vragen aan Thomas Frischknecht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gast

vragen aan Thomas Frischknecht

Bericht door Gast »

Zoals jullie ondertussen al gewoon aan het worden zijn, ook deze maand weer de kans om vragen te stellen aan iemand uit de mountainbikewereld.
Deze keer hebben we de eer om Thomas Frischknecht aan de tand te voelen.
Laatst gewijzigd door Gast op zo 18 sep 2005 21:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wouter
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 19 dec 2002 22:40
Rijdt met: Commençal VIP - Stevens S6

Het niveau van de mtb-sport

Bericht door Wouter »

Ex-mtb'er Ryder Hesjedal verklaarde in een interview: "I find it hard to get motivated in mountain biking now, with the level going down".

Hoe sta jij, als 'ancien' van het peloton, tegenover zo'n uitspraak? Ga je ermee akkoord dat het niveau achteruitgegaan is?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Wauw, da's niet de eerste de beste... =D> =D> Daar heb ik wel een paar vraagjes voor:


Thomas, eerst en vooral gefeliciteerd met je lange en succesvolle loopbaan. Het lijkt bijna of je sinds het begin van het MTB aanwezig was. ALs ik me goed herinner was je al 2de op het WK in 1990?

Hoe moeilijk is het om je steeds jaar na jaar weer te motiveren, de trainingen te doen die nodig zijn om op het topniveau mee te draaien?
Biking moet echt een passie voor jou zijn.

Hoe zie je de toekomst van het MTB, ligt dit in de XC of eerder in het marathon rijden.?

Hoe belangrijk is het materiaal voor jou. Je bent zeer trouw aan je sponsors, te weten oa Ritchey. Is het gewicht van een fiets van groot belang in een marathon? Zou je betrouwbaarheid opofferen om een paar honderd grammen te winnen ? Hoe denk je over schijfremmen en full suspensions?


In English :

Thomas, first of all, many congratulations with your long and successful career. It seems like you have been around since MTB first started. If I am not mistaken you were 2nd to Ned Overend as far back as 1990 at the Worlds in Durango?

How tough is it to get motivated again and again each year, to do the training needed to stay at the top? What keeps on motivating you? Biking must be a passion for you?

How do you see the future for MTB, is it in Cross Country Events or will the Marathon Events become more popular?

How important is the material for you, you have been loyal to Ritchey for over 10 years now. What are your thoughts on full suspension and disc brakes? Is the weight of the bike an important factor in marathon biking ? Would you sacrifice longevity or dependability in order to gain a few ounces?
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Kun je eens een hartslag-log (als hij dat gebruikt) plaatsen van een gereden (en gewonnen) marathon.

Hoe ben je op het idee en mogelijkheid gekomen om als eerste met Dugast tubes te gaan rijden. Staat dit systeem al op punt want er zijn toch nog wat nadelen aan verbonden. Of is het eerder het onbekende dat de meeste renners afschrikken
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Wat is zijn favoriete bike waar hij al mee gereden heeft? (Plexus, scale)
Gebruikersavatar
Epic Man
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: do 19 aug 2004 11:43
Rijdt met: One Silver arrows and 2 Black Italians

Bericht door Epic Man »

A d r i schreef:Wauw, da's niet de eerste de beste... =D> =D> Daar heb ik wel een paar vraagjes voor:


Thomas, eerst en vooral gefeliciteerd met je lange en succesvolle loopbaan. Het lijkt bijna of je sinds het begin van het MTB aanwezig was. ALs ik me goed herinner was je al 2de op het WK in 1990?

Hoe moeilijk is het om je steeds jaar na jaar weer te motiveren, de trainingen te doen die nodig zijn om op het topniveau mee te draaien?
Biking moet echt een passie voor jou zijn.

Hoe zie je de toekomst van het MTB, ligt dit in de XC of eerder in het marathon rijden.?

Hoe belangrijk is het materiaal voor jou. Je bent zeer trouw aan je sponsors, te weten oa Ritchey. Is het gewicht van een fiets van groot belang in een marathon? Zou je betrouwbaarheid opofferen om een paar honderd grammen te winnen ? Hoe denk je over schijfremmen en full suspensions?
Amaaiii das inderdaad geen kleine vis die ge hier een paar vraagskes gaat stellen. =D> =D>

Aan Adrie zijn vragen wil ik er nog eentje toevoegen...

Wat is Thomas zijn invloed bij Scott, bij de ontwikkeling van nieuwe modellen. M.a.w. Hoever gaat hun samen werking.
:wink:
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

"Dreigt de Marathon-categorie een verzamelplaats van 'anciens' te worden of is deze inbreng net hetgeen de Marathon nodig heeft?"
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Voor mij is hij, gezien zijn leeftijd en wat hij allemaal nog presteert vandaag op dit niveau, een van de 'grootsten' in de MTB !! . Ik heb niet direct een vraag voor hem maar ik kijk al uit naar de antwoorden die hij gaat geven op wat hier gevraagd wordt
:drunk: :drunk: :drunk: :bounce: :bounce: :bounce:

@Maurice: niemand nodig om ewa fotokes te komen nemen als em geïnterviewd wordt [-o< ?

En voor de volgende keer: nen babbel met Gunn-Rita ??? :drunk:
Gebruikersavatar
Den traagste
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Rijdt met: Cannondale Optimo Siemens

Bericht door Den traagste »

Ik heb ook nog een vraagje :

De grote bike iconen van begin jaren negentig zoals John Tomac, Ned Overend en dergelijke hebben zich na hun carrière in het bedrijfsleven gestort. Is er voor Thomas, die nu al aan productontwikkeling meewerkt, ook al een kantoortje gereserveerd bij SCOTT of Ritchey of moet de toekomst dit nog uitwijzen?

Qube stelde reeds een vraag over de Dugast tubes, maar welke voordelen biedt de corbon velg waarop deze geonteerd waren?

Wens hem al zeker nog veel succes en vooral veel plezier aan het biken.

Groetjez
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

In welke mate deed de dopingbekentenis van meirhaeghe hem aan het verhaal van Jerome Chioti die hem zijn wereldtitel afnam en later dopinggebruik bekende denken?

Hoe staat hij als actief renner tegenover een (eventuele) come-back van Meirhaeghe?

Hoe blij is hij dat hij Brentjes opnieuw geklopt heeft?
Hoe snel had hij door dat het opnieuw tussen hun 2 zou gaan voor de wereldtittel maraton?
Plaats reactie