Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Bericht door Joris »

Een maand geleden geraakte ik de beklimming aan de muur nog goed op. Aan de zijkant was het zand nog redelijk vast. Ik ben recent er ni meer gaan baiken, dus de huidige toestand ken ik niet. Maar als alles los zand is, geraak je daar idd ni meer op. (Allee ik toch niet) Ze voorspellen regen voor zaterdag, dus los zand zullen we ni meer tegenkomen zondag :bounce:

Ik kan begrijpen dat het bos voor iedereen is, maar die mannekes (of vrouwkes) op hun paarden, het is soms echt gevaarlijk om die voorbij te steken. Ze hebben hun paard gewoon niet onder controle. Vooral daar in de buurt van die manège (blauwe route). Ik heb al meermaals meegemaakt dat zo'n paard begint te stampen. Ik zou da ni graag tegen mijn been of zo krijgen.

Joris
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Inderdaad rond die manège heb je heel wat beginnelingen... #-o

Het is daarmee dat ik een belleke op mijn fiets heb gemonteerd, dat doet minder schrikken dan ineens daar stillekes voorbij te vliegen of te roepen op die mensen en hun paard.

Je hebt er natuurlijk die niet willen uit de weg gaan, maar ik heb al veel goesting gehad om eens een aansteker op mijn stuur te monteren en iedere keer als ik dan zo nen dikkenek tegenkom (die ondanks mijn nochtans lang op voorhand bellen) niet uit de weg wil gaan, dan zou ik een bommeke of een piraatje laten vallen. Kwestie van subtiel te protesteren tegen deze gang van zaken. :-({|=

Trouwens eens voorgehad bij de beklimming van de muur toen hij nog in slechte staat was (met die voren en putten e.d.). Ik was mijn flink aan het inspannen om der op te kunnen geraken (niet evident) komen er daar twee madammekes af met hun paarden naar beneden. Gezien het daar zo smal is (holle weg) en ze den achteruit niet vonden op die beesten, ben ik maar afgestapt natuurlijk om ze te laten passeren. Die beesten konden just langs mij manoeuvreren tussen de putten door, gelukkig waren die beesten wat gewend en bleven ze kalm, ikke was iets minder op mijn gemak :colors:

Om dan nog over loslopende honden te spreken!
Maarnee, hij doet niks! :roll:
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Voila vandaag tussen 11u30 en 14u20 op dit parcours geweest...
ben vertrokken uit Leuven (sportkot) en na de teleurstelling van verleden week vrijdag (zie Leopoldsburg) vond ik nu eigenlijk nog eens mijn gading. Prachtig parcours!

Veel natuur (zeker 3/4 off-road), weg van de bewoonde wereld... het begon al bij groen over de spoorweg een klimmeke met boomwortels, even later klimwerk in een droge gracht gelijk...het sjiekst vond ik van groen naar blauw tot aan rood... afdaling met serieus wat steengeruis en boomstammekes, even langs een stationneke en hup terug klimmen... terug het bos in voor een afdaling en dan een prachtige klim en de max van een afdaling!... kwas met de Liquid dus ... gaan met die banaan...
just beteke moeten opletten want der dreigt daar ook spoorvorming maar tis gegaan... enkel voor de bocht naar links in de remmen... rood stelt wat teleur en de bewegwijzering is ok... ook al heb je de indruk dat je soms kilometers rechtdoor op een bospad bezig zijt... effe gegeten aan een boomhut (aan de kleine vallei) en nog even gestopt op een pad net voor Bierbeek (tussen de graanvelden met klaprozen... had ik een digitaal fototoestel... dan ging ik hier foto getrokken hebben)... lekker weertje en idd. geërodeerde paden langs de E40... maar globaal gezien toch wel één van mijn favoriete parcours!!! AVS 22,5
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

oja, het heraangelegde pad (waarschijnlijk dichtbij ne manege) was klimbaar door de regen van zaterdag denk ik... anders is het daar idd. mul zand wanneer het te droog ligt...
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Ik ben gisteren zondag 29/06 de blauwe en rode route nog eens gaan rijden.
Ben ik nu wel niet op het deel van de rode route (voor de schuilhut in het bos) mijn zendertje verloren van aan mijn vork (Cateye Cordless 2). Ik ben gestart aan het Station in Sint-Joris-Weert, en ben na ongeveer 15-16 km (vanaf station) mijn zendertje verloren. Ik denk dat dat ongeveer moet geweest zijn in die afdalingen voor lange rechte stuk veld waar je door moet om terug het bos in te gaan, waar dat schuilhutje staat.

Moest er iemand die nog eens tegenkomen, 'k zou content zijn het terug te vinden :cry: .
is een zwart bakje, geen staafje (zoals met draad), ongeveer 4cm (lengte) op 2cm (breedte) (1 cm dik) er zit ook een batterijtje in, het is ook waterdicht, dus het zou niet kapot moeten zijn.
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Bericht door Rudy D »

ik heb vrijdag nog eens de blauwe lus gereden in aanvulling bij de route in Overijse. En deze lag er krukdroog bij, behalve op 1 plek, onderaan de afdaling naar het station van Sint-Joris-Weert.
De bepijling was perfect.
Gebruikersavatar
kkrikkes
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 dec 2002 16:52
Rijdt met: Kinesis 7005 + Acera

Bericht door kkrikkes »

Hebben ze nu al iets gedaan aan die afdaling vlak voor je aan de drukke baan aankomt aan de Zoete Waters?

Mij hebben ze daar bijna smos overhoop gereden in het begin van het jaar.

Dat scheelde , zonder overdrijven, maar een halve seconde. Het regende die dag, en was er dus ook een beperkt zicht. Ik begon daar aan een afdaling, "in het midden van een bos", zoals alle andere en zag beneden aan de afdaling een open plaats met grind of zoiets dergelijk. En er was geen balk gespannen op het einde. Dus met de gedachte dat ik daar beneden wel goed kon remmen ging ik volle petrol naar beneden. Toen ik bijna beneden was (ikke 40km/h) zag ik "in het midden van de bos" van rechts een auto afkomen tegen 80 km/h. De wagen reed vlak voor mijn neus voorbij. Als ik mijn hand had uitgestoken kon ik hem aanraken. Redelijk verschietachtig als ge denkt dat ge in het midden van de bos bent, en plots bevindt ge u in het midden van een drukke verbindingsweg. Ik ben tot stilstand gekomen op het fietspad aan de andere kant van de weg. Moest er nu ene van links gekomen zijn Ikke= morsdood. Moest die wagen van rechts een halve seconde later geweest zijn Ikke=morsdood. Ik ben er nog altijd ni goe van. Niet aan te raden zo'n bijna dood ervaring.


Dus aan iedereen die die tocht gaat doen !OPGELET!

En aan de organisatoren: Doe er wat aan Leg daar ook zo'n balk of iets dergelijk, of een groot(groter?) gevaarbord. Op de route van herentals hebben ze dat goed bekeken.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Is dat die afdaling naar het Zoet Water toe??
Dat is een drukke weg waar je daar op uit komt, en de afdaling loopt de laatste meters over kasseien , je ziet toch dat je daar op beton uitkomt?

man, dan heb jij geluk gehad !!

Je bent ten allen tijde op openbare wegen, en moet je aan de wegcode houden. Oppassen is ten alle tijden de boodschap, zelfs in *volle bos* .
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

ik ben er vandaag geweest en het parcours lag kurkdroog, geen enkele keer verkeerd gereden denk ik maar ik had wel 52km op mijn tellerke.
@kkrikkes:der ligt nog altijd geen balk maar ge ziet toch wel duidelijk dat da op een druke weg eindigd vindt ik,of hadde gij nen donkere zonnenbril op ofzo :lol:
Gebruikersavatar
kkrikkes
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 dec 2002 16:52
Rijdt met: Kinesis 7005 + Acera

Bericht door kkrikkes »

Nee, gene bril, maar zoals ik al zei was het toe aan het strontregenen en als ge tegen een redelijke snelheid naar beneden gaat dan is de regen die in je gezicht vliegt niet bevorderlijk voor het zicht, ... Alé een samenloop van omstandigheden

Toch blijf ik van mening dat er iet moet komen
Plaats reactie