3/4/2005 Olne-Spa-Olne

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Ducha
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 04 apr 2005 08:21
Rijdt met: Scott

Bericht door Ducha »

Gisteren ook een super MTB dag beleeft. Prachtig weer en een geweldig parcours. Met echt wel een aantal enorme klimmen in en super afdalingen. Het parcours stond op sommige plaatsen wel slecht aangeven maar per geluk niet fout gereden. Mountainbiken in de ardennen is toch moeilijk te vergelijken met de Toertochten hier in de regio.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

hoi hoi, den deze was er ook, dit was mijn eerste lange ardennenenrit. en het is wel SUUUUUUUPER meegevallen. In het begin goed gedoseren is wel de goede taktiek denk ik, de laatste 20 km had ik net vleugels :-D . Het parcours was werkelijk schitterend, fijne klimmetjes en dikke afdalingen, en af en toe wat asfalt om tot rust te komen. In het begin was het wel een beetje druk, maar het verdeelde zich al snel. De bepijling vond ik eigenlijk wel goed. en aan de aankomst was mijn batterijke wel helemaal op. Verder ook de eerste keer dat ik het mountainbike.be kostuumpke aanhad, en ik moet zeggen een fijn zeemvel , mijn zitvlak heeft geen klagen gehad ! en ook enkele collega-forummers ontmoet waaronder zotte mol
zeker tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
karlh
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00
Rijdt met: TREK LIQUID30 + TREK 8500sl

Bericht door karlh »

zotte mol schreef:nog efkes hoi aan alle forummers die ik vandaag ontmoette, blijkbaar meer dan op een TT aan mijn deur! Maar hier kom ik er wel geen enkele terug tegen?!?
Hoi, hier dan wel een berichtje van een van de Mountainbike.be-ers die je gezien hebt. Wat is er gebeurt met je uitslag ? #-o Volgens mij ben ik je niet meer voorbij gereden, klopt dit ? :oops:
Ik vond dit jaar de tocht super, zonnig weertje, af en toe wat slijk en enkele pittige klimmetjes.
4h25 op mijn tellerke, 4h42 in de uitslag. Niet slecht voor de eerste tocht van het jaar in de ardennen en eerste keer dit jaar MTB met meer dan 50 km. :-D :-) :-?
Weet iemand de Hm ? volgens mij 1620 hm maar klopt dit ?
Gebruikersavatar
Steven®
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 23 apr 2004 20:18
Rijdt met: Custom Orbea
Contacteer:

Bericht door Steven® »

karlh schreef:Weet iemand de Hm ? volgens mij 1620 hm maar klopt dit ?
Jep, ik had er 1675 op 69 km. Maar ben een stukje bergop verkeerd gereden. Tzal dus rond de 1650 hm geweest zijn.
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

http://users.telenet.be/quadrifoglio/20 ... e-70km.htm

Zelfs met mijn verslag ben ik trager dan den anderen :roll:
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

Quadrifoglio schreef:http://users.telenet.be/quadrifoglio/20 ... e-70km.htm

Zelfs met mijn verslag ben ik trager dan den anderen :roll:
:wink: Ik heb het juist gelezen
Niks van aantrekken ik was ook ni zo goed (195e),uitrijden is belangrijker dan winnen.
:wink:
zotte mol
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 22:04
Rijdt met: merida

Bericht door zotte mol »

karlh schreef:
zotte mol schreef:nog efkes hoi aan alle forummers die ik vandaag ontmoette, blijkbaar meer dan op een TT aan mijn deur! Maar hier kom ik er wel geen enkele terug tegen?!?
Wat is er gebeurt met je uitslag ? #-o Volgens mij ben ik je niet meer voorbij gereden, klopt dit ? :oops:
zoals ik hierboven ergens al schreef: aan de laatste bevoorrading zei men dat het nog 7 km was en 9km verder stond ik terug aan de 1ste bevoorrading en toen kon ik kiezen voor de korte afstand die dan nog 15km was, vandaar mijne schone uitslag!!! In elk geval een goeie training : 85km!!!
Croy
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 05 jun 2004 12:23
Rijdt met: F 2000 SL

Bericht door Croy »

Deze rit was veel te mooi voor eenmalig gebruik !! Daarom; ik heb gedurende de rit verschillende mensen met een GPS zien rijden.
Kan iemand de track van de 65 Km posten ? (Er zal wel ergens een softje bestaan om hier een roadbook van te maken zeker ?). Of beter nog het roadbook zelf natuurlijk. :-))
Plaats reactie