Wie kent "GHOST-Bikes" ?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
duveltje
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 07 mei 2005 18:24
Rijdt met: Geen meer, vroegen Am. Eagle

Wie kent "GHOST-Bikes" ?

Bericht door duveltje »

Wie heeft ervaring of kennis met en/of van "GHOST"?
Wil nieuwe mtb kopen ( prijsklasse 1200-1400 euro) en twijfel tussen "CUBE" en, net ontdekt "GHOST".
Bij de Cube gaat voorkeur uit naar LTD 4, en bij Ghost naar de HTX 7500 (waar dan wel magura HS33 moet opkomen).
Weet alleen niet wat HTX 7500 gaat kosten.
Gebruikersavatar
Gazelleke
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 20 jul 2004 22:55
Rijdt met: Gazelle Extreme Polished

Bericht door Gazelleke »

Mijne maat rijdt op ne Ghost, weliswaar niet ene uit de prijsklasse die jij in gedachte hebt (hij heeft hem van z'n vrouwtje gekregen en ik denk/vrees een maatje te klein maar dit doet er nu niet toe hé).
Maar voor hetgeen die fiets gekost heeft lijkt me het geheel wel vrij degelijk in elkaar te zitten... heb al heel wat anders gezien in de iets goedkopere fietsen!
Ik weet dat Ghost ook duurdere fietsen aanbiedt die waarschijnlijk verhoudingsgewijs ook beter uitgerust zullen zijn. Maar hoe hoe zegt men dat dikwijls...onbekend is onbemind? Alhoewel ik de fietsen van Cube ook wel zeer te smaken vindt...In ieder geval zal je beide fietsen moeten afwegen(figuurlijk :roll: ) en als ze aan mekaar gewaagd zijn zal het uitzicht een bepalende faktor gaan spelen...
Zal zeker niet gemakkelijk zijn om een keuze te maken maar koop zeker niet overhaast zou ik zeggen. :wink:
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Zie SOM ghost... :wink:
Gebruikersavatar
GERT FORZA
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 08 apr 2005 14:55
Rijdt met: SPECIALIZED EPIC S-WORKS

Bericht door GERT FORZA »

Zowel Cube als Ghost zijn verkrijgbaar bij Mega-bike in Turnhout.
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Voor Ghost kan je ook eens bij Barracuda informeren. www.barracuda.be
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

hier som ghost

ik rij o.a. met ghost scandium HT.

Een enorm licht kaderke en vinnig fietske. Soms een beetje aan de venijnige kant.

de geometrie is vrij kort (bovenbuis) de hellingsgraad aan het balhoofd vrij recht.

Hierdoor heb je een vrij korte wielbasis en laat het fietske weinig stuurfoutjes toe. Zeker met spoorvorming heeft het fietske een eigen willetje.

qua stijfheid zeker top en elke pedaalslag is voelbaar om dit fietske vooruit te krijgen.

Het is een niet gekend merk, maar prijs kwaliteit zeker te overwegen.
In het duitse Bike komen deze fietskes meestal heel goed uit de test (misschien een beetje chauvinisme ??)

Ikzelf heb de kader apart gekocht en dan verder opgebouwd.

Heb ook al eens een mailtje gestuurd om het een en ander te vragen over de fiets en heb binnen de 12 uur antwoord gehad , dus geen opmerkingen hierover.
Plaats reactie