Gary Fisher..

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

Ik heb mij vorig jaar in Oktober een GF Cake 2 Dlx aangeschaft en ben er echt heel tevreden over.
Schijfremmen zijn wel niet idaal in de modder maar daar wen je wel aan.
Over de maat, ik ben een vrij lang iemand (1,93m) en ben ten rade gegaan bij meetcentrum.
Men heeft mij daar volledig opgemeten en mij fiets juist afgesteld, echt een aanrader.
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

Valere schreef:
crosserke schreef: Die schijfremmen zijn echt wel een pluspunt en je hebt dan ook tubeless wielen.
Ik heb ergens gelezen dat schijfremmen nogal onderhoudsintensief zijn. (lees : duur)
Een tweede minpunt zou zijn dat wanneer je een tak ertegen krijgt of je een keertje valt, de schijf nogal vlug kapot is.
Schijfremmen zijn niet meer onderhoudsintensief dan velgremmen : de brakepads gaan er zonder probs uit (bij mij toch), wat water erdoor jagen met een doek de rest van de vuiligheid eruit halen, laten drogen, brakepads erin en hup, weer goed voor minstens 10 ritten.

En schijfremmen zijn niet van chocolade gemaakt, ze kunnen heus wel tegen een stoot. Eenmaal schijven, nooit meer velgremmen !

Btw, zoek 's naar een Sugar van GF, je zal het je niet beklagen en waarschijnlijk nu al serieus afgeprijsd (voor een fully).

Fieldbiker
Tazmaniac
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 03 mei 2005 12:36

Mening????

Bericht door Tazmaniac »

Heb vandaag volgende Bike gezien bij de fietsboer (dus nieuw)

Gary Fisher Mt Tam 29
Frame: Genesis geometrie
Achter der: XTR 2002
Voor der: XT 2002
Shifters: XT 2002
Remhendels: XT 2002
Remmen: Avid single digit 5
Crank: Bontragger
Naaf: Bontragger
Vork: Marzocchi MXR Air 2002
29" Bontragger wielen
rest van onderdelen zoals stuurpen, zadelpen en stuur ook Bontragger

Originele prijs staat €2465

Is dit een goede fiets ongeacht het feit dat hij toch van 2002 is. En kan die prijs ongeveer kloppen. Tevens wat zou een goede prijs zijn om deze nu te kopen, handelaar vertelde dat indien ik echt geïntterresseerd was hij wel een prijs wou maken.
Gebruikersavatar
JefB
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 17:24

Bericht door JefB »

XC-SjoerieMoerie schreef:Kzen een bitje fan van Giant dus...

Xtc2 - 1700€
http://www.giant-bicycles.com/bn/030.00 ... odel=10772
Is dat nu ni redelijk duur?
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

JefB schreef:
XC-SjoerieMoerie schreef:Kzen een bitje fan van Giant dus...

Xtc2 - 1700€
http://www.giant-bicycles.com/bn/030.00 ... odel=10772
Is dat nu ni redelijk duur?
Giant is ni echt goedkoop... maar je hebt wel heel goed kaders, verder is ie XT/LX afgemonteerd, frame: alu - composite, shimano LX schijfremmen, gewicht van 11,9kg... tis natuurlijk ni goedkoop mer je hebt een bere goed kader en je kan als de onderdelen versleten zijn naar artelust upgraden!

Ik zelf heb maandag men Xtc3... vanachter heeft ie Sram X9... kben wel eens benieuwd... kben van plan om zen voorvork te vervangen en hem naar X.O te brenge :p
Gast

Bericht door Gast »

giant geeft wel niet zo lang garantie op hun frame's tov gary fisher
5jaar tov levenslang
ne heb vroeger genoeg gebroken giants gezien (vooral die carbonen)
ik zou eerder voor een gary fisher gaan dan voor een giant
vind de frame's van gary beter dan de giant's
Tazmaniac
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 03 mei 2005 12:36

Bericht door Tazmaniac »

Maar is dit een goede koop i.v.m. de 29" wielen.
Wat voor de rest, ik weet dat die derrailleurs goed zijn maar hoe zit het met de remmen en de rest van die Bontragger onderdelen zoals die naven.
En als ik hem zou kopen, wat zou een goede prijs zijn die ik maximaal zou mogen betalen.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Ik ben dus een echte fisher fanaat :wink: en ken er enkele die ook overgestapt zijn op 29" bikes van fisher. Kan je verzekeren deze willen nie meer terug naar de 26". Het is natuurlijk een persoonlijke keuze hé maar al deze die ik ken rijden trouwens met die 29 ers een stuk sneller ook nog :-? jammer genoeg voor mij :( kan nu amper nog volgen :oops: Maar kijk eerst Hier eens daar kan je een koopje doen. Ze leveren zelfs voor 15€ meer aan huis. :wink:
Tazmaniac
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 03 mei 2005 12:36

Re: Mening????

Bericht door Tazmaniac »

Tazmaniac schreef:Heb vandaag volgende Bike gezien bij de fietsboer (dus nieuw)

Gary Fisher Mt Tam 29
Frame: Genesis geometrie
Achter der: XTR 2002
Voor der: XT 2002
Shifters: XT 2002
Remhendels: XT 2002
Remmen: Avid single digit 5
Crank: Bontragger
Naaf: Bontragger
Vork: Marzocchi MXR Air 2002
29" Bontragger wielen
rest van onderdelen zoals stuurpen, zadelpen en stuur ook Bontragger

Originele prijs staat €2465

Is dit een goede fiets ongeacht het feit dat hij toch van 2002 is. En kan die prijs ongeveer kloppen. Tevens wat zou een goede prijs zijn om deze nu te kopen, handelaar vertelde dat indien ik echt geïntterresseerd was hij wel een prijs wou maken.

Afbeelding

Niemand mening over deze fiets op het gebied van qualiteit van de fiets en de gebruikte onderdelen. Graag ook eventueel idee van een goede prijs.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Qua materiaal moet ge u geen zorgen maken :wink: , dat is dik in orde Afbeelding, maar de prijs :-? daar mag dus gerust een heel pak vanaf zenne #-o zoals ik al eerder aanhaalde in mijn post hierboven, ga daar maar eens kijken en vergelijk ff de prijzen. :wink:
Plaats reactie