Mogelijkheid tot aanleggen database in MTB.BE?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Mogelijkheid tot aanleggen database in MTB.BE?

Bericht door DdT »

Hallo,

Hier en daar lees ik algemeen dezelfde vraag.
Nml of het mogelijk is om een centrale database aan te leggen waar ieder forumlid tracks kan up- en downloaden ipv onderling uit te wisselen.
Daarbij denk ik aan de track + een txt filetje met wat simpele uitleg over de track.

Is het softwarematig mogelijk zonder al te veel problemen om dit via mtb.be te kunnen doen? Veiligheidsprobleem? etc.

Suggesties?

GreetZ,
DdT
Gast

Bericht door Gast »

Op zich is er reeds de mogelijkheid om via dit forumonderdeel tracks te posten. Verder is het mogelijk om via de homepage in het vaste route onderdeel tracks van de betreffende route te laten plaatsen ( via mail naar ons sturen) en deze dan te downloaden.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

En hoe post je deze dan in dit onderdeel?
(een link naar een bestaande URL is geen optie)
Gast

Bericht door Gast »

Ik begrijp wat je bedoelt. het is voor iemand die geen eigen webspace heeft idd moeilijk om zijn eigen tracks aan te bieden. :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Moeilijk is dat niet, maar dan wel hier niet :wink:
Bij gebrek aan een beter alternatief momenteel nog steeds bij den Hollander.
@mtb.be: ge moet wel zien dat je mee bent met je tijd hè en de trein (of de boot) niet mist :wink:
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

er zijn genoeg plaatsen waar men gratis webruimte kan gebruiken...
http://www.atspace.com is zo'n voorbeeld

Als je hier je eigen files bijhoudt, dan kan je makkelijk een link leggen hier op de site... en problem solved! =D>
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Nu voor mij is er geen probleem hoor.
Gratis webspace is geen probleem. Die krijg je ook van je provider.
Ik heb al genoeg omhanden met mijn fiets en gps (en het forum) om ook nog eens een webspace te gaan onderhouden.
Als een site beslist dat het tijd is om met zo'n onderdeel te beginnen zullen ze het doen en zal ik (en anderen) wellicht graag onze info ter beschikking stellen van anderen.
Maar ik ga er mijn tijd niet insteken. Kost al tijd genoeg om al die tracks samen te stellen en te rijden.

Maar ik zou het standpunt van de uitbaters van dit forum wel eens willen weten over het hele gps/mtb gebeuren.
Zijn ze er voor?
Zijn ze er tegen?

Want eigenlijk begrijp ik niet dat het zo lang duurt voor er iemand begint te klagen dat 'zijn' toertocht wordt gereden zonder dat er betaald werd.

Want gps loggers ondergraven eigenlijk het marktaandeel van toertocht uitbaters. :-D
En de tijd dat toer- en andere tochten werden georganiseerd uit hobby (net zoals gps'en een hobby is) is toch al even voorbij dacht ik.
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Bericht door Joris »

ivo schreef:Nu voor mij is er geen probleem hoor.
Gratis webspace is geen probleem. Die krijg je ook van je provider.
Ik heb al genoeg omhanden met mijn fiets en gps (en het forum) om ook nog eens een webspace te gaan onderhouden.
Als een site beslist dat het tijd is om met zo'n onderdeel te beginnen zullen ze het doen en zal ik (en anderen) wellicht graag onze info ter beschikking stellen van anderen.
Maar ik ga er mijn tijd niet insteken. Kost al tijd genoeg om al die tracks samen te stellen en te rijden.
Dat vind ik ook. En bovendien verandert men nogal eens van provider of geraakt de webstek vol en verwijdert men een aantal files, met als gevolg dat de links niet meer werken. Dus hier ook een enorme voorstander voor een gecentraliseerd systeem.
ivo schreef: Want eigenlijk begrijp ik niet dat het zo lang duurt voor er iemand begint te klagen dat 'zijn' toertocht wordt gereden zonder dat er betaald werd.

Want gps loggers ondergraven eigenlijk het marktaandeel van toertocht uitbaters. :-D
En de tijd dat toer- en andere tochten werden georganiseerd uit hobby (net zoals gps'en een hobby is) is toch al even voorbij dacht ik.
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Een TT rijden is toch meer dan alleen het parcours rijden. Bovendien is het mss goed dat er een zekere vorm van concurrentie komt met de TTen. De goede organisaties, zij die een mooi parcours met doortochten door privé domein, prima bevoorradingen, warme douches,... aanbieden zullen nauwelijks iets merken van de concurrentie van de GPS.

Het enige dat moet uitgeklaard worden zijn de tracks van TTen die over privé-terrein lopen. Mss moet er een duidelijke disclaimer komen of mogen die tracks niet gepost worden op het forum om eventuele problemen te voorkomen.
Gast

Bericht door Gast »

We zouden zowieso moeten kijke nhoe het met de auteursrechten is gesteld. In het verleden is er al opschudding geweest met het NGI. Ik wacht ook eventjes de reactie van mijn collega's hieromtrent af. We zitten nl ook met een redelijk grote datatrafiek en dit nog meer belasten zou alles trager en nog kostelijker maken. Deze en jullie argumenten zullen we moeten overwegen. Maar laten we niet te snel van stapel lopen en dit na het weekend eens verder bekijken.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Joris schreef:
ivo schreef:Nu voor mij is er geen probleem hoor.
Gratis webspace is geen probleem. Die krijg je ook van je provider.
Ik heb al genoeg omhanden met mijn fiets en gps (en het forum) om ook nog eens een webspace te gaan onderhouden.
Als een site beslist dat het tijd is om met zo'n onderdeel te beginnen zullen ze het doen en zal ik (en anderen) wellicht graag onze info ter beschikking stellen van anderen.
Maar ik ga er mijn tijd niet insteken. Kost al tijd genoeg om al die tracks samen te stellen en te rijden.
Dat vind ik ook. En bovendien verandert men nogal eens van provider of geraakt de webstek vol en verwijdert men een aantal files, met als gevolg dat de links niet meer werken. Dus hier ook een enorme voorstander voor een gecentraliseerd systeem.
ivo schreef: Want eigenlijk begrijp ik niet dat het zo lang duurt voor er iemand begint te klagen dat 'zijn' toertocht wordt gereden zonder dat er betaald werd.

Want gps loggers ondergraven eigenlijk het marktaandeel van toertocht uitbaters. :-D
En de tijd dat toer- en andere tochten werden georganiseerd uit hobby (net zoals gps'en een hobby is) is toch al even voorbij dacht ik.
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Een TT rijden is toch meer dan alleen het parcours rijden. Bovendien is het mss goed dat er een zekere vorm van concurrentie komt met de TTen. De goede organisaties, zij die een mooi parcours met doortochten door privé domein, prima bevoorradingen, warme douches,... aanbieden zullen nauwelijks iets merken van de concurrentie van de GPS.

Het enige dat moet uitgeklaard worden zijn de tracks van TTen die over privé-terrein lopen. Mss moet er een duidelijke disclaimer komen of mogen die tracks niet gepost worden op het forum om eventuele problemen te voorkomen.
Dat het zo'n vaart niet zal lopen, daar ben ik niet zo zeker van, :wink:
En over privéterrein. Met een GPS juist geen probleem. Kan je dan gewoon omheen navigeren. Een extra uitdaging dus.
Plaats reactie