Paden berijdbaar houden

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Den traagste
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Rijdt met: Cannondale Optimo Siemens

Paden berijdbaar houden

Bericht door Den traagste »

Heeft er van jullie iemand tips om te voorkomen dat paden volledig overgroien met netels en ander groen. Ik vrees dat het dikwijls berijden geen oplossing is. Moeten we dan met z'n allen op pad met snoeischaar en schoffel. Zo ja, mag dat zomaar (bijvoorbeeld in een provinciaal domein)?

Txs
D4rk0
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 20:15
Rijdt met: Thompson Challenge

Bericht door D4rk0 »

E605 sproeien :p


Nee, is inderdaad wel een beetje ambetant als ge in uw kort broekske door de netels moet rijden... alhoewel da wel gezond is voor het bloed naart schijnt.

Zelf eens stoppen met de wagen op de plaats en wa afdoen met 1 of anders soort knipper, zal een van den enige oplossingen zijn, of t zou moeten zijn da ze van de gemeente/stad uit ingaan op uw vraag om da es op te kuisen zeker?
Gebruikersavatar
keybiker1
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: za 13 mar 2004 19:32
Rijdt met: made by Capino Wevelgem

Bericht door keybiker1 »

als het openbaar terrein is kan je inderdaad een briefke schrijven naar gemeente of provincie. Maar ge zult wel efkes geduld moeten hebben en hopen dat ze iets aan doen [-o<
modderkruiper
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: di 09 nov 2004 11:37

Bericht door modderkruiper »

jaag er een tt'tje door :), een paar honderd man en 't is allemaal weg
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

:oops: Oeioeioei, ik hoop dat er hier niet teveel van die groenen zitten [-o<
:lol:
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

opletten met zulke vragen aan de bevoegde instanties/instellingen......... #-o je weet maar nooit dat ze er verharde weg van 3 meter maken :wink:
Gebruikersavatar
keybiker1
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: za 13 mar 2004 19:32
Rijdt met: made by Capino Wevelgem

Bericht door keybiker1 »

Blubberduck schreef:opletten met zulke vragen aan de bevoegde instanties/instellingen......... #-o je weet maar nooit dat ze er verharde weg van 3 meter maken :wink:
das ook juist ze zouden nog durven ook. :-?
maar allee bij ons is het toch gelukt op deze manier =D>
rode lantaarn
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 jan 2005 21:28
Rijdt met: rockrider

Bericht door rode lantaarn »

gemeenten zijn niet rap meer geneigd om nog te ruimen. de natuur moet zijn/haar gang gaan zeggen ze. Bovendien zitten ze nog met een webermdecreet waardoor ze niet mogen maaien wanneer ze willen. Daarnaast mogen ze ook bijna geen sproeistoffen meer gebruiken.
Enige oplossing volgens mij is dus ook een TT erdoor jagen of een vaste route op die stukken steken. Al is dat laatste natuurlijk niet evident
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Een iets milieuvriendelijke manier is gewoon ff een lange broek aantrekken of in de zomer gewoon n ander pad nemen :-) Alle jaren probeer ik ook zolang mogelijk in korte short over den dijk te rijden... tot ik jaarlijks eens 3 dagen jeuk hem van 'tingelbeten' #-o Dan weet ik dat het tijd is om me te verleggen :drunk:
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Blubberduck schreef:opletten met zulke vragen aan de bevoegde instanties/instellingen......... #-o je weet maar nooit dat ze er verharde weg van 3 meter maken :wink:
... of omgekeerd : misschien is het wel een paadje dat alleen voorbehouden is aan wandelaars en niet aan fietsers. Of misschien is het een "wild" pad, door iemand aangelegd (wildrijders of wildwandelaars LOL) zonder dat de "bevoegde instantie" weet heeft van dat pad. In beide gevallen riskeer je dat ze dat stuk bos afspannen met draad, zodat je d'er niet meer in kan :( ...
Plaats reactie