Weekendje Vielsalm

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gast

Bericht door Gast »

Ook terug van Vielsalm. Inderdaad jammer van de sabotage op de parcours, maar hier kan geen enkele organisatie zich voldoende tegen wapenen. Over de accommodaties kan van alles gezegd worden, maar ik vond het nog meevallen ( heb slechter gezien ). De bungalow was proper en ook de omgeving was netjes. Het zwembad was inderdaad verouderd, maar dat heeft ons niet weerhouden om te gaan zwemmen en plezier te maken. Enig minpunt was wel het probleem om zondag aan voedsel te geraken, blijkbaar nemen de werknemers het niet zo nauw met de openingstijden van de restaurants. #-o Voor de rest was het personeel vriendelijk en behulpzaam en aan Manitou’s eetgedrag te merken was de pasta best te pruimen. :wink: Een volledig verslag volgt nog op de startpagina, stuur jullie bevindingen eventueel nog ff door naar mij, ik verwerk deze dan in het verslag.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Ook terug van weggeweest.Ben vrijdagochtend vertrokken met nog 2 andere clubleden met de bike van thuis uit naar Vielsalm(185km!!)Vrijdagavond was de komst verwacht van de andere clubleden(16 man)Eindelijk nog eens id Ardennen fietsen!Het was weer een tijdje geleden.
Zaterdag was het dus zover.Omstreeks 9u30 zijn we vertrokken voor de 75km en 1680hm.We hebben ons aan een pittig tochtje verwacht,maar omdat er redelijk wat brede bosvelden en niet zozeer technische stukjes inzaten,viel het al bij al mee.Omdat er een sabotage was,was het hier en daar wel wat zoeken.We reden eerst met ons clubje en op een gegeven moment stonden we daar met een man of 20,afvragend welke weg we moesten nemen.Eenmaal naar de organisatie gebeld,was het na enige tijd zoeken,opgelost.Bevoorradingen waren in orde.Zelfs ietwat 'vreemde' nutrienten:drinkyoghurt! :roll: :-D Je kon je buikje wel vullen met vanalles:appelen,bananen,grany's,soep,choco,verschillende soorten 'drinkyoghurt',aquarius,...In de laatste off-road afdaling 3x lek gereden,met een gescheurde buitenband als gevolg.Nadat ik deze 'gerepareerd' had,kon ik eindelijk met een lage druk in de biba verder rijden.De laatste 5km vond ik minder spannend...asfalt,asfalt,asfalt :( Uiteindelijk 71km met 1450hm gereden(cijfertjes:gem. 20km/u,gem. 160Hf)
Zondag lekker fit om er weer tegenaan te gaan:40km en 900hm.Eerst nieuwe buba gestoken.Spijtig genoeg waren de weergoden ons niet echt goedgezind:typisch belgisch regenweertje,gelukkig niet al te koud.Het werd al snel duidelijk dat het een drassig ritje zou worden,maar dat weten we al langer dan vandaag,dat belgie wel wat water kan slikken!Het was al wel een wat meer uitdaging om te rijden vandaag:beetje technischer doordat het zo drassig was! :bounce: zelfs een single-trackske kon er ook nog af en wat trail in het bos(zoals reeds boven vermeld*@klainblat: Ben je er af moeten stappen?Gewoon rijden ging ook,mits wat techniek :P *En om het af te sluiten nog een pittig klimmetje naar de bike-wash.(Even hartslag naar 192Hf!! :oops: )(cijfertjes:38km,730Hm,gem. 19km/u,gem. 147Hf)
Voor mij een geslaagd weekend,zeker omdat we met onze club talrijk aanwezig waren,dus de sfeer zat er echt in.Accomodatie kon beter,maar ik heb er geen klachten over.Pasta was te doen:keuze uit napolitaanse,bolognese of carbonara saus.De carbonara moet ik schuldig blijven van smaak... :oops:
Ik meende eigenlijk vandaag terug te komen met de fiets naar huis,maar wegens on-praktischheden,ben ik met de andere clubleden terug gekomen.
Volgend jaar?We zien wel,enkel als de club terug meegaat(sfeer)
Groetjes,
$mokeyJoe
Edit:Kennis gemaakt met de modderhators Maurice,Yakke en Manitou.Janman en vader Wallie waren ook aanwezig(voorbereiding op triathlon! :lol: :P )
Gebruikersavatar
Mommen
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 18:20
Rijdt met: Specialized S-works HT 2005 XTR XT
Contacteer:

Bericht door Mommen »

Juist terug

Was een heerlijk weekendje, zaterdag was het weer in de voormiddag schitterend, heb wel maar 50 km gedaan maar me natuurlijk goed gegeven die dag, 's avonds tijdens het pasta buffet overvallen door de mountainbike.be'ers en even kennis gemaakt.
Dag 2 MUDDAY, tot de eerste bevoorrading geen problemen gehad, 500m na deze bevoorrading reed men kameraad lek, bleek er een dikke punnais in zijn band te zitten. Terug naar de bevoorrading gewandeld en de takeldienst maar laten bellen (ik was het plekgerief vergeten mee te nemen en een nieuwe binnenband hadden we niet bij :oops: ) Ik dan maar besloten om de 25km in mijn eentje uit te rijden. Het gedeelte na de bevoorrading was lekker modderig en was dus eens iets anders dan droge grond. Onderweg Yakke tegengekomen die lek gereden was. Even bijgestaan en maar beslist om de resterende kilometers bij hem mee te rijden. Mooi tempo gereden maar in de laatste beklimmig heb ik hem 50 meter moeten laten gaan :cry: Hierna bike gaan afspoelen en een manier gezocht om zo proper mogelijk in de chalet te raken :-)
Zeker een aanrader en mountainbike.be merci voor het weekend
klainblat
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 08:31
Rijdt met: Decatlon Rockrider Pro 8xc
Contacteer:

Bericht door klainblat »

Knap van $mokeyJoe om die hindernis van die 20-tal bomen volledig om te rijden door het bos. =D> Maar dat heb ik dus niet geriskeerd. Er hadden bij ons al 3 man lek gereden en ik was niet van plan om de 4de te zijn. [-X Ik zie graag waar ik mijn wielen/banden doorvlam. Al eens goed gekeken naar een jong, dun dennestammetje ? Als de takjes er afgebroken zijn blijft en enkel een stammetje over met de kleine punten van de afgebroken takken. Zo'n +/- 3 à 5 cm lang en 0.5 cm doorsnee... Wat gebeurt er als je daar over rijdt met je band ? Voor mij is dit geen vraag maar een weet. Het lag daar vol met die stammetjes. Ik heb een hekel aan lekrijden en zo efkes Wellens en Nys nadoen met de fiets op mijne rug vond ik ook wel iets hebben. Gelukkig was het maar voor een korte afstand want 't is toch een andere discipline hé. Maar toch een plezante afwisseling.
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Wij hebben ook wel genoten van het weekend. Zaterdag gekozen voor de 50km die uiteindelijk maar 39km waren. Het schitterende weer maakte veel goed. Aan de tweede bevoorrading ook nog Yakke en Janman tegengekomen.
Zondag door de regen gekozen voor de 25km die er 28km waren. De parcours vielen me wel iet of wat tegen. Te weinig single tracks naar m'n goesting. Op dat gebied werd ik deze zomer in Trois-ponts wél verwend.
Zaterdag viel ik dan ook nog eens in de prijzen tijdens de tombola. Ik won zowaar de tweede prijs een psylo vork van rock shox. Ik kan die trouwens niet gebruiken maar zal nog wel eens zien om te ruilen of te verkopen. Manitou en Maurice, alvast bedankt al voor de hulp om de vork eventueel om te ruilen.
Wat de accomodatie betreft, die viel behoorlijk mee. Het was geen grote luxe maar zo slécht was het nu ook weer niet. 's Namiddags zijn we trouwens gaan zwemmen en de kids hadden geen klachten over het zwembad, waterpret verzekerd.
Verslagje staat al op m'n site, fotokes (met hulp van manitou en doorbijter) volgen later.
Gebruikersavatar
rolling thunder
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Fatbike (Y)
Contacteer:

Bericht door rolling thunder »

en weer genen prijs met den tombola...
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

Ikke wel prijs. En zelfs 3 prijzen verdeeld binnen onze chalet... idd de beruchte chalet 617.

Ik vond het een zeer leuk weekendje, goed kunnen biken (50 op zaterdag , 40 op zondag), goed gegeten en samen met de kids genoten in het zwembag.

Tot volgend jaar!
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

klainblat schreef:Knap van $mokeyJoe om die hindernis van die 20-tal bomen volledig om te rijden door het bos. =D> Maar dat heb ik dus niet geriskeerd. Er hadden bij ons al 3 man lek gereden en ik was niet van plan om de 4de te zijn. [-X Ik zie graag waar ik mijn wielen/banden doorvlam. Al eens goed gekeken naar een jong, dun dennestammetje ? Als de takjes er afgebroken zijn blijft en enkel een stammetje over met de kleine punten van de afgebroken takken. Zo'n +/- 3 à 5 cm lang en 0.5 cm doorsnee... Wat gebeurt er als je daar over rijdt met je band ? Voor mij is dit geen vraag maar een weet. Het lag daar vol met die stammetjes. Ik heb een hekel aan lekrijden en zo efkes Wellens en Nys nadoen met de fiets op mijne rug vond ik ook wel iets hebben. Gelukkig was het maar voor een korte afstand want 't is toch een andere discipline hé. Maar toch een plezante afwisseling.
Je hebt gelijk hoor...ik had trouwens de zaterdag al 3x lek gereden...of ik zondag nog wat lek reed,pfff...1 keer meer of minder! :lol: En ja,in de club waren er ook enkele die hun als cyclocrossers hebben gedragen...leuk om te zien!
Groetjes,
$mokeyJoe
Gebruikersavatar
Mommen
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 18:20
Rijdt met: Specialized S-works HT 2005 XTR XT
Contacteer:

Bericht door Mommen »

maurice schreef:Een volledig verslag volgt nog op de startpagina, stuur jullie bevindingen eventueel nog ff door naar mij, ik verwerk deze dan in het verslag.
maurice is enne boek over het weekendje vielsalm aan het schrijven precies :-)
Gast

Bericht door Gast »

Mommen schreef:
maurice schreef:Een volledig verslag volgt nog op de startpagina, stuur jullie bevindingen eventueel nog ff door naar mij, ik verwerk deze dan in het verslag.
maurice is enne boek over het weekendje vielsalm aan het schrijven precies :-)
Ben nog aan het wachten op een reactie van de organisatie en op de foto's. Die laatste krijg ik normaal vandaag aangeleverd. :wink:
Plaats reactie