - de wedstrijd is al uitvoerig besproken, bij deze een overzicht van de fietsen en enkele technische nieuwtjes :-D


XTR ST-M975 Dual Control Lever for Disc Brake en XTR SL-M970 RAPIDFIRE Plus Shift Levers

Ik heb eventjes de kans gehad om met de nieuwe XTR triggers & dual controls gekoppeld aan de nieuwe crank en voor- en achterderailleur op de rollen te rijden. Wat meteen opvalt is hoe licht en snel alles schakelt., zowel bij de dual controls als bij de triggers. Met de nieuwe triggers kan je twee versnellingen in één keer afschakelen, of één per één. De foto is van de dual controls. Wat meteen opvalt is dat het remolie-reservoir vast staat en niet langer mee met de remhendel op- en neer beweegt.

Ben zelf SRAM X.0 rijder, maar de eerste indruk is erg positief.

Afbeelding

Afbeelding

XTR Hydraulic Disc Brake System (BR-M975 Hydraulic Disc Brake Caliper & SM-RT97 Center Lock Disc Rotor

Remklauw uit één stuk, remschijf geriveteerd is op een alu (?) drager

Afbeelding

XTR voorderailleur - prototype

Prototype van de nieuwe voorderailleur, CNC gefreesd.

Afbeelding

Afbeelding

XTR RD-M970 Low Normal Rear Derailleur

Afbeelding

XTR WH-M975 Wheel Set for Disc Brake

Let op de spaaknippels, die gelast zijn op de velg

Afbeelding

XTR Quickreleases

Afbeelding

XTR crank - prototype

De linker crankarm slechts met één bout bevestigd. Let ook op de centrale inbusbout loodrecht op de trapas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door madskatingcow op do 25 mei 2006 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Had ook van alle onderdelen van de nieuwe groep pic's genomen, alleen de pedalen had je er niet bijgezet:
Afbeelding
Gebruikersavatar
authentic biker
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 11:11
Rijdt met: Minerva hurricane deore

Bericht door authentic biker »

In het echt ziet het er in ieder geval goed uit. Op de foto's die we al eerder zagen vond ik er maar niets aan.
Laatst gewijzigd door authentic biker op di 23 mei 2006 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

Heb je ook wat detailfoto's omtrent de tuning van Sausers (en ook van de anderen) bike?


Edit:

Ik merk juist het andere topic op. Maar draag had ik nog wat detailfoto's gezien omtrent exotische stukken, als dit mogelijk zou zijn.
Alvast mijn dank.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

ATEGEV schreef:Ik merk juist het andere topic op. Maar draag had ik nog wat detailfoto's gezien omtrent exotische stukken, als dit mogelijk zou zijn.
Alvast mijn dank.
Is het nog geen detail genoeg? #-o

http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... 142#311142
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Denk niet dat de pro's met zoveel exotische stukken kunnen rijden, het is toch allemaal via de sponsor's...
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

Swannie schreef:Denk niet dat de pro's met zoveel exotische stukken kunnen rijden, het is toch allemaal via de sponsor's...

Soms plakken ze gewoon de sticker v/d sponsor op de stukken.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

ziet der super uit! hoop alleen da ze het kleur van de cranks nog aanpassen, want zo vind ik de vorige nog altijd mooier..
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

wrm zegt men nu altijd "cnc gefreesd) zoals bv die voorder en achterder. kunt ge onmogelijk met een convetioneel machine maken of het ga u wa kosten en ze gaan da uitbrengen in serie fabricage dus ist maar logisch da da cnc gefreesd is zeker
Gebruikersavatar
gamutter
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: za 15 jan 2005 22:46
Rijdt met: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Contacteer:

Bericht door gamutter »

absalon schreef:wrm zegt men nu altijd "cnc gefreesd) zoals bv die voorder en achterder. kunt ge onmogelijk met een convetioneel machine maken of het ga u wa kosten en ze gaan da uitbrengen in serie fabricage dus ist maar logisch da da cnc gefreesd is zeker
Is spuitgieten dan geen alternatief om dit te maken?
Plaats reactie