Aparte rubriek in forum voor GPS routes

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

GPS rubriek

Peiling eindigde op do 29 sep 2005 18:09

Yup, ik zie dat wel zitten
14
74%
Pff, daar hedde niks aan
2
11%
Ge doet maar, mij boeit het niet
3
16%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Loeckxke
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 feb 2005 12:32
Rijdt met: Trek 6500 (2001)

Bericht door Loeckxke »

pv007 schreef:hello loeckxke,

kan je eigenlijk tracks opnieuw rijden op de tracklog (ipv een route)?
als je een tracklog opslaat op de gps als track, dan gaat hij automatisch al overbodige logs verwijderen, is dat voldoende om hierop te rijden of niet?

dank voor uw antwoord,
prettig weekend,
Pieter
Ik rijd bijna continu op track logs. Dat er af en toe een punt te veel staat is geen probleem, beter één te veel als één te weinig. Er zijn twee systemen om op een tracklog te rijden. Ofwel rijd je op de kaart (wat met de nieuwe topo's op Vista echt wel gemakkelijk is), ofwl rijd je op basis van het kompas. In deze stand werkt het vrij gelijkaardig aan een route (richtingswijzigingen binnen 200m worden ook aangegeven en dergelijk). Persoonlijk rijd ik het meeste op de kaart waarbij ik in het oog houd wanneer er een richtingswijziging zou moeten zijn. Op de MTB rijd ik eigenlijk nooit op een route (behalve als ik hem in den auto gebruik).
Gebruikersavatar
black giant
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 24 aug 2004 17:26
Rijdt met: giant

Bericht door black giant »

pv007 schreef:met welke freeware kan je die tracks bewerken?
Ik gebruik http://www.gartrip.de. De freeware-versie is wel beperkt tot het oplaan van 500 trackpunten. De licentie met volledige functionaliteit kost 30 euro.

De kaarten haal ik van de NGI-cdroms, en die zet ik dan over met de print-screen functie -> irfanview -> gif-bestand -> importeren in gartrip en calibreren.

Ik ben er zeer tevreden over.
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Re: Aparte rubriek in forum voor GPS routes

Bericht door Koen31 »

Wat is nu eigenlijk het resultaat van deze discussie ?
Is er zo een initiatief opgezet, of gaat het opgezet worden ?

Mij lijkt het een zeer goed idee !

Koen

pv007 schreef:ik denk dat het heel interessant zou zijn om iedereen zijn eigen GPS routes te laten posten in een aparte rubriek binnen dit forum. met een onderverdeling per land en eventueel zelfs per provincie!

ik heb hier alvast enkele tientallen prachtige GPS routes die wachten om geupload te worden. Ik ben zeker en vast ook niet de enige!

Dit zal ongetwijfeld nog een extra meerwaarde geven aan deze schitterende website!

groeten
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet het goed met jullie te maken, ik start hier een pol en we zullen zien wat het resultaat is. :wink:
Gebruikersavatar
stan 1
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 20:52
Rijdt met: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Contacteer:

Bericht door stan 1 »

Ik kan een nieuwe gps garmin Etrex Vista kopen voor €200, is dit een goed toestel voor een beginnende gpser?
bij voorbaat dank voor de commentaren
Groetjes
Plaats reactie