GPS "on track" ervaringen...

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Flip FSR schreef:
ivo schreef:Het is mij wel niet onmiddellijk duidelijk wat dat waypoint te maken heeft met het heroppikken van een weggevallen signaal.
Omdat je in mijn voorbeeld aan het navigeren bent, en anders niet.
Je krijgt ook geen meerkeuzescherm, maar gewoon een melding.

Test het maar eens. Ga buiten staan, start de navigatie naar eender welk punt, ga naar de kelder bvb zodat het signaal weg valt, dan terug naar buiten en je zal zien dat hij gewoon terug het signaal oppikt :-D
Maar wat verschil maakt het dan of je dt waypoint thuis al maakt of bij het begin van de tocht?
Of werkt dat alleen als je ook een navigatieprogramma hebt zoals CS7 of CN8?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Als je niet calibreert zal je hoogte idd niet juist zijn maar toch niet de gecumuleerde hoogtemeters?
Om een voorbeeld te geven van de TT te Winksele. Op mijn Hac (die toch al erg negatief is ingesteld tov een Polar) had ik 694 Hm en op de GPS 333
Hm. Een verschilm dat toch al kan tellen.

Trouwens op de tracklog op de pc vind ik nergens de gecumuleerde hoogte of het hoogteprofiel terug. Waar vind je dat dan?
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

ivo schreef:Maar wat verschil maakt het dan of je dt waypoint thuis al maakt of bij het begin van de tocht?
Of werkt dat alleen als je ook een navigatieprogramma hebt zoals CS7 of CN8?
Maakt geen verschil uit, je kan even goed naar Oeganda navigeren, ook dan zal de GPS steeds naar een signaal zoeken, ook na het wegvallen ervan, en dus de track opslaan.

Nog een batterijspaartip: Zet je scherm niet op de kaart zodat hij steeds moet hertekenen, maar op bvb het menuscherm, daar blijft alles stil staan... :wink:
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

ivo schreef:Als je niet calibreert zal je hoogte idd niet juist zijn maar toch niet de gecumuleerde hoogtemeters?
Inderdaad, dat is zo - zou zo moeten zijn :roll:
ivo schreef:Om een voorbeeld te geven van de TT te Winksele. Op mijn Hac (die toch al erg negatief is ingesteld tov een Polar) had ik 694 Hm en op de GPS 333
Hm. Een verschilm dat toch al kan tellen.
Ik heb nog niet de kans gehad dit degelijk te testen, hier kom ik op terug.
ivo schreef:Trouwens op de tracklog op de pc vind ik nergens de gecumuleerde hoogte of het hoogteprofiel terug. Waar vind je dat dan?
De gecumuleerd hoogte vind je er idd niet op terug, mijn excuses als ik dat zo zei.
Dubbelklikken op de naam van de track, dan krijg je de eigenschappen en een knop waar "profiel weergeven" op staat. Klik erop en het hoogteprofiel verschijnt... Als je wil bezorg ik je een printscreen van Ohey.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Nu, dan zal het geen verschil maken want tot nu toe maakte ik bij vertrek
altijd al een waypoint aan (zie vorige tekst). Ook bij het passeren van een
fietsknooppunt maak ik steeds een waypoint aan dus eigenlijk heeft hij
tijdens een route (op de weg) veel waypoints.

Als hij in mijn rugzak steekt (tot nu toe dus altijd al) staat hij op het sattelietscherm (monochroom niet in kleurà nooit op het kaartscherm dus dat kan het ook niet zijn.

Eigenlijk kan het dan alleen nog maar de EGNOS zijn. Ben nu aan het meten
wat dat geeft.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Met EGNOS ingeschakeld bestaat de kans inderdaad dat hij vast loopt, is ook op andere fora te lezen.
Maar om de track niet halverwege kwijt te spelen moet laten navigeren, anders wacht hij gewoon totdat jij op "blijven zoeken" drukt, maar dan ben je waarschijnlijk al aan de finish #-o
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

De functie 'blijven zoeken' heb ik trouwens nog niet gezien.
Ik krijg een pop up menu met de melding 'zwakke sattelierontvangst ENTER'
als je dan op Enter drukt gebeurt er gewoon.... niks.
Alleen door 'af en op' te zetten start hij dan terug op.

Nu je het toch over forums hebt, dat batterijprobleem komt nog voor.
4,5 uur met één stel batterijen.
En het 'hoogtemeter' probleem bij de 60CSX is eigenlijk al algemeen, zelfs erkent door Garmin.
Ze zijn er alleen nog niet uit of het komt door een bug in de laatste firmware of door een hardware fout in de hoogtmeter sensor.

Hopelijk het eerste.
Laatst gewijzigd door ivo op zo 14 mei 2006 11:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Ja jongens... "kinderziektes" zekers :-? #-o
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

Flip FSR schreef:Test het maar eens. Ga buiten staan, start de navigatie naar eender welk punt, ga naar de kelder bvb zodat het signaal weg valt, dan terug naar buiten en je zal zien dat hij gewoon terug het signaal oppikt :-D
idd =D>
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Hebben jullie de laatste update voor de 60CSX al? Voor degene die hem nog niet hebben: http://www.garmin.com/support/collectio ... 0-00421-00

Zijn hiermee niet reeds enkele problemen opgelost?
Plaats reactie