garmin e-trex legend c

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gast

garmin e-trex legend c

Bericht door Gast »

ik ben al een tijdje aan het rondrijden met een garmin etrex legend color (heb deze gekozen omdat hij kleiner was dan de map60c) mijn probleem is nu dat hij uitvalt als het bladerdak te dicht wordt en ook dat hij zijn track niet nauwkeurig genoeg weergeeft ook al laat ik hem elke 30meter een punt vastleggen.ook een bijkomend nadeel is dat als ik van de track een route wil maken dat ik al de track-punten met de muis moet afgaan,wat nogal omslachtig is . suggesties zijn altijd welkom.
Gebruikersavatar
vj
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 18:28
Rijdt met: haaifiets met dikke bande en een illegaal moteurke

Bericht door vj »

voor uw probleem van omvormen kan dit programa helpen
http://www.softsolutions.be/GPS/Garmin/WinGDB11.zip
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Je hebt een fijn toestelletje, maar de ontvangst onder dicht bladerdek is nu eenmaal niet zo denderend. Hieraan kan je niets veranderen, spijtig genoeg. De oorzaak ligt bij de ingebouwde antenne.
'k Heb dezelfde gehad, en de reden van verkoop was die ver**** slechte ontvangst in dichte(re) bossen.
De nieuwere (duurdere) types zoals GPSmap60 hebben naar 't schijnt wel een heel goede ontvangst. Deze toestellen hebben een "Quad-Helix" antenne dewelke een betere ontvangst garandeert. Sinds kort zijn er ook de GPSmap60Cx en CSx op de markt en deze hebben, mede door een nieuwe ontvangstchip (sirf) een nog betere ontvangst.
Tja, de vooruitgang hé :roll:
Binnenkort kan ik hierover meer zeggen... :-)
Je zal dus ermee moeten leren leven dat je GPS af en toe de draad zal kwijt spelen. Dat hoeft eigenlijk niet echt een probleem te zijn, met een beetje gezond verstand kom je een heel eind :wink:
Plaats reactie