Herzele - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Herzele - Bloso

Bericht door jerommeken »

Gezien tijdens de rit van Unitas : een bordje met de aanduiding dat het parkoers van Herzele rechtdoor gaat tot het topje van Berg ten Bever.

Weet iemand meer ?
Bazeken
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 mar 2003 17:28
Rijdt met: Cannondale RZ140

Bericht door Bazeken »

De pijlkes van Herzele staan er al een paar weken. Weet nie of ze overal al compleet staan. Ik ga ze deze namiddag eens gaan volgen. Als ik het goed heb komt er een blauw en een groen parcours.
Ik veronderstel dat de start aan de sporthal ligt. Het parcours is nog niet officieel geopend.
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

idd, ik verschoot ook toen ik het bordje op de beverberg zag staan. Eerst wilden ze in herzele van geen mountainbikeparcours weten en nu opeens blijkbaar wel.

Mijn pa wist te vertellen dat ze er momenteel nog aan bezig zijn, en dat in principe vrij snel zou moeten afgewerkt zijn. Dus hopelijk voor de zomer...
Bazeken
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 mar 2003 17:28
Rijdt met: Cannondale RZ140

Bericht door Bazeken »

Gisteren dus eens gereden: blauw en groen gevolgd. Bijna alle pijltjes staan er.
Blauw + groen: 44.5 km, 304 hm, AVG 22.8 km/h
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Graag meer info. Dank voor de cijferkes maar HOE is het parkoers, langs waar loopt het enz.
Bazeken
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 mar 2003 17:28
Rijdt met: Cannondale RZ140

Bericht door Bazeken »

Route loopt langs de gekende baantjes van de toertochten die in Herzele gereden worden. In de deelgemeenten en in deze volgorde: Herzele, Ressegem,Herzele, Hillegem, St Lievens Esse, Steenhuize, Sint-Antelinks, Woubrechtegem, Herzele. Goede verhouding weg/onverhard. Niet al te veel baantjes van een dal breed.
Vertrek vermoedelijk aan sporthal herzele (stond nog geen plaat), en tweede pijltje ontbreekt: vanaf sporthal na 100 m links inslaan naast nieuw app gebouw.
Dichtste punt tegen Erpe-Mere: Ketegemstraat inrijden vanaf de kamerstraat te Ressegem
Aansluitingen parcours Zottegem en Ninove mogelijk
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Gisteren eerste keer Bloso-parkoers van Herzele gereden - als je van Mere/Aaigem komt is het gemakkelijk om in te pikken aan het kasteel net voor Herzele. Omdat ik mij gisteren nogal mottig voelde door (weeral) een valling, heb ik het bewust heel rustig aan gedaan. En dat moet ook wel want pijltjes hangen er wel maar op sommige plaatsen zijn ze nogal goed gecamoufleerd zodat je echt moet uitkjiken.
@ Bazeken : ben jij niet verkeerd gereden ? Ikke anders wel enkele keren.

Over het parkoers : veel nieuwe baantjes ondekt met dit parkoers. Er zit tamelijk wat reliëf in zonder dat je echt diep moet gaan om hoog te geraken (wow, wat een woordspeling). Wat ik onthou : de open landschappen en het ruimtelijke gevoel dat je ervan krijgt.
Dit nieuwe parkoers is zeer de moeite waard om te ontdekken.
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

Gisteren vertrokken om de Bloso route van Herzele 's te verkennen, op aanraden van bikemakker Jerommeken. Aangepikt net aan 't kasteel van Herzele en dan maar de blauwe pijltjes gevolgd. De eerste stukken zijn echte vlamstukken, met redelijk wat asfalt en verhard erin. Sommige baantjes zijn tof, maar door het hoge gras moeilijk te berijden. Op een bepaald moment begint de bepijling echt te "sucken". Je moet ogen achter en opzij van je hoofd hebben om ze terug te vinden en volgens mij waren de paaltjes wel echt "geteld" : ze hebben inspanning gedaan om er zo weinig mogelijk neer te moeten zetten (gemeente Herzele ? Hallo ? Is dit een manier om het fietstoerisme/de fietssport te promoten ?) Op een bepaald moment kom je in St-Lievens-Esse dan aan, waar je of keuze hebt tussen een zéér klein baantje rechts, rechtdoor of links ? Waar is het pijltje ?? Dan toch maar rechtdoor het asfaltstuk genomen, wat juist bleek te zijn. Aan de volgende T moet je naar rechts (blauwe pijl), je gaat terug een dubbele macadambaan op in St-Lievens-Esse en dan geen (blauwe) pijlen meer. Een km verder dan toch een groene pijl gevonden, terug de kouters in richting Herzele centrum naar de nieuwe sporthal toe (Hier geen enkel groot bord met info over de Bloso Route). Hier terug bijna verkeerd gereden.
Aan de sporthal (die nieuwe) zijn de pijltjes weer zéér dun gezaaid. Na veel gevloek en frustratie in Herzele de Oudenaardse steenweg opgedraaid richting huis. Dit kon echt beter hoor. De streek is echt mooi (zonder spectaculaire hoogteverschillen), want als je de Patersroute of Egmontroute 's volgt, dan zie je maar hoe mooi deze streek is.

Fieldbiker
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

Naar wat ik gehoord heb was de bepijling nog niet helemaal afgewerkt, misschien daardoor dat er hier en daar nog wat mankementen zijn, nog effe geduld hebben zal de enige oplossing zijn denk ik
Gebruikersavatar
osoc
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 25 mar 2003 00:55
Rijdt met: Thompson Athena

Bericht door osoc »

Vorige zaterdag heb ik een stukje van de route gefietst. Voor een eerste kennismaking viel het zeer goed mee. Vermoedelijk staan nog niet alle bordjes op de juiste plaats want op een gegeven moment was het juiste spoor zoek.
Plaats reactie