GPS "on track" ervaringen...
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
GPS "on track" ervaringen...
Gezien er blijkbaar toch al wat mensen hier ervaring hebben met verschillende GPS toestellen stel ik voor hier je ervaringen neer te poten.
Zo kan iedereen die interesse heeft een zicht krijgen op de mogelijkheden/beperkingen van de verschillende GPS toestellen.
Dit is een een reply van mezelf in een ander topic, gezien we ginder way off-topic dreigen te gaan heb ik het naar hier gecopiëerd;
Ik heb nu een tijdje de 60CSx, maar ik had hiervoor wel al ervaringen met de Legend, Vista, GPS V, Quest en de 60CS.
In huis ontvangst? Ja, maar wel bij het raam dan, niet op het toilet in het midden van de woning. Bij mij gaan de batterijen, zonder zeveren, toch gemakkelijk een 15-tal uren mee. Het kompas staat steeds uit, EGNOS ook (zie ik het nut niet van in, gezien hij ook zo lockt tot op +-3m) de batterij-indicator staat op het juiste type batterij (NimH)...
'k Heb oplaadbare batterijen van den Aldi, 2000mAh, en die gaan nu toch al bijna een jaartje mee...
Uitval had ik met de CS in het begin wel, totdat ik rubbertjes tussen de veertjes stak, daarna nooit meer
Met de CSx zijn er totaal geen uitvalproblemen, niet op de motor, niet op de mtb
Het niet terug locken is inderdaad een vervelende zaak, zo ben ik ook de hele track van Sart-Tilman kwijtgespeeld
Het hangen blijven achter een tunnel heeft volgens de meeste fora te maken met de EGNOS-aan stand Maar dat zal (zoals gewoonlijk) wel opgelost worden door Garmin, dmv software-updates.
Wij als klanten zijn inderdaad de proefkonijnen voor Garmin, dat is voor zo ver ik weet altijd zo geweest. Spijtig? Tja, misschien wel, maar tot nu toe werden alle mij bekende (software-) problemen via updates opgelost...
Laten we dus hopen dat dit ook hier het geval zal zijn...
Wat de uitval van de bovengenoemde toestellen betreft, dat is een ander verhaal vrees ik..
@ Ivo; Ik vind het ook een enorme blunder dat de CSx de track niet verder optekent nadat er slechte ontvangst was. Dat is dan ook zowat de reden waarvoor ik hem altijd op het stuur monteer... Maar zoals gezegd, hopelijk komt er vie een update verandering in de zaak...
Zo kan iedereen die interesse heeft een zicht krijgen op de mogelijkheden/beperkingen van de verschillende GPS toestellen.
Dit is een een reply van mezelf in een ander topic, gezien we ginder way off-topic dreigen te gaan heb ik het naar hier gecopiëerd;
Ik heb nu een tijdje de 60CSx, maar ik had hiervoor wel al ervaringen met de Legend, Vista, GPS V, Quest en de 60CS.
In huis ontvangst? Ja, maar wel bij het raam dan, niet op het toilet in het midden van de woning. Bij mij gaan de batterijen, zonder zeveren, toch gemakkelijk een 15-tal uren mee. Het kompas staat steeds uit, EGNOS ook (zie ik het nut niet van in, gezien hij ook zo lockt tot op +-3m) de batterij-indicator staat op het juiste type batterij (NimH)...
'k Heb oplaadbare batterijen van den Aldi, 2000mAh, en die gaan nu toch al bijna een jaartje mee...
Uitval had ik met de CS in het begin wel, totdat ik rubbertjes tussen de veertjes stak, daarna nooit meer
Met de CSx zijn er totaal geen uitvalproblemen, niet op de motor, niet op de mtb
Het niet terug locken is inderdaad een vervelende zaak, zo ben ik ook de hele track van Sart-Tilman kwijtgespeeld
Het hangen blijven achter een tunnel heeft volgens de meeste fora te maken met de EGNOS-aan stand Maar dat zal (zoals gewoonlijk) wel opgelost worden door Garmin, dmv software-updates.
Wij als klanten zijn inderdaad de proefkonijnen voor Garmin, dat is voor zo ver ik weet altijd zo geweest. Spijtig? Tja, misschien wel, maar tot nu toe werden alle mij bekende (software-) problemen via updates opgelost...
Laten we dus hopen dat dit ook hier het geval zal zijn...
Wat de uitval van de bovengenoemde toestellen betreft, dat is een ander verhaal vrees ik..
@ Ivo; Ik vind het ook een enorme blunder dat de CSx de track niet verder optekent nadat er slechte ontvangst was. Dat is dan ook zowat de reden waarvoor ik hem altijd op het stuur monteer... Maar zoals gezegd, hopelijk komt er vie een update verandering in de zaak...
- Transalp
- Mountainbiker
- Berichten: 362
- Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
- Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate
Re: GPS "on track" ervaringen...
Waarom plaats je het kompas uit? Wat is hier het voordeel van? Spaart dit de batterijen of zo?Flip FSR schreef:Bij mij gaan de batterijen, zonder zeveren, toch gemakkelijk een 15-tal uren mee. Het kompas staat steeds uit, EGNOS ook (zie ik het nut niet van in, gezien hij ook zo lockt tot op +-3m) de batterij-indicator staat op het juiste type batterij (NimH)...
Waarom plaats je EGNOS uit?
Heb je daar een foto van?Flip FSR schreef:'k Heb oplaadbare batterijen van den Aldi, 2000mAh, en die gaan nu toch al bijna een jaartje mee...
Uitval had ik met de CS in het begin wel, totdat ik rubbertjes tussen de veertjes stak, daarna nooit meer
Bij even ontvangstverliest stopt de tracklog dan? Da's pas vervelend, als je door een tunnel of zo moet mag je het al vergeten?Flip FSR schreef:Met de CSx zijn er totaal geen uitvalproblemen, niet op de motor, niet op de mtb
Het niet terug locken is inderdaad een vervelende zaak, zo ben ik ook de hele track van Sart-Tilman kwijtgespeeld
Als ik het zo lees gaan ze bij Garmin wel in op de vragen van de gebruikers, dat is toch positief.Flip FSR schreef:Het hangen blijven achter een tunnel heeft volgens de meeste fora te maken met de EGNOS-aan stand Maar dat zal (zoals gewoonlijk) wel opgelost worden door Garmin, dmv software-updates.
Wij als klanten zijn inderdaad de proefkonijnen voor Garmin, dat is voor zo ver ik weet altijd zo geweest. Spijtig? Tja, misschien wel, maar tot nu toe werden alle mij bekende (software-) problemen via updates opgelost...
Re: GPS "on track" ervaringen...
De nagel op de kop! Batterijen sparen. Daarbij komt nog dat EGNOS nog niet 100% functioneel is, met hier en daar naar 't schijnt een vastloper tot gevolg, dus -> uit!Transalp schreef:Waarom plaats je het kompas uit? Wat is hier het voordeel van? Spaart dit de batterijen of zo?
Waarom plaats je EGNOS uit?
Nee, spijtig genoeg niet, maar het merk is "topcraft" en ze zijn groen/roodTransalp schreef: Heb je daar een foto van?
Inderdaad, hopelijk biedt een update de oplossing...Transalp schreef:Bij even ontvangstverliest stopt de tracklog dan? Da's pas vervelend, als je door een tunnel of zo moet mag je het al vergeten?
Dat is waar, maar het kan even duren...Transalp schreef:ransalp"]Als ik het zo lees gaan ze bij Garmin wel in op de vragen van de gebruikers, dat is toch positief
Re: GPS "on track" ervaringen...
Jij weet wel waarom hij bij mij niet op het stuur staatFlip FSR schreef:Gezien er blijkbaar toch al wat mensen hier ervaring hebben met verschillende GPS toestellen stel ik voor hier je ervaringen neer te poten.
Zo kan iedereen die interesse heeft een zicht krijgen op de mogelijkheden/beperkingen van de verschillende GPS toestellen.
Dit is een een reply van mezelf in een ander topic, gezien we ginder way off-topic dreigen te gaan heb ik het naar hier gecopiëerd;
Ik heb nu een tijdje de 60CSx, maar ik had hiervoor wel al ervaringen met de Legend, Vista, GPS V, Quest en de 60CS.
In huis ontvangst? Ja, maar wel bij het raam dan, niet op het toilet in het midden van de woning. Bij mij gaan de batterijen, zonder zeveren, toch gemakkelijk een 15-tal uren mee. Het kompas staat steeds uit, EGNOS ook (zie ik het nut niet van in, gezien hij ook zo lockt tot op +-3m) de batterij-indicator staat op het juiste type batterij (NimH)...
'k Heb oplaadbare batterijen van den Aldi, 2000mAh, en die gaan nu toch al bijna een jaartje mee...
Uitval had ik met de CS in het begin wel, totdat ik rubbertjes tussen de veertjes stak, daarna nooit meer
Met de CSx zijn er totaal geen uitvalproblemen, niet op de motor, niet op de mtb
Het niet terug locken is inderdaad een vervelende zaak, zo ben ik ook de hele track van Sart-Tilman kwijtgespeeld
Het hangen blijven achter een tunnel heeft volgens de meeste fora te maken met de EGNOS-aan stand Maar dat zal (zoals gewoonlijk) wel opgelost worden door Garmin, dmv software-updates.
Wij als klanten zijn inderdaad de proefkonijnen voor Garmin, dat is voor zo ver ik weet altijd zo geweest. Spijtig? Tja, misschien wel, maar tot nu toe werden alle mij bekende (software-) problemen via updates opgelost...
Laten we dus hopen dat dit ook hier het geval zal zijn...
Wat de uitval van de bovengenoemde toestellen betreft, dat is een ander verhaal vrees ik..
@ Ivo; Ik vind het ook een enorme blunder dat de CSx de track niet verder optekent nadat er slechte ontvangst was. Dat is dan ook zowat de reden waarvoor ik hem altijd op het stuur monteer... Maar zoals gezegd, hopelijk komt er vie een update verandering in de zaak...
Dit buiten beschouwing gelaten vind ik het niet opportuun om bij de opname van een track de GPS onnodig bloot te stellen aan alle gevaren van dien.
Boven in de rugzak heeft hij (of zou moeten hebben) een betere ontvangst en is hij beter beschermt. En het is ook een beetje lullig dat je een toch niet zo goedkoop apparaat voortdurend in het oog moet houden
om te kijken of ie nog werkt. Op een (gepijlde) track wil ik de track en de pijlen zien niet dat display.
Bovendien boezemt die Garmin fietshouder
(volledig uit goedkoop plastic ) en enkel vastgehouden door een plastic nokje van een paar mm absoluut geen vertrouwen in op een bumpy rotsparcour.
Maar daar wordt aan gewerkt. Wat je zelf doet doe je beter nietwaar
Dat ze die update maar vlug uitbrengen dan. Als het zo eenvoudig is als een software probleem maakt het alleen maar erger. Testen die dan hun spullen niet voor ze op de markt komen? Het niet oppikken van het signaal na een signaalverlies is toch geen 'klein mankementje' dat door de mazen van het net glipt van een productietest maar een 'major'.
Nu het kan nog erger hoor. De topo NL is deze maand uitgekomen.
Blijkt dat je die gewoon niet kon installeren omdat er in de registervermeldingen ergens een '\' te weinig stond????
Blijkbaar wordt niet eens nagezien of een produkt überhaupt wel KAN werken bij de eindgebruiker. En dan een hoop geld vragen voor een CD die maar voor 10% 'gevuld' is. Zijn ze nog verwonderd dat sommige mensen zich tot de kabouters wenden
Nu de aanvankelijke oplossing vonden ze simpel. Effe die slash manueel toevoegen in het register. Voor mij geen probleem maar ik kan me toch levendig voorstellen dat niet iedereen die niet in zijn register kan klungelen daarom een volslagen idioot is, integendeel.
Nu het kan nog erger hoor. De topo NL is deze maand uitgekomen.
Blijkt dat je die gewoon niet kon installeren omdat er in de registervermeldingen ergens een '\' te weinig stond????
Blijkbaar wordt niet eens nagezien of een produkt überhaupt wel KAN werken bij de eindgebruiker. En dan een hoop geld vragen voor een CD die maar voor 10% 'gevuld' is. Zijn ze nog verwonderd dat sommige mensen zich tot de kabouters wenden
Nu de aanvankelijke oplossing vonden ze simpel. Effe die slash manueel toevoegen in het register. Voor mij geen probleem maar ik kan me toch levendig voorstellen dat niet iedereen die niet in zijn register kan klungelen daarom een volslagen idioot is, integendeel.
Volgende vraag:
Een maat van mij heeft volgend probleem met zijn 60 CSX waar we niet zo direct een oplossing voor vinden.
Zijn tracklog staat op maximum (9999 trackpoints) en op auto/normaal.
Bij mij staat ie op auto/hoogste en 3000 trackpoints. Bij mij werkt dat goed maar hij kan maar 45 km opnemen omdat er iedere seconde (zo om de 4 meter) een logpoint wordt opgeslagen (met als gevolg weg track Tellin). Dan zit je geheugen inderdaad vlug vol.
Bij mij staat ie op hoogste en maakt hij punten aan waar het moet (veel in bochten, minder op rechte stukken). Je zou toch juist andersom verwachten.
Waar ligt dat aan?
Een maat van mij heeft volgend probleem met zijn 60 CSX waar we niet zo direct een oplossing voor vinden.
Zijn tracklog staat op maximum (9999 trackpoints) en op auto/normaal.
Bij mij staat ie op auto/hoogste en 3000 trackpoints. Bij mij werkt dat goed maar hij kan maar 45 km opnemen omdat er iedere seconde (zo om de 4 meter) een logpoint wordt opgeslagen (met als gevolg weg track Tellin). Dan zit je geheugen inderdaad vlug vol.
Bij mij staat ie op hoogste en maakt hij punten aan waar het moet (veel in bochten, minder op rechte stukken). Je zou toch juist andersom verwachten.
Waar ligt dat aan?
- chris
- Mountainbiker
- Berichten: 151
- Lid geworden op: ma 05 mei 2003 21:26
- Rijdt met: C'dale Scalpel - Airborne TiTa
- Contacteer:
de instelling is zoals je hierboven beschrijft .... het is/was vorige week in Tellin de eerste keer dat dit zich voordeed...wim040 schreef:Hi,
1) ga naar track menuWaar ligt dat aan?
2) selecteer instellen
3) selecteer opslagmethode: kies auto voor (normaal gezien) beste methode
Groetjes
Wim
kan er trouwens iemand mij de track van de 68km / Tellin bezorgen aub?...
chris & co
Awel ja, zoals gezegd, hij stond in auto/normaal en dan logde hij iedere seconde.wim040 schreef:Hi,
1) ga naar track menuWaar ligt dat aan?
2) selecteer instellen
3) selecteer opslagmethode: kies auto voor (normaal gezien) beste methode
Groetjes
Wim
Bij mij in auto/hoog en dan logde hij wel normaal. Dus omgekeerd dan je zou verwachten.
Nog een vraag:
Ik vind nergens hoe je de gegevens van je tripteller kan downloaden naar mapsource. Of minstens kan opslaan in het toestel.
Of is het de bedoeling dat je na een rit door alle velden gaat scrollen (er is niet plaats genoeg om alle gegevens op het display te tonen) en op de goede oude wijze op een bladje papier gaat overschrijven?
En nog een fout in het toestel. De hoogtemeter (en daarom koop je toch een
'S' werkt ook absoluut niet nauwkeurig. Een fietscomputer van 50 € doet het beter. Of zijn waarden van 29999 m de standaard in Vlaanderen?
En dat is ook niet afhankelijk van mijn toestel want als ik naar opgetekende tracks op het net kijk kom je deze waarde geregeld tegen.
Er is dus nog werk aan de winkel bij Garmin (en hun verkoopspunten ).
Ik vind nergens hoe je de gegevens van je tripteller kan downloaden naar mapsource. Of minstens kan opslaan in het toestel.
Of is het de bedoeling dat je na een rit door alle velden gaat scrollen (er is niet plaats genoeg om alle gegevens op het display te tonen) en op de goede oude wijze op een bladje papier gaat overschrijven?
En nog een fout in het toestel. De hoogtemeter (en daarom koop je toch een
'S' werkt ook absoluut niet nauwkeurig. Een fietscomputer van 50 € doet het beter. Of zijn waarden van 29999 m de standaard in Vlaanderen?
En dat is ook niet afhankelijk van mijn toestel want als ik naar opgetekende tracks op het net kijk kom je deze waarde geregeld tegen.
Er is dus nog werk aan de winkel bij Garmin (en hun verkoopspunten ).