PIJNLIJKE VAL...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MTBker Goby
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: di 23 aug 2005 12:45
Rijdt met: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221
Contacteer:

PIJNLIJKE VAL...

Bericht door MTBker Goby »

hoi...

Ik was gistere even naar mijn oma gwst met mn mtb..
Ik doe mijn schoentjes aan en klik in en ja kwas vertrokke!!!
Op een moment kreeg ik zo een beetje de verlijding om nog eens op 1 wiel te rijden en dus ja, ik begin omhoog te trekken hup ben wa met mn remmeke aan het werken en ja ik kom iets te fel op mn evenwichtspunt en BAM!!! Ik naar achter gevalle persjoos niets aan mij alleen maar wat rugpijn en mijn arm ligt wel open maarja het kon erger geweest zijn want ik had geen helm op :oops:
het was een zeer stommiteit om op 1wiel te rijden met klikpedalen maarja ik kwam nog eens in verlijding eh...

Heeft er iemand dat ook al eens meegemaakt, een zware val door klikpedalen???








grtzzzz
noenkel
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: za 15 jan 2005 15:17

Bericht door noenkel »

Ik heb het zelf niet meegemaakt maar ken iemand die verleden jaar bij een kleine afdaling en bocht naar links bij de val zijn voet niet tijdig uit de klikpedaal kreeg gevolg : driedubbele enkelbreuk en kuitbeenbreuk !
Op de MTB heb ik die klikpedalen liever niet.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Ik heb nog niet echt aan de verleiding moeten weerstaan om op één wiel te rijden...
Echt zwaar ten val gekomen door klikpedalen nog niet, maar wel al gevallen daardoor. Dit wil nu wel nie zeggen da ik daar nie meer mee ga rijden, integendeel. Klikpedalen zorgen voor meer kracht, je schiet niet te pas en te onpas van je pedalen als je in putten rijdt,...

Het is kwestie van gewoonte hé, maar eens je het gewoon bent heeft het niets dan voordelen mijns inziens... =P~
Gebruikersavatar
Kasper76
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 20:07
Rijdt met: Xesco RDL LX

Bericht door Kasper76 »

Begin september ben ik gevallen met mijn klikpedalen. Was mijn remmen aan het testen en stond rapper stil dan voorzien, waarna ik mijn evenwicht verloren ben. Ni lachen hé, ik heb mijne MTB nog maar pas.

Ben op mijn elleboog terecht gekomen en er zat een barstje in. Eén week plaaster :( en 2 weken met een verband rond gelopen. Gisteren voor de eerste keer terug gaan fietsen, zonder klikpedalen. :P
Gebruikersavatar
.:bert:.
Mountainbiker
Berichten: 619
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 22:24
Rijdt met: ne witte, ne zwarte en ne grijze

Bericht door .:bert:. »

Iedereen valt in het begin met zijn/haar klik-pedalen. Gewoon blijven mee rijden en nie teveel stunten int begin.
Gebruikersavatar
MTBker Goby
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: di 23 aug 2005 12:45
Rijdt met: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221
Contacteer:

Bericht door MTBker Goby »

ik rij voorlopig toch niet op 1wiel nietmeer :-D

dat was eigenlijk wel van best hoog dat je valt en het was enger als ik dacht :-D

mja van fouten leert ge..

persjoos was alleen mijn zadel naar de knoppen :bounce:


grtzzzz
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Een drietal weken geleden ben ik aangereden door ne andere fietser. Resultaat: beiden op hun bek, en ik mijn elleboog serieus zeer gedaan. Het voelde alsof hij gebroken was, dus ik naar de spoed, waar gelukkig enkel bleek dat hij alleen maar goeien klop gekregen had. Nu, 3 weken later heb ik nog altijd een blauwe plek :-? en heb ik er nog last van als ik basketbal of volleybal...
Laatst gewijzigd door Simp op di 11 okt 2005 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

Bericht door splash »

ben zo ook al eens op mijn rug beland. We waren een toertocht aan het doen met ne man of 8. En op een redelijke steile en lange helling valt er iemand vooraan. Dus ik probeer zo ewa te surplassen tot het pad terug vrij is en ik verlies mijn evenwicht bijna, ik rij wat naar links de berm op, en het voorwiel meteen omhoog en ik lag ook meteen op mijn rug. Mijn voeten zaten nog in mijn klikpedalen en ik had mijn stuur nog vast, twas nogal een zicht :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie