0udenaarde - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

Bericht door cyclonerick »

heb deze route vandaag gereden (groen+rood) in combi met volledig kluisbergen.
ik vond oudenaarde zeer tegenvallen. veel offroadstukken liggen bezaaid met tonnen steengruis, dikke kasseien en hoogliggende stenen. ik begrijp niet wat sommige bikers daar leuk aan vinden :-?
verder zijn er een aantal 'net-niet-stukken', het zijn smalle betonbaantjes, waarvoor je eigenlijk geen mtb nodig hebt.
ook de ronduit slecht liggende afdalingen zorgden voor veel frustratie. het is niet leuk om constant te dreigen vallen over één of andere dikke kei of vast te zitten in een diepe 'grep'. nee, geef mij maar een parcours met meer bos, technische stukken die toch deftig bereidbaar zijn en snelle afdalingen.
als ik kluisbergen een 8 op tien geef, geef ik oudenaarde een 3of4 (sommige stukken, bijvoorbeeld 4km voor koppenberg, maken toch iets goed).
D4rk0
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 20:15
Rijdt met: Thompson Challenge

Bericht door D4rk0 »

Ik heb gisteren nog eens deze route gedaan (ook groen+rood) en moet zeggen dat ze er een paar maanden geleden VEEL beter bijlag.

Een paar afdalingen zijn door de grote regenval helemaal omgevormd en zijn er veel grote/diepe greppels in het pad (1 keer goed op men ster gevallen :p)
Ook door die 'erosie' zijn er inderdaad veel meer losliggende steenbrokken en keien dan een paar maand geleden.


Daar we toch punten aan het geven zijn: Waar ik vroeger deze route een 7 gaf, moet ze nu inderdaad max een 5 krijgen :(
Dan is inderdaad kluisbergen en brakel toffer om te rijden...
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

Bericht door cyclonerick »

ik ben begonnen in kluisbergen en heb bovenop de paterberg ipv offroadstuk ingeslagen, rechtdoor gereden richting koppenberg. die 2 liggen maar +- 5km van elkaar. onderweg heb ik dan gele verbindingspijlen(?) tegengekomen, die ik echter niet gevolgd heb en ook verder niet meer tegengekomen ben...
Ik heb het parcours van oudenaarde volledig gereden en aan de voet van de koppenberg terug richting paterberg gegaan, alwaar ik de kluisbergroute verder volledig afgewerkt heb.
op mijn manier zit je snel op de andere route, nadeel is dat je gedurende (2x) 5km enkel asfalt hebt.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

vandaag de bloso route gedaan en...


in het ziekenhuis van oudenaarde beland. #-o :(

tijdens de afdaling van de koppenberg ging ik onderuit op een steen of zo en ik ben met mijn been over de prikkeldraad van de wei daarnaast geschoven

gevolg: een lelijke diepe (tot op het bot) snijwond en nog wat minder erge schrammen en blutsen, gelukkig kwam ik toen ik terug boven geklauterd was een groep van de chiro tegen waarvan de leiding me een eerste keer verzorgd heeft en aangebeld bij een huis op de koppenberg (heel erg bedankt jongens!!) toch maar onmiddelijk besloten om een ziekenwagen te bellen en naar de kliniek te gaan :(

hier gaan waarschijnlijk meijn grote plannen om eindelijk eens een grote marathon tek unnen doen, maar we zien wel

oh ja, ik was ook nog zo dom om deze route zonder helm af te leggen dus ik mag van geluk spreken dat het nier erger afgelopen is
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

Dummy schreef:vandaag de bloso route gedaan en...


in het ziekenhuis van oudenaarde beland. #-o :(

tijdens de afdaling van de koppenberg ging ik onderuit op een steen of zo en ik ben met mijn been over de prikkeldraad van de wei daarnaast geschoven

gevolg: een lelijke diepe (tot op het bot) snijwond en nog wat minder erge schrammen en blutsen, gelukkig kwam ik toen ik terug boven geklauterd was een groep van de chiro tegen waarvan de leiding me een eerste keer verzorgd heeft en aangebeld bij een huis op de koppenberg (heel erg bedankt jongens!!) toch maar onmiddelijk besloten om een ziekenwagen te bellen en naar de kliniek te gaan :(

hier gaan waarschijnlijk meijn grote plannen om eindelijk eens een grote marathon tek unnen doen, maar we zien wel

oh ja, ik was ook nog zo dom om deze route zonder helm af te leggen dus ik mag van geluk spreken dat het nier erger afgelopen is

Tis inderdaad een vree slecht stuk daar! Ge moet echt oppassen en vooral dat er daar ginder op het einde prikkeldraad staat.

Volgende keer beter en hoe is't nu met u been?
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

Die prikkeldraad is toch serieuze kloterij, he... Sowieso al gevaarlijke sport in de offroad-afdalingen en dan mag je die afdaling soms nog meters lang doen langs een prikkeldraad. Brrrrr... Eigenlijk zouden ze eens moeten bekijken of ze daar iets kunnen aan veranderen of een oplossing zoeken.
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

VoRtX schreef:Die prikkeldraad is toch serieuze kloterij, he... Sowieso al gevaarlijke sport in de offroad-afdalingen en dan mag je die afdaling soms nog meters lang doen langs een prikkeldraad. Brrrrr... Eigenlijk zouden ze eens moeten bekijken of ze daar iets kunnen aan veranderen of een oplossing zoeken.
Aan de ene kant zouden ze daar eigenlijk een goede oplossing voor moeten zoeken maar ja... aan de andere kant vind ik het jammer van zo'n mooi stukje afdaling te schrappen...
Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

mijn been is al weer bijna in orde :)
vrijdag mogen de draadjes eruit en 't heeft eigenlijk nooit echt pijn gedaan
maar volgende keer da'k langs ne prikkeldraad passeer ga'k toch maar es oppassen denk ik :drunk:

eigenlijk vind ik niet da ze nu een oplossing moeten zoeken voor die prikkeldraad, fietseres moeten gewoon voorzichtig zijn en voor 't zelfde geld was ik tegen zo'n stenen paaltje gevlogen en lag ik nu met een gebroken been of erger plat, dan konden we toch moeilijk van die mensen verwachten da ze alle paaltjes van rond die wei wegdeden he...

anyway, ik kom zeker nog es terug om de route ditmaal volledig te doen :)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Ben ik de enigste die de Koppenberg niet op geraak? #-o Nog voor ik halverwege (2/5) was moeten afstappen, te voet tot bankje en vanaf daar geraakte ik terug verder... Voor de rest ben ik de heuvels opgeraakt (groen, rood, blauw), maar die Koppenberg, pfff... 'k zal mogen trainen. Ben nog maar begonnen met MTB'ken dus zal mij ooit wel eens lukken :-)
En die boomwortel, ben ik maar bij de 3de poging over geraakt (via rechts).
Plaats reactie