Garmin Geko GPS stoort Polar hartslagmeter

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Garmin Geko GPS stoort Polar hartslagmeter

Bericht door A d r i »

Toen ik een tijdje geleden de gelegenheid had om een GPS route te rijden, met een Garmin Geko GPS kwam ik tot de nare vaststelling dat als ik deze GPS op m'n stuur monteerde, aan de overzijde van m'n Polar S710, deze laatste niet meer werkte.

heb je dit met elk type GPS voor en is er wat aan te doen?
dokske
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 29 aug 2005 17:55
Rijdt met: stumpjumer fsr comp

Bericht door dokske »

Beste adri wij rijden meestel met drie onze tochtjes en twee daarvan hebben een polar deze hebben der nog nooit problemen mee gehad .
Wat geeft je polar niet meer door je hardslag of de snelheid waarmee je fietst heb nog nooit geweten dat die elkaar storen, maarja voor alles een eerste keer he normaal is da zeker niet hoor .
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

dokske schreef:Beste adri wij rijden meestel met drie onze tochtjes en twee daarvan hebben een polar deze hebben der nog nooit problemen mee gehad .
Wat geeft je polar niet meer door je hardslag of de snelheid waarmee je fietst heb nog nooit geweten dat die elkaar storen, maarja voor alles een eerste keer he normaal is da zeker niet hoor .
Dat gebeurt meer hoor, ik meen dat meestal de hartslagmeter op hol slaat (vangt signalen van de gps op) ?

Elke suggestie om dat te verhelpen is welkom.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Beiden zo ver mogelijk van elkaar plaatsen is de enige oplossing...
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

dokske schreef:Beste adri wij rijden meestel met drie onze tochtjes en twee daarvan hebben een polar deze hebben der nog nooit problemen mee gehad .
Wat geeft je polar niet meer door je hartslag of de snelheid waarmee je fietst heb nog nooit geweten dat die elkaar storen, maarja voor alles een eerste keer he normaal is da zeker niet hoor .
Hebben jullie alledrie de GPS en de Polar aan beide zijden van het stuur?
Flip FSR schreef:Beiden zo ver mogelijk van elkaar plaatsen is de enige oplossing...
Zoals de Polar op de ene fiets, en de GPS op een andere ? #-o
dokske
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 29 aug 2005 17:55
Rijdt met: stumpjumer fsr comp

Bericht door dokske »

Ikzelf niet met een polar maar de andere twee wel en ze hebben aan de linkerzijde de polar staan en ja aan de andere kant hun gpstoestel. De polar type is een s720 denk ik ben der niet zeker van hoor .
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

A d r i schreef:Zoals de Polar op de ene fiets, en de GPS op een andere ? #-o
Da's idd ook een mogelijkheid :lol:
Bij mij staat de GPS(60) rechts, de polar (S720i) links, geen problemen mee...
't Is een gekend probleem, het is echter niet bij alle toestellen... :-k
fredje2
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 16:18
Rijdt met: XTX 1

Bericht door fredje2 »

Ik zelf heb nog geen problemen met storingen gehad maar een GPS is alleen maar een ontvanger van signalen die de sateliet verstuurt en geen zender.

En mijn EDge 305 heeft wel een draadloze zender (cadans en snelheid) en ik gebruik hartslagband hiermee met mijn andere draadloze snelheidsmeter geen problemen dus.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

het blijkt dat gps'en toch een zwak signaal uitsturen hoor.
Gebruikersavatar
DarkStar
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 20:58
Rijdt met: Viper TR3.0 X.9/X.0/X-gen

Bericht door DarkStar »

ik heb een gelijkaardig probleem, echter niet met de GPS maar wel met mijn wireless fietscomp (VDO C2DS). Mijn Polar is de PC 1300 (zeer basis) en beiden functioneren niet meer correct als ze in de buurt van mekaar komen...
Plaats reactie