PERMANENT MTB PARCOUR Roeselare / Izegem

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

PERMANENT MTB PARCOUR Roeselare / Izegem

Bericht door Motorbiker »

Telkens ik langs het kanaal Roeselare - Izegem onder de E403 (afrit nr 7)doorrij , overvalt mij het gevoel van welk een prachtig vast MTB-parcour er tussen de opritten zou kunnen worden aangelegd.
Zeker de kant van de oprit naar Kortrijk (kant Roeselare) lijkt aangewezen.

MTB PARCOUR:
Een parcour zoals er in het buitenland talrijke zijn.
Dagelijks beschikbaar. In de zomer biken tot zonsondergang. Gratis, net als alle andere sportfaciliteiten aangeboden door de plaatselijke overheden.
Bedoeling is op het perceel een traject uit te stippelen met zowel technische stukken, niveauverschillen, modderpoelen, heuveltjes, een lang en snel buitenspoor, een bochtig bebost traject, ... noem maar op.
Een parcour op maat van jong en oud, met facultatieve stukken voor de ervaren rijders.
Een parcour waar sport, plezier, veiligheid en respect hand in hand gaan.

De omstandigheden zijn ideaal:
Geen inkijk vanop de autostrade, dus geen verstrooiing van het verkeer.
Onder de brug een aangelegde parking, dus vlot bereikbaar zonder overlast.
Makkelijk bereikbaar voor heel midden West Vlaanderen.
Een troef voor onze jeugd en gans fietsend Vlaanderen.

Mijn bedoeling:
Via dit forum een werkgroep opstarten die:
Evalueert of er voor dit project interesse bestaat bij de MTB rijders
Nakijkt wat de haalbaarheid betreft op financieel, stedebouwkundig, technisch, ...enz, vlak.

Mijn vraag:
Iedereen die dit initiatief een warm hart toedraagt, de haalbaarheid ervan wenst te onderzoeken, en zich kandidaat wil stellen binnen de op te richten werkgroep, gelieve mij te contacteren. Dit kan via de privé berichten binnen dit forum.

Vindt je het een goed idee, slecht idee, laat het hier weten.

Motorbiker.
Laatst gewijzigd door Motorbiker op za 01 okt 2005 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

het lijkt me wel iets, maar weet wel niet exact waar het zich bevind, kzal eens moeten gaan zien
rode lantaarn
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 jan 2005 21:28
Rijdt met: rockrider

Bericht door rode lantaarn »

Weet ook niet direct waar het is, maar het lijkt wel wat. Denk dat je best eerst contact opneemt met de sportdienst van stad roeselare (als dat nog grondgebied Roeselare is). Evt. ook met de dienst Ruimtelijke ordening om te weten wie eigenaar is van dat stuk grond en of er geen verkavelingsplannen bestaan.
Het idee is goed maar ik vrees dat het weinig kans op slagen zal hebben, tenzij er misschien een vaste MTB route kan worden aangekoppeld. Hiervoor moet de Provinciale sportdienst best gecontacteerd worden (kan ook via de sportfunctionaris van Roeselare, Frans Mullier). Of misschien nog beter de schepen van sport - het zijn volgend jaar verkiezingen hé :-D
Gebruikersavatar
bodhisattva
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 21:40
Rijdt met: Flanders FXT Carve

Bericht door bodhisattva »

Dit moet zeer zeker te doen zijn, maar kdenk dat vooral ook de gemeente Izegem zal moeten gecontacteerd worden. Zeker voor de stukken na Rumbeke (nog roeselare, denk ik). Dit is een zeer goed initiatief. =D>
Hou ons op de hoogte! En moest er nog ietske zijn, ge steekt maar een berichtje, kcheck dat hier toch iedere dag.
Gebruikersavatar
MacMan
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 13:55
Rijdt met: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Bericht door MacMan »

de regio Rumbeke -moorslede erbij
lijkt mij ook wel geschikt
hier zijn er glooiingen in het landschap
die een tocht altijd een meerwaarde geven
Gebruikersavatar
Brainiac
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 20 jun 2005 12:11
Rijdt met: Rockhopper Pro

Bericht door Brainiac »

De Zilverberg???? :lol: :lol: :lol:

De Westvlaamse Ardennen?
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

De stad Roeselare en de sportdienst (Frans Mullier) zijn al bezig met een vaste mtb-route. Het schepencollege heeft dit voornemen al goedgekeurd. Ik denk dat de sportdienst alle tips kunnen gebruiken want ik hoor dat ze toch wel wat problemen hebben om genoeg veldwegen te vinden.

Je kan de sportdienst van Roeselare gemakkelijk contacteren via de website van de stad Roeselare. (beetje reclame maken voor mijn werkgever hé)
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

ik begin er hoe langer hoe meer voorstander van te worden :lol:
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

PERMANENT MTB PARCOUR Roeselare - Izegem, midden West-Vlaanderen.

Vooreerst bedankt voor de vele privé berichten met tips en info betreffende de te volgen weg.
Bedankt voor de reactie's op dit forum.

Hou de discussie, annex belangstelling voor een PERMANENT MOUNTAINBIKE PARCOUR levendig. Het zal de moeite waard zijn.
Stel je voor: Vanaf volgende lente, elke dag, elke avond tot zonsondergang, kunnen biken in - bij wijze van spreken - uw achtertuin.
Op het leukste, afwisselendste, en spectaculairste MTB parcour dat je je maar kan voorstellen, want ontworpen door pro's.
Samen met vrienden bikers ervaringen uitwisselen, in een gemoedelijke àpres....

Even een stand van zaken.
Er werd contact genomen met zowel de Provincie als de gemeentelijke overheid.
Men bevestigde ons reeds dit project bij een volgende vergadering te bespreken.
Blijkbaar was MTB aan de orde want er waren plannen een MTB route uit te stippelen. Mij lijkt dit in onze verstedelijkte omgeving een verloren zaak. De bedoeling is goed, zeker weten. Enkel de off-road is onbestaand of ontoereikend om een rit uit te stippelen die het rijden waard is. Een daar gaat het juist om!!!

Het PERMANENT MTB PARCOUR zal het rijden waard zijn.

Een (op te richten) MTB club zorgt voor de organisatie en begeleiding van de jeugd.
Organiseert manifestaties allerhande :
MTB initiatie voor schoolgaande jeugd,
MTB kennismaking week-ends in samenwerking met de lokale fietshandelaars-fietsmerken,
inter (MTB)club wedstrijden,
... noem maar op.

Ben je geïnteresseerd, heb je vragen, heb je voorstellen,.... Laat het weten op dit forum.
Hoe meer aandacht dit project krijgt, des te meer kans op slagen. Des te meer MOUNTAINBIKE PLEZIER !!!
Gebruikersavatar
Lincky
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: do 21 okt 2004 19:47
Rijdt met: Specialized FSR XC Comp 2002
Contacteer:

Bericht door Lincky »

Laat maar komen zo'n MTB parcour!!!!!!
Ben van Kuurne en kan als opwarmerke naar daar fietsen.
Moet er geen petitie komen?
Anders, mijn handtekening heb je al!
Plaats reactie