carbon
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
mijn gebruik: wekelijkse toertocht in Vl-Brabant (30 à 40 km)
Ik prefereer comfort boven snelheid, maar wil wel soepel kunnen rijden.
Ik was naar de winkel gegaan voor een fully, maar het is omdat drie fietsenmakers mij dit afgeraden hebben, dat ik ben beginnen twijfelen en denk aan een carbon HT.
Ik moet daarbij zeggen dat ik toch moet opletten wat ik doe met mijn rug. Ik heb niet echt rugproblemen, maar ervaar toch wel regelmatig lage rugpijnen.
Ik prefereer comfort boven snelheid, maar wil wel soepel kunnen rijden.
Ik was naar de winkel gegaan voor een fully, maar het is omdat drie fietsenmakers mij dit afgeraden hebben, dat ik ben beginnen twijfelen en denk aan een carbon HT.
Ik moet daarbij zeggen dat ik toch moet opletten wat ik doe met mijn rug. Ik heb niet echt rugproblemen, maar ervaar toch wel regelmatig lage rugpijnen.
Voor een wekelijkse toertocht in Vlaams Brabant van max 40 km kan ik je fietsenmaker(s) toch geen ongelijk gven hoor. Dan rendeert je fully niet. En zeker een carbon HT niet door de meerprijs tov alu HT.
Voor de prijs van een basic carbon Ht heb je al vlug een volledig Xt afgemonteerde alu HT. En aan die afmontage ga je meer plezier beleven dan aan je carbon frame.
Sommige carbon HT zijn trouwens harder (om het rendement te verhogen) dan alu frames. Dat komt door de wijze van weving van het carbon (waar je alle kanten mee uitkan).
En neen, schijfremmen heb je dan ook niet nodig.
Het comfort aan de onderrug kan je ev. ietwat verhogen door een riser stuur te nemen ipv een xc stuur.
En een geveerde zadelpen zou ik ook niet aanraden. De meeste zijn binnen het jaar om zeep. Ze zijn trouwens totaal niet te vergelijken met het effect van een fully.
Voor de prijs van een basic carbon Ht heb je al vlug een volledig Xt afgemonteerde alu HT. En aan die afmontage ga je meer plezier beleven dan aan je carbon frame.
Sommige carbon HT zijn trouwens harder (om het rendement te verhogen) dan alu frames. Dat komt door de wijze van weving van het carbon (waar je alle kanten mee uitkan).
En neen, schijfremmen heb je dan ook niet nodig.
Het comfort aan de onderrug kan je ev. ietwat verhogen door een riser stuur te nemen ipv een xc stuur.
En een geveerde zadelpen zou ik ook niet aanraden. De meeste zijn binnen het jaar om zeep. Ze zijn trouwens totaal niet te vergelijken met het effect van een fully.
Bericht door Gast »
Lage rugpijn tijdens het rijden is een teken van een verkeerde houding op de bike en/of mss op een te groot verzet stoempen ( is rug belasten).
Mogelijk dat je zadel te ver naar achter staat t.o.v je trapas. Of idd je stuur te laag. Maar hiervoor heb je geen riser stuur nodig, een extra ring onder de stuurpen kan wonderen doen.
Indien je aanhoudende rugklachten hebt na of tijdens het biken mss toch eens een fietsmeting laten uitvoeren. Het is niet goedkoop, maar dat is je gezondheid ook niet.
http://www.meetcentrum.be
Mogelijk dat je zadel te ver naar achter staat t.o.v je trapas. Of idd je stuur te laag. Maar hiervoor heb je geen riser stuur nodig, een extra ring onder de stuurpen kan wonderen doen.
Indien je aanhoudende rugklachten hebt na of tijdens het biken mss toch eens een fietsmeting laten uitvoeren. Het is niet goedkoop, maar dat is je gezondheid ook niet.
http://www.meetcentrum.be
budget: maximaal rond de € 2.000,00
plaats: Vlaams-Brabant, West-Vlaanderen, Ardennen
gemiddeld 1 x/week
comfort boven snelheid
ik wil wel een bike waar ik de dag na een rit geen rugpijnen e.d. aan overhoud
mijn doel is het om op een aangename manier toertochten te rijden met een comfortabele bike, die toch niet te zwaar mag zijn (ik moet nog een helling op geraken ...)
plaats: Vlaams-Brabant, West-Vlaanderen, Ardennen
gemiddeld 1 x/week
comfort boven snelheid
ik wil wel een bike waar ik de dag na een rit geen rugpijnen e.d. aan overhoud
mijn doel is het om op een aangename manier toertochten te rijden met een comfortabele bike, die toch niet te zwaar mag zijn (ik moet nog een helling op geraken ...)
-
- Mountainbiker
- Berichten: 148
- Lid geworden op: ma 03 jan 2005 22:52
- Rijdt met: SCALE 20en epic s-works
Inderdaad,als je comfort kiest,kies je een fully,ik heb een carbon,en ben er zeer tevreden over,maar ik heb voor carbon gekozen voor het gewicht en niet voor het comfort.
Ik vrees alleen dat je budget wat aan de kleine kant is,ik denk dat in die prijsklasse,het een zware fiets zal worden,indien je een fully koopt.
Ik vrees alleen dat je budget wat aan de kleine kant is,ik denk dat in die prijsklasse,het een zware fiets zal worden,indien je een fully koopt.