Waasmunster - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Stibo schreef:Niemand?
's Morgens is een probleem denk ik.Kga zelf regelmatig langs Waasmunster biken,maar das dan weer eerder 's avonds (laat).
Gebruikersavatar
Stibo
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 13:13
Rijdt met: Merida TFS 900

Bericht door Stibo »

Als het goed is zeggen we het ook, dus even een woordje van dank...
Gisterenavond (woensdag) ging ik eens ontspannen fietsen, een 2u goe gaan rijden in de blokperiode kan deugd doen :wink:
Ben ik zo goed als half weg, plots komt een schakel los van mijn ketting... ketting kapot. Niks meer te fietsen...

Iemand gebeld om me te komen halen, geen probleem!

Ondertussen zeker een 15 tal bikers tegengekomen en geen enkele die voorbij reed!!! iedereen stopte en vroegen of ze konden helpen...maar aan een ketting kan je natuurlijk niks doen.
Dus iedereen bedankt voor de bereidheid om te helpen =D> =D> :wink:
Gebruikersavatar
Maorten
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 25 jul 2005 15:24
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M4

Bericht door Maorten »

vandaag deze route nog eens wisten rijden, was al tijdje geleden dat ik deze route volgde, hoopte dat alle bordjes er nog stonden en heb mij toch nergens misreden, enkel voor mij dan einde van de rit, zit je op de dijk naast de durme en daar moet ik er toch één gemist hebben, ofwel overgekeken ofwel weg, want ik kwam daar aan de brug naar hamme uit en da is niet goed hee, maar ik ben niet aan de start begonnen, ik kom van lokeren en schiet me dan centrum waasmunster op het parcour, dus ik had de route zo goed als voltooid, niet van wakker gelegen en gewoon naar huis gebold
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Gemerkt dat men nu op het kruispunt (net voor de helling om naar de Roosenberg te rijden) een startpunt met de vermelding : 'startpunt rode route' of zoiets heeft bijgeplaatst.Zo heb je tenminste een referentiepunt.Daarvoor was het een beetje gissen waar je moest starten.Goed werk!
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Idd, dat staat er sinds kort, maar der is nog steeds een rood pijltje te kort aan de post, en als dat er niet is rijden de meeste rechtdoor en een paar kilometer op asfalt, waardoor ge ne schone lus parcours mist, voor de rest staat alles nog perfect aangeduid 8)
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

Gisteren met de makkers in de namiddag nog eens de BLOSO-route gedaan in Waasmunster.

Volgens mij is de bepijling vernieuwd (was wel al ongeveer een jaar geleden dat ik er eens gereden had), want nergens verkeerd gereden. De bovenkant van de paaltjes (waar het bordje ophangt) is ook geel geschilderd, wat de zichtbaarheid serieus verbetert.
Vorige keer had ik enkel nog maar groen + blauw gereden, nu ook de rode lus erbij genomen en die is toch wel de moeite, vond ik. Heel leuk stuk (natuurlijk "wasbord" is wel geestig en de rode lus is vooral offroad). Een leuk tochtje: niet te zwaar, 35 kilometertjes, af en toe wat stukken vals plat die je toch wat doen doorbijten... Weinig technisch, maar ik ga er zeker nog terug!

Eerste keer dat het mij nu opviel, maar aan de start/aankomst-parking is een cafeetje waar je bij het nuttigen van een Shark (energiedrank à la Red Bull) gratis gebruik mag maken van een hogedrukreiniger om je fiets af te spuiten.
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Bericht door Huffy »

ik doe sinds korte tijd een paar stukken van de groene roete , en daarna de rode roete , op de rode roete is alles tiptop in orde met de paaltjes.. , soms wel even opletten maar ze staan er allemaal en allemaal heel duidelijk , de groene staan ze er bijna allemaal maar ze zijn er in enkele straten ant werken en er zijn er 2(denk ik) weg?...
nu geen probleem voor mij want ik rijd de groene toch niet volledig.. , de rode is best goed , de lastigste , ik vertrek vanuit elversele , doe 90% van de groene en rij dan via paar wegskes naar de rode , op het einde van de rode neem ik er ook nog enkele mooie stukken bij die niet in de route liggen..
als ik thuis kom heb ik ongeveer 50 km zo..
als ik de rode alleen doe heb ik er 40 als ik thuiskom
het had meer techniser moeten zijn , maar daar hebben we natuurlijk het landschap niet voor..

ik ga meestal tijdens de week rijden i d namiddag..
zijn er toevalig nog hier zo???
ik doe motorcross en doe dit tijdens de week veel voor de fysiek..
slippy1980
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 feb 2006 19:27
Rijdt met: prestige

bloso tocht waasmunster

Bericht door slippy1980 »

vandaag 20/2/2006 heb ik de route in waasmunster afgebold de drie lussen gedaan het lag er moderig bij maar wat wil je na 5 dagen regen of meer de pijltjes waren goed zichtbaar een echte aanrader voor elke biker
mr White
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 13:06
Rijdt met: Solution

Bericht door mr White »

Ik ga deze middag de route in Waasmunster eens rijden. Het is men eerste MTB rit dus het zal er nog rustig aan toe gaan.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Waarschijnlijk zal ik , bij gebrek aan tt in de buurt , nog eens komen ploeteren in Waasmunster.Zijn er nog Wase bikers die hetzelfde gedacht hebben om aan een redelijk tempo de pijltjes nog eens af te doen ?
Plaats reactie