schijfremmen opnieuw afstellen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
woeters
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 13 aug 2005 14:09
Rijdt met: GT RUCKUS onepointzero

schijfremmen opnieuw afstellen

Bericht door woeters »

hello,

Ik zit met het volgende probleem; :oops: bij't kuisen van mijne GT
had ik ni beter gevonden om mijn hayes schijfrem (achterste caliper) los te maken om hem grondig te reinigen. Ik heb dan een paar keer mijne rem toegenepen met het gevolg da die twee remblokken tegen mekaar blijven staan en den disk er dus nimeer tussen kan #-o
iemand een idee om da probleemke op te lossen?

THX
Gebruikersavatar
Kurt
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized / Trek
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Remblokken eruit halen en dan de zuigers terug duwen. Dan de remblokken er weer in en pas in de remhendel knijpen als uw wiel er weer in zit.
Gebruikersavatar
woeters
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 13 aug 2005 14:09
Rijdt met: GT RUCKUS onepointzero

Bericht door woeters »

Merci Kurt, zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten bij het uithalen bij de remblokskes? 't Is den eerste keer en'k zou niks willen stuk maken.
Gebruikersavatar
Spyder
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 02 mei 2005 10:02

Bericht door Spyder »

woeters schreef:Merci Kurt, zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten bij het uithalen bij de remblokskes? 't Is den eerste keer en'k zou niks willen stuk maken.
kunt ook voorzichting een kleine platte schroevendraaier ertussen proberen te doen ... en dan opendoen
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Re: schijfremmen opnieuw afstellen

Bericht door fieldbiker »

woeters schreef:hello,

Ik zit met het volgende probleem; :oops: bij't kuisen van mijne GT
had ik ni beter gevonden om mijn hayes schijfrem (achterste caliper) los te maken om hem grondig te reinigen. Ik heb dan een paar keer mijne rem toegenepen met het gevolg da die twee remblokken tegen mekaar blijven staan en den disk er dus nimeer tussen kan #-o
iemand een idee om da probleemke op te lossen?

THX
Probeer er met een platte schroevendraaier tussen te geraken en wring ze dan stilletjes open, tot je schijf ertussen kan. Nadien je caliper terug lichtjes vastmaken (zodat deze nog kan bewegen). Zet je wiel dan terug vast en draai eraan. Rem met je achterste rem en je zal zien dat de caliper zich positioneert tegenover de schijf. Dit herhaal je een paar keer zodat je ziet dat de remblokjes niet tegen de schijven blijven schuren.
Dan draai je de caliper opnieuw vast en klaar is kees.

Field
Gebruikersavatar
woeters
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 13 aug 2005 14:09
Rijdt met: GT RUCKUS onepointzero

Bericht door woeters »

OK, done!

Merci hé manne, gelijk as nieuw :-D
kogelvis
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 04 jan 2005 09:34

Bericht door kogelvis »

oops, i did it also :oops:


merci mountainbike.be
Plaats reactie