GPS-systemen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

GPS-systemen

Bericht door Max Power »

Ik weet het, ik zou moeten zoeken op het web, maar ik heb liever info van een ervaring biker dan van die gladde e-commerce talk.

Zijn er hier mensen die dit gebruiken?
Marcheert dat goed (sommige vaste routes zijn al GPS compatibel dacht ik)
Gaan die batterijen lang genoeg mee?
Zit dat ding niet in de weg?
Is de te volgen route duidelijk leesbaar?
Zijn er veel verschillen met auto-gps systemen?

Om dit forum maar een kickstart te geven :wink:
dokske
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 29 aug 2005 17:55
Rijdt met: stumpjumer fsr comp

Bericht door dokske »

hey max ik gebruik zelf een magellan meridian deze werkt perfect enkel is eigelijk dit toestel een beetje groot maar heb perfect ontvangst (heb diet toestel gekocht voor op het water waar ik dit ook gebruik )
het grote voordeel da ik vind aan een gps is dat als je een track hebt opgeslagen of ge download je mooie toeren kan rijden zonder echt bang te zijn da je verloren rijd das mijn mening maar he
Raffie
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: di 12 okt 2004 20:43
Rijdt met: Een frame op wielen

Bericht door Raffie »

kijk eens op deze site : http://www.gpscenter.be/
bovendien zijn ze veruit de goedkoopste van het land !
Gebruikersavatar
marty
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 19 jan 2006 22:05
Rijdt met: Specialized EPIC

Bericht door marty »

Ik heb nen garmin legend C. Dat machientje werkt super. Daar hebben wij al serieus wa fun mee beleefd. Tracks vindt ge à volonté op 't web...
+ mbv de ngi stafkaarten dvd kunt ge uw eigen routes op stafkaart uittekenen en opladen in uw gps-toestel.

Greetz,

M
luke
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 20 jul 2004 12:33
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR

Bericht door luke »

@t marty: werkt de legend c ook goed in bebost gebied of op plaatsen waar men ingesloten zit ?
Ik bike nogal veel in bos, daarom mijn vraag :wink:
Gebruikersavatar
marty
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 19 jan 2006 22:05
Rijdt met: Specialized EPIC

Bericht door marty »

In (dicht) bebost gebied durft hem het inderdaad af en toe wat laten afweten. Dichte mist kan ook ferm wat roet in het eten gooien, weet ik uit ervaring...
Maar voor de rest ben ik er ferm content van. Prijs kwaliteit is het nen topper.

M.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Raffie schreef:kijk eens op deze site : http://www.gpscenter.be/
bovendien zijn ze veruit de goedkoopste van het land !
Lekker niet. :wink:

BTW, heeft er iemand al ervaring met de 60CSx?
Is het de moeite om meer geld uit te geven aan de nieuwe CSx?
Is de ontvangst zoveel beter in het bos dat de meerprijs te rechtvaardigen is?
Nieuwe 60CSx: 628 €
2de hands 60CS (maar in nieuwstaat en met winkelgarantie):
390 € en 590€ met volledig automotivepack

Ik dacht eerst de x te kopen maar met die prijzen weet ik het niet meer.
Gast

Bericht door Gast »

ivo schreef:
Raffie schreef:kijk eens op deze site : http://www.gpscenter.be/
bovendien zijn ze veruit de goedkoopste van het land !
Lekker niet. :wink:

BTW, heeft er iemand al ervaring met de 60CSx?
Is het de moeite om meer geld uit te geven aan de nieuwe CSx?
Is de ontvangst zoveel beter in het bos dat de meerprijs te rechtvaardigen is?
Nieuwe 60CSx: 628 €
2de hands 60CS (maar in nieuwstaat en met winkelgarantie):
390 € en 590€ met volledig automotivepack

Ik dacht eerst de x te kopen maar met die prijzen weet ik het niet meer.
als je a zegt moet je ook b zeggen ivo
verteld dan maar aan de rest waardat de toestelen goedkoper zijn
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

De nieuwe serie (x) heeft een betere ontvangst door de nieuwe sirf-chip in de toestellen. Ook werken ze met uitwisselbare geheugenkaartjes, waardoor natuurlijk de kaarten die je mee neemt onbeperkt worden.
Of de prijs gerechtvaardigd is? In mijn ogen niet, de C en CS hebben ook al een heel goede ontvangst, zeker goed genoeg, no worries.
Daarbij berekenen de vorige toestellen ietske sneller dan de nieuwe, maar dat is voor mij niet van doorslaggevend belang, een paar seconden meer of minder... pfff!

Tegenwoordig koop je voor dik 300euro een fijne tweedehands C of zelfs CS, dus een koopje als je het mij vraagt :roll:

Over de prijzen: Notter in Holland is nog ietske goedkoper ( www.GPS.nl ), maar er zijn nog wel goedkopere shops, google maar eens.
Denk wel aan de eventuele reparatie- en garantieperikelen bij een aankoop buiten pakweg de benelux... :wink:
edit: btw, ik koop alles in Duitsland :lol:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ik schuim al enkele dagen het hele net af betreffen die GPS en fora allerhande.
En hoe meer je leest hoe meer je gaat twijfelen natuurlijk. 600 € lijkt me (momenteel) toch een bodumprijs te zijn in Europa.
Die 628 was wel bij aankoop van 2 stuks. Per stuk is het trouwens 635 € (waar geef ik wel vrij als ik weet of ik die 2de hands koop of niet, ik ga niet onder mijn eigen duiven schieten hè :wink:). Nog altijd minder dan bij gpscenter.
Waar ik ook nog niet uit ben is het softwarepakket.
De topomap van Frankrijk heeft een autorouting maar die van België niet.
Ben je bij gebruik van de topomap van België dan bijna niet verplicht een autoroutingpakket (CityNav8) aan te schaffen. Werkt dat ding met topomap België alleen? Ik bedoel je zal geen correctie krijgen indien je afwijkt van je geplande route maar zie je een pijltje of lijn van de gevolgde route of alleen maar een digitale stafkaart zonder meer?

Nu die kaartjes zijn niet zo belangrijk voor mij. Ik heb een laptop dus kan altijd onderweg het vaste geheugen van een CS overschrijven.
Aan die nieuwe chipset ben ik nog niet uit. Bezitters van een CS zeggen de ene keer dat hij naar behoren werkt de andere keer dat hij durft uitvallen en geen verbinding heeft in dicht stadsgedeelte en onder loofbossen. De SIRFIII zou dan weer ontvangst hebben tot in huis. Maar gezien hij nog maar enkele weken op de markt is kan je niet echt een vergelijking maken denk ik.

edit: waar in Duitsland? want Notter is niet goedkoper maar duurder, nl 675 € voor een 60CSx
Plaats reactie