TIME ATAC ALIUM

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
luckyluc
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: za 01 jan 2005 18:59
Rijdt met: zwarte no name / blauwe orbea

Bericht door luckyluc »

het is best mogelijk dat de nieuwe modellen minder degelijk zijn, ik had het vooral over het vorige model, deze waar ik mee rondtoer zijn de pedalen waar mijn zoon vier jaar mee cyclo-cross reed, de haken waar je de plaatjes inklikte waren toen in inox, slijtagesporen zit er ook op, maar dit is alleen aan de bovenkant van de haken en dit heeft mijn inziens weinig belang voor het vastzitten van de plaatjes, de prijs is natuurlijk het grote struikelblok.

bij mij gaat het wel over de atac carbon, en eigenlijk ging het over de atac alium, sorry
grtz
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

Na een jaar mountainbiken en ettelijke keren van mijn (gewone) pedalen te schieten, heb ik besloten om de stap naar klikpedalen te wagen...
Time Alium pedalen dragen mijn voorkeur weg: 1 omwille van goeie reacties erop en 2 omwille van de prijs (50 euro).

Ik heb hier wel al ergens iets gelezen dat het uitklikken in het begin moeilijker gaat... Klopt dit? Zoals bij de meesten die overschakelen op klikpedalen zit daar zo'n beetje mijn vrees. Ik zit nog met een gebrek aan techniek en soms kom je dan in een situatie (bv. steile helling) dat je plots voet aan de grond moet zetten... En ik kan me al voorstellen wat er gebeurt als dat niet op tijd lukt...
Reacties over het uitklikken (andere reacties over de pedalen natuurlijk ook welkom!)?
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Bij barracuda 39 euro dacht ik..
Van Eyck is ook vrij goedkoop voor pedalen.
Laatst Time Atac XS Carbon gekocht voor 103 euro...da's echt ni veel.
Ga daar eens je licht opsteken zou ik zeggen.

Time zijn zeker goede pedalen, al zijn de laatste modellen wel gevoeliger aan slijtage. Zo reed ik op de Demervallei toer in Diest met een jankende puppy in mijn pedalen, althans zo klonk het.
Een pak teflon ingespoten en 't is weer in orde.
De oude Time Atac die op de Mudbike staan, anno 2001, doen het anderzijds nog perfect. Beugels rammelen wel, maar lagers geven geen krimp.
Time pedalen zijn inderdaad steeds bij de zwaardere, zeker als je met eggbeaters vergelijkt... Als je een iets hogere versie koopt, is dat natuurlijk ook niet meer het geval.
Atac Carbon XS weegt zo'n 330 gram...
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

Gewicht interesseert me voorlopig minder... 't Is een beetje het budget... MTB is niet m'n enige hobby en het is toch vrij duur als je wat "verbouwingswerken" uitvoert. Daarom dat ik het bij simpele Time Atac Aliums wil houden in de hoop dat ik daar wat jaartjes puur recreatief mee door kan gaan (ik rijd meestal wekelijks een tochtje, soms moet ik eens een week overslaan).
vonk
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 18 jul 2005 18:11
Rijdt met: AE Traverse 560

Bericht door vonk »

Wat dat in- en uitklikken betreft, oefen eerst even voor je aan een tocht begint. Heb ook een paar maandjes geleden de overstap gemaakt naar klikpedalen, heb toen ook voor een paar van Time gekozen. In het begin zul je wel eens een paar keer vallen omdat je reactie om uit te klikken er nog niet is. Maar moet wel zeggen dat ik nooit echt hard op de grond gegaan ben. Meestal sta je toch zo goed als stil als je wil uitklikken, en dan kan je je nog rap vasthouden aan een boom ofzo.
De reactie van het uitklikken is echter zeer snel aangeleerd, hiervoor moet je echt geen schrik hebben. En als je een beetje voor je uitkijkt kan je al vaak iets op voorhand één voet uitklikken als je denkt dat dit nodig gaat zijn.
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

Leren met vallen en opstaan dus :-D . OK, ik ga het er me maar op wagen met die Aliums :lol: .
vonk
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 18 jul 2005 18:11
Rijdt met: AE Traverse 560

Bericht door vonk »

VoRtX schreef:Leren met vallen en opstaan dus :-D . OK, ik ga het er me maar op wagen met die Aliums :lol: .
Inderdaad :-D En succes ermee.
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

Hmm, 'k ga wel nog eens onderhandelen over de prijs, denk ik... 't Zijn duidelijk nog oudere modellen (zeker geen 2006 of 2005 volgens mij), en ze staan "in promo" aan 50 euro. Klopt niet echt als ik ze elders aan 39 euro zie, denk ik 8) .
Langs de andere kant las ik hier wel al dat de oudere modellen beter waren dan de nieuwe dus dat kan positief uitdraaien.
Plaats reactie