Magellan of Garmin ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
luke
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 20 jul 2004 12:33
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR

Magellan of Garmin ?

Bericht door luke »

Ik ben geintresseert in de Magellan explorist 210 om te biken.
Kan je met de extensies van Magellan evenveel tracks downloaden van internet of is dat eerder beperkt ten opzichte van Garmin ?
Garmin gebruikt grd extensies als ik mij ni vergis, welke extensies gebruikt Magellan ?
Ben je beter af met Garmin en zo ja waarom ?
Bedankt voor jullie hulp :-)
Raffie
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: di 12 okt 2004 20:43
Rijdt met: Een frame op wielen

Bericht door Raffie »

@luke : check out this site : http://www.gpscenter.be/
er is een aparte rubriek voorzien voor gps op den bike.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Voor Garmin zal je toch veel rapper tracks etc. vinden.
Garmin is nu eenmaal marktleider...
luke
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 20 jul 2004 12:33
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR

Bericht door luke »

Bedankt mannen :-)
serre
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: di 25 mei 2004 16:53
Rijdt met: delta V1000 & Attitude

Bericht door serre »

Er bestaan genoeg programma's om tracks te converteren van Magellan naar Garmin en omgekeerd. Ook het nieuwe GDB formaat kan je perfect converteren. Wat ik van de auteurs van dergelijke software heb begrepen is dat Garmin met elke nieuwe software release wat aan hun bestandsformaat verandert, ze absoluut niet willen meewerken om conversieprogramma's te maken, of inzage willen geven in de opbouw van hun bestandsformaat. Ze proberen hiermee de markt voor zichzelf af te schermen. Merkwaardig was een garmin gebruiker die vorig jaar de stap zette naar het nieuwe GDB formaat (hij moest hiervoor nieuwe software op het toestel zetten), maar hij kon zijn oude tracks niet meer laden want het toestel accepteert alleen maar GDB files. Hij kon dus al zijn vorige tracks gaan converteren.

Hun nieuwste toestel (GPSMAP 60CSx) heeft eindelijk een slot voor een standaard geheugenkaart (microSD). Ik merk wel dat ze alleen maar geheugenkaarten leveren met daarop voorgeladen kaartmateriaal. Blijft dus de vraag of je wel een niet-garmin microSD kaart kan gebruiken waar je zelf kaarten kan opzetten zoals als jaren het geval is bij Magellan.
Die Garmin SD kaarten zullen wel weer verschrikkelijk duur zijn, maar dat zal dan ongetwijfeld komen door de kaarten die meegeleverd worden [-X

Garmin heeft goede toestellen in het gamma, maar ik ben er geen voorstander van omwille van alle truks die ze altijd uithalen om zaken incompatibel te maken :evil: . Ik ben een voorstander van de "open source" politiek van andere leveranciers. Het is voor mij een belangrijk criterium bij aanschaf van mijn volgend toestel.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Tja, met "open source" mentaliteit kom je niet ver als Garmin marktleider blijft... De toekomst brengt misschien ooit raad... Hopelijk.
Gebruikersavatar
zork
Mountainbiker
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 02 mei 2005 16:34
Contacteer:

Bericht door zork »

ik vind dat garmin toch wel werk mag maken van is een toestel uit te brengen met uitbreidbaar geheugen (sd kaartjes) magellan heeft dit al lang, maar garmin laat ons in de kou staan.
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

De nieuwe gps-en van Garmin werken wel met SD-kaartjes, zoals de GPSMAP60CSx en eTrex Vista Cx.
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

serre schreef:Hun nieuwste toestel (GPSMAP 60CSx) heeft eindelijk een slot voor een standaard geheugenkaart (microSD). Ik merk wel dat ze alleen maar geheugenkaarten leveren met daarop voorgeladen kaartmateriaal. Blijft dus de vraag of je wel een niet-garmin microSD kaart kan gebruiken waar je zelf kaarten kan opzetten zoals als jaren het geval is bij Magellan.
Hey serre,

Kan je eens vertellen waar je je informatie gehaald hebt betreffende die geheugenkaarten met voorgeladen kaartmateriaal ? Je hebt het toch wel over het uitwisselbaar kaartgeheugen hé, en niet over de vaste (voorgeladen) basiskaart die op elk toestel zit ?

Thanks.
serre
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: di 25 mei 2004 16:53
Rijdt met: delta V1000 & Attitude

Bericht door serre »

Op de website van Garmin staat ze de mcroSD kaarten leveren (enkel 64 mb kaarten) met daarop voorgeinstalleerd kaartmateriaal. Gezien de toestellen nog vrij recent zijn heb ik nog geen info gevonden over hoe Garmin met de SD-kaarten omgaat (eigen formatering of zo, zoals op mijn Olympus digitaal fototoestel waardoor ze niet te lezen zijn met een standaard pc-kaartlezer).

groeten,
Plaats reactie