Nieuw in MTB + aanschaftijd van materiaal,wie kan mij helpe?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Gunnarken
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 mei 2005 17:38
Rijdt met: Cube Acid (2005)

Bericht door Gunnarken »

hoe zit het met de velgen? zijn daar standaarden voor waar op gelet moet worden?

voor en nadelen over voor en achtervering?

heel erg bedankt voor de info

morgen ga ik normaal gezien info vragen (bij Verva in Mortsel)
ik laat zeker en vast weten wat ze voorstellen!

greetz
Tim
modderfiguur
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 mar 2005 23:15
Rijdt met: Cube AMS pro

Bericht door modderfiguur »

Ik ben in 2003 bescheiden begonnen met een Granville Reeves van circa 600 euro. Van dit fietske kan ik enkel zeggen dat ik uiterst tevreden was en ok, de vering was niet top en het was maar ne deore. Toch heb ik zelden of nooit problemen gehad. Nu ik weet dat de microbe gebeten heeft ben ik een aantal weken geleden en na ruim 4000 km met mijne Granville op fully overgeschakeld en in een hoger prijsklasse. Om maar te zeggen: je kan het in begin rustig aan doen en als je merkt dat dit je sport is, je materiaal upgraden.
Gebruikersavatar
Gunnarken
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 mei 2005 17:38
Rijdt met: Cube Acid (2005)

Bericht door Gunnarken »

modderfiguur schreef:Ik ben in 2003 bescheiden begonnen met een Granville Reeves van circa 600 euro. Van dit fietske kan ik enkel zeggen dat ik uiterst tevreden was en ok, de vering was niet top en het was maar ne deore. Toch heb ik zelden of nooit problemen gehad. Nu ik weet dat de microbe gebeten heeft ben ik een aantal weken geleden en na ruim 4000 km met mijne Granville op fully overgeschakeld en in een hoger prijsklasse. Om maar te zeggen: je kan het in begin rustig aan doen en als je merkt dat dit je sport is, je materiaal upgraden.
thx :)
je hebt 100% gelijk!!

ik moet wel zeggen, dat ik de microbe van het fietsen al te pakken heb, dus ik zie het volledig zitten! het zouden zotte kosten zijn, om na enkele ritjes de bike al aan de haak te hangen ;)

ik hou er zeker rekening mee!
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Voor jou budget zou ik een hardtail kopen (= geen achtervering). Anders gaat er teveel geld naar de achterveer, dat je in voor andere duurzame materialen kan steken.
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Bericht door Foempes »

niet langer leuteren en discussieren ...... :wink: :wink: :wink:

this must be your bike ..

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=14029
Gebruikersavatar
Gunnarken
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 mei 2005 17:38
Rijdt met: Cube Acid (2005)

Bericht door Gunnarken »

heb erop gereageerd foempes :)

ik heb denk ik nog een interessant fietsje gevonden :)

wat vinden jullie hiervan?

Cube LTD Five 2004

greetz
Tim
Laatst gewijzigd door Gunnarken op vr 20 mei 2005 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Bericht door Foempes »

Afbeelding

deze dus ???
Gebruikersavatar
Gunnarken
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 mei 2005 17:38
Rijdt met: Cube Acid (2005)

Bericht door Gunnarken »

yup

is ie goed?
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Bericht door Foempes »

lijkt me wel ja ... prijs/kwaliteit een dikke =D> =D> =D>

spijtig dat je budget niet ietske hoger ligt , anders was dit echt je ding !!!

Afbeelding
hudg
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 20 mei 2005 21:28
Rijdt met: granville quadra

Bericht door hudg »

Je koopt wel dadelijk een veloken dat het betere werk aankan en wel wat kost. Vergeet niet dat je nog vanalles zal moeten aanshaffen: schoenen, ....Mits wat puzzelwerk en wat bezoekjes aan fietswinkels valt er nog wel wat goedkoper (en tevens goede kwalitieit) te vinden hoor. Tijdens een TT moet je wel wat kunnen doseren, tja en bij de aankoop van een MTB ook.
Plaats reactie