kona

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Nomad
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 02 sep 2003 12:06
Rijdt met: Scott Genius 910

Kona

Bericht door Nomad »

Hoi, ik rijd zelf met een King Kikapu uit 2001, zilver. Is heerlijke fiets, gebruik de lockout enkel en alleen op asfalt bergop, voor de moral, want eigenlijk voel ik niks van pompen. Het is een fiets met een zalige geometrie, stuurt wel iets trager sinds ik er een FOX talas op heb zitten, maar bergaf laat ik natuurlijk wel iedereen ver achter. Het voelt eigenlijk niet echt als een Crosscountry racebeest, ik zit totaal comfortabel. Heb hem dan ook voor het wat zwaardere werk uitgerust, met Xmax XL, Fox Talas, Big Jim Tubeless, Hope discs, enz... en nog altijd maar 12,6 kilo. Eat your heart out Prophet. Op lange afstanden ben ik nu een stuk minder vermoeid en dooreengerammeld als op mijn vorige kona, een "A", hardtail, voorloper van de Kula Primo. Ik ben blij met de omschakeling naar Fully.

Bij de Hot Wheelz in Brussel staat nog een gloednieuw King kikapu Frame, 19inch, uit 2002, zilver en rood. 600 euro vragen ze er maar voor, incl headset. Een echte aanrader. Zeker als de 2800 voor de nieuwe king iets teveel is!!!

Kona is gewoon degelijk en duurzaam, en niet van die Rocket Science Crap (elk jaar een nieuw systeempje met 20 knopjes waarvan je er één gebruikt).
stes
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 20:46
Rijdt met: kona kikapu delux

Bericht door stes »

de mensen met een kona zullen eens kunnen afspreken voor een tocht.
en ook mensen die intressen hebben in een kone.
ze kunnen dan informasie vragen.
wan ik vint als je kona tewienich ziet.
en je moet toch zeggen het is een schiterend merk.
diger
Pro
Berichten: 189
Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
Rijdt met: something new and FAST....scandium

Bericht door diger »

vorig jaar mijne kona AA met spijt in't hart weggedaan, bangelijk fietske die me 6 jaar enorm heeft pleziert, en waar ik nog altijd van versteld sta dat er nooit geen stukken aan geweest zijn, ook al enkele malen in zware afdaling een enorme kassei onderaan tegen kader geknotst, zonder erg, niet eens een buts ????!!!

als dat fietske kon praten, amai. was volledig afgeleefd Heeft nu een rustig pensioen gevonden bij een zeer rustige rijder

Kona top, koop er ooit misschien nog eens ene???
stes
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 20:46
Rijdt met: kona kikapu delux

Bericht door stes »

erzijn niet veel mensen met een kona zo tezien.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Grappig als men die kona's van 15 jaar geleden nog kan zien.
Hoe de fietsen veranderd zijn.
stes
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 20:46
Rijdt met: kona kikapu delux

Bericht door stes »

kona hat vroeger wel zeer mooie fietsen en nu nog mooier.
Gebruikersavatar
jaybird
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 02 sep 2004 13:13
Rijdt met: Commençal ... Baby!
Contacteer:

Bericht door jaybird »

De Kona Lava Dome was mijn eerste mountainbike ooit, toen ik 15 jaar (en we zijn nu weer 15 jaar verder) was, k'heb die toen besteld in de states, toen het merk nog niet te verkrijgen was in België, ...mijn neef rijd der nu nog steeds mee, dus 't moet wel een goede fiets zijn.
Wat mij aan de Kona's van tegenwoordig een beetje stoort is het gebrek aan inovatie van het merk, veel van hun modellen staan al jaren quasi ongewijzigd in de cataloog. Ietsdat goed werkt moet je niet echt veranderen, maar het veersysteem op hun fully's mogen ze wel eens opnieuw bekijken, er zijn wel betere systeems tegenwoordig!
Maar ja het blijft seen betrouwbaar merk in tegenstelling tot bv cannondale!
Gast

Bericht door Gast »

met dat laatste ben ik het niet echt eens
cannondale niet betrouwbaar?
heb er nog geen klagen van gehad
ben nu aan mijn derde cannondale toe
het doet veel aan het onderhoud van uw bike
Plaats reactie