SANTA CRUZ

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

SANTA CRUZ

Bericht door madrista666 »

Hallo

Kan iemand mij zeggen welke fiest van deze 2 het beste past voor X-country/Enduro/lichte freeride. Santa Cruz Blur of superlight. Of welke ervaring jullie met deze bikes hebben!!!

Thx

Jeffrey
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

De marketingterm "superlight" en enduro / lichte freeride gaat doorgaans niet samen.

Is de Heckler niet meer wat je zoekt?
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

Jack77 schreef:De marketingterm "superlight" en enduro / lichte freeride gaat doorgaans niet samen.

Is de Heckler niet meer wat je zoekt?
De heckler weegt een beetje te zwaar denk ik. wil er ook tochten mee rijden en gemakelijk klimmen. De freeride is wel zeer lichte freeride ( niet met gigantische sprongen hoor ) gewoon naar beneden rijden.
Gast

Bericht door Gast »

ik zou opteren voor de blur en niet voor de superlight
waarom?
vooral voor het vpp systeem
ik heb zaterdag eens een toertje gedaan met het grote broertje ervan
de vpp free (20cm veerweg achteraan)
deze klimde behoorlijk goed voor zoveel veerweg
als ik vergelijk met het klimmen van mijn scott zonder dat systeem is mijn keuze snel gemaakt
plus je hebt ietsje meer veerweg (15mm) en de geometrie is beter ontworpen voor vorken met langere veerweg(tot 105mm)
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

In november een Santa cruz superlight,grijs geanodiseerd ,gekocht.Ik moet zeggen een fantastische fiets,degelijk en robuust afgewerkt.Geen onderhoud aan scharnierpunt en gemonteerd met een FoxRP3 en Skareb super.In vergelijking met met men Trek Fuel is de S.CR comfortabeler en kan volgens mij goed ingezet worden voor free-ride mits het plaatsen van schijfremmen.Wegens aankoop van een Litespeed ga ik de S.CR.verkopen.Ik denk voor de prijs van 1500 eur.XT-trapas,avid sl remmen,tompson zadelpen,en wielen vooraan crosmax(oude versie en achteraan crossride beide met ceramic.Als je moest intersse hebben het is een medium.
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

roger schreef:In november een Santa cruz superlight,grijs geanodiseerd ,gekocht.Ik moet zeggen een fantastische fiets,degelijk en robuust afgewerkt.Geen onderhoud aan scharnierpunt en gemonteerd met een FoxRP3 en Skareb super.In vergelijking met met men Trek Fuel is de S.CR comfortabeler en kan volgens mij goed ingezet worden voor free-ride mits het plaatsen van schijfremmen.Wegens aankoop van een Litespeed ga ik de S.CR.verkopen.Ik denk voor de prijs van 1500 eur.XT-trapas,avid sl remmen,tompson zadelpen,en wielen vooraan crosmax(oude versie en achteraan crossride beide met ceramic.Als je moest intersse hebben het is een medium.
hallo

bedankt voor de aanbieding, maar een M is iets te klein voor mij!!

greetings

Jeffrey
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

manitou. schreef:ik zou opteren voor de blur en niet voor de superlight
waarom?
vooral voor het vpp systeem
ik heb zaterdag eens een toertje gedaan met het grote broertje ervan
de vpp free (20cm veerweg achteraan)
deze klimde behoorlijk goed voor zoveel veerweg
als ik vergelijk met het klimmen van mijn scott zonder dat systeem is mijn keuze snel gemaakt
plus je hebt ietsje meer veerweg (15mm) en de geometrie is beter ontworpen voor vorken met langere veerweg(tot 105mm)
Is het systeem zo fameus!!! Ben echt aan het twijfelen met de prijs, de blur is toch zo'n 1000€ bijna duurder dan de Superlight. vroeg mij af of dit zen geld waard is!!!

Mvg.

Jeffrey
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

De Blur heeft een antipomp effect maar met de nieuwe dempers is dit probleem bij veel fullsuspension opgelost.Volgens mij is het zen prijs niet waard.De superlight heeft zijn diensten reeds bewezen gedurende vele jaren.Ga anders eens kijken op de site www.mtbr.com daar kun je commentaren lezen van beide fietsen.
Gast

Bericht door Gast »

anders deze mss iets voor u?
een intense spider?
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=21414
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Bij bikeshop.be hebben ze ook een interessante staan bij occasies.
Plaats reactie