2 april Mountainbike criterium Sint-Gillis-Waas

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

2 april Mountainbike criterium Sint-Gillis-Waas

Bericht door mcoen »

Op zaterdag 2 april is er weer het mountainbike criterium in Sint-Gillis-Waas. Voor de inwoners is er weer een specifieke wedstrijd. Verder is er een "echte" wedstrijd. Nieuw dit jaar is de initiatie voor kinderen tussen 4 en 15 jaar.
Zeker de moeite om eens te komen kijken.

meer info: http://www.sint-gillis-waas.be/Agenda/Kermis.htm#sgw
Gebruikersavatar
Merlin
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 22:55
Rijdt met: Specialized Stumpjumper, Reba Team, sram X-0

Bericht door Merlin »

En komt daar dan veel volk naartoe op zo nen datum... ? 't is dan ook "De Ronde" voor wielertoeristen en bikers e
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

Dit is antwoord van organisator na een vraag ivm starturen

Beste,

aan het criterium kan je enkel deelnemen als je een vergunning hebt én je op voorhand hebt laten inschrijven. Momenteel zijn er nog een 6-tal plaatsen open bij nieuwelingen,junioren en masters en een 3-tal bij de elites/beloften. Als je jonger bent dan 30 kan ik je nog niet bij de elites plaatsen want ik heb de vergunninghouders tot morgen kans gegeven om in te schrijven. Nadien komen de open-klasse renners in aanmerking als ze een vaste vegunning hebben. Bij de andere categorieën kan ik je wel al inschrijven.

15.15 manche 1 n,J,M

15.40 manche 1 el/bel

16.05 manche 2 n,J,M

16.30 manche 2 el/bel

Samentelling van punten en de eerste 1O van beide wedstrijden rijden om 16.45 een Superfinale de anderen om 16.2O een troostingsfinale.

Alle renners rijden dus minstens 3 keer. De omloop laat maximaal een 22-tal renners toe!Geen inschrijvingsgeld te betalen voor de vergunninghouders. Alle finalisten hebben een geldprijs, de eerste 5 van de troosting ook en de eerste 7 van de aparte wedstrijden. Prijzenpot: 755.00 EUR

Tussendoor zijn er wedstrijden voor inwoners en Wase niet-vergunninghouders.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Verslag staat hier.
Gebruikersavatar
Superkrisser
Mountainbiker
Berichten: 290
Lid geworden op: do 01 apr 2004 17:36
Rijdt met: GT Zaskar, BMC Speedfox Trailcrew

Bericht door Superkrisser »

Hey allemaal,

Het seizoen is eindelijk begonnen voor mij! Met slechts 3 weken training in
de benen kon ik het niet laten om toch al te starten in Sint-Gillis. 'T is
dan ook vlakbij en Patrick Meerschaert, de organisator en tevens een echte
biker, had me gevraagd om de tocht voor de kinderen te begeleiden voor onze
wedstrijd.

Dat was al erg leuk, want sommige van die gastjes zijn al erg gedreven.
Moesten we niet hebben gezegd dat het de laatste ronde was, ze waren nog
bezig... Er waren trouwens ook enkele meisjes bij die zich ook niet lieten
kennen en ook het jongetje op de driewieler vond het leuk.

De wedstrijd dan. Die bestond uit twee manches en dan de superfinale met de
besten van de elites en beloften, gemengd met de besten van de andere
categorieën.

De eerste manche liet ik even zien dat ik nog steeds fiets, en nam tot drie
keer toe (dankjewel voor de valse starts, Hertsens!) de kopstart. Daarna
liet ik me uitzakken om toch nog als 7e over de meet te komen.

De tweede manche startte ik bewust erg traag (eigenlijk wilde ik eerst niet
meer starten) en draaide als 19e en voorlaatste het park in. Op het
technische gedeelte ging het goed, op de snelle stukken voelde ik de
conditieachterstand. Stelselmatig schoof ik op om mooi als 5e over de meet
te bollen.

Tijdens de superfinale, die werd gedomineerd door dezelfde drie renners (met
Kris Janssens als uiteindelijke winnaar), kwam ik in het achtervolgende
groepje met Geoffrey Maes terecht. Dat die me zou inhalen, dat nooit! Ik kon
al zijn aanvallen afslaan en uiteindelijk gaf hij gedesillusioneerd op... ik
werd nog mooi 6e.

Ik heb me vandaag ongelooflijk geamuseerd op m'n fietske en heb weer de moed
om er in te vliegen. Tot morgen in Olne-Spa-Olne!

Groeten, Kris
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Gezellig was het vorig jaar. Ik hield enorm veel van het concept, dus ik keek al geruime tijd uit naar deze wedstrijd!

De zon schijnt, alles zit goed mee en het parcours ziet er goed uit; een mix van asfalt, scherpe bochten, zandzakjes, trapjes, opleggers en palletten.

De namen aan de start waren al om schrik van te krijgen; Kris Janssens, Kris Hertsens, Thomas Achouri, onze eigenste Trekkers en nog een tal van renners van wie ik niet wist wat verwachten…
Vorig jaar was mijn grootste zwakte mijn start. Dit jaar dus hard op gefocust. Met succes. De eerste wedstrijd vlot weg bij de eerste 3. Na twee ronden ook Sven ingehaald en als eerste rond het ultra technisch parcours gevlamd (de foto’s volgen). Kris Janssens zat mijn achterste te kietelen. Toch de eerste wedstrijd gewonnen! Tevreden was ik wel.
Tweede wedstrijd was ik al even goed gestart. Sven reed nu wel sneller en Kris Janssens ging ook heel goed. Hoewel we alle 3 in elkaars wielen reden, hebben we niet echt gevochten hebben om de eerste plaats. Niemand van ons bewust dat er een podium volgde met bekers en alles!!! Na de twee manches waren we alle drie met gelijk aantal punten. Je kunt moeilijk 3 mensen de eerste plaatst zetten op het podium, dus werd de tweede manche doorslaggevend. Na twee manches Sven dus eerste, Kris tweede en ik derde. Onderling hebben we wel onszelf alle drie tot winnaar uitgeroepen. J
Om 17.50u de “superfinale”; de 9 besten uit de wedstrijd van Masters/Junioren/Nieuwelingen en de 9 snelsten uit Elites/Beloften. Even analyseren wie allemaal in het oog moest worden gehouden; het podium van Elites/Beloften was zeker gevaarlijk, daarnaast het podium van de andere categorieën Geoffry Maes, een Nederlander Bart Maes, Luc-Trek en blitsstarter Robby-Trek. De start liep deze keer niet zo goed en ik zat bijna helemaal achteraan. De eerste haarspeldbocht al wat goed gemaakt, maar nog steeds een kleine 10 tal renners voor mij. Sven en Kris waren er al als een speer vandoor terwijl ik het nog druk had met inhalen. Zou een podium nog lukken??? Één voor één gingen ze er aan; Kris Hendrickx, Geoffry Maes, Bart Maes,… En jawel, 3de plaats. Die nu nog behouden is ook nog zoiets. De enige die goed volgde was Junior Bart Maes. Toch wat afstand kunnen houden zodat het niet gevaarlijk zou worden in de rechte stukken.
Resultaat een tweede podium, een tweede beker een derde keer dolgelukkig!
Doel behaald van deze geweldige wedstrijd die me zeker heel goed ligt; een overwinning (eigelijk zelfs een eerste stek op het podium) en een podiumplaats, zelfs twee op één wedstrijd!

Weeral uitkijken naar volgend jaar…


Greetz,

Julien.
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

Superkrisser schreef:Hey allemaal,

Het seizoen is eindelijk begonnen voor mij! Met slechts 3 weken training in
de benen kon ik het niet laten om toch al te starten in Sint-Gillis. 'T is
dan ook vlakbij en Patrick Meerschaert, de organisator en tevens een echte
biker, had me gevraagd om de tocht voor de kinderen te begeleiden voor onze
wedstrijd.

Dat was al erg leuk, want sommige van die gastjes zijn al erg gedreven.
Moesten we niet hebben gezegd dat het de laatste ronde was, ze waren nog
bezig... Er waren trouwens ook enkele meisjes bij die zich ook niet lieten
kennen en ook het jongetje op de driewieler vond het leuk.
Kris,

Die meisjes, dat waren mijn dochters. En die laten zich inderdaad niet kennen. Vond het een schitterend initiatief en prachtige begeleiding. Ze waren razend enthousiast.

via deze weg dan ook nog een bedankje voor de schitterende begeleiding.

groetjes,

Marc
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

ik was er voor de tweede maal, en vond het geweldig !

Bij een eerste verkenning werd al duidelijk dat dit parcours me wel beviel, er was slechts een kleine wijziging tov vorig jaar. Het parcours was bezaaid met technische hindernissen, trappen, palletten, zandzakjes, opliggers, ..

Bij de eerste wedstrijd wist ik niet goed waar ik zou eindigen en besloot dus maar een blitsstart uit de benen te persen, niet zonder resultaat, want ik ging als eerste van start. Die positie hield ik drie ronden vol, waarna Nederlander Bart Maas mij voorbij kwam op de rechte baan. Nog een ronde later was het de beurt aan Geoffrey Maes. In de voorlaatste ronde (in totaal 7 rondjes van +-2min) kwam ook iemand van Thompson mij voorbij. Als vierde dus gefinished.

De tweede wedstrijd startte ik iets rustiger met als bedoeling heel de koers vooraan te blijven, dit lukte aardig, tot half koers reed ik mee in het groepje van de eerste, waarna eerst Luc en dan weer die Thompsonbiker kwamen aansluiten.
In de laatste ronde weer een plaatje kunnen opschuiven, en zo weer als vierde aangekomen.

Dan was de tijd aangebroken voor de ‘superfinale’ Wat ik in Zottegem reeds had meegemaakt, werd ook nu weer waarheid, meteen na het startschot schoot ik uit mijn pedaal, en dit maal ging ik over mijn stuur, waardoor ik ook Matthias enorm hinderde (sorry sorry sorry!) Na wat gevloek toch op de fiets gesprongen voor een eenzame achtervolging, waarin ik blijkbaar wat onstuimig te werk ging, want een ronde later ging ik alweer tegen de grond, nl bij het uitrijden van de opligger, mijn voorwiel kwam schuin klem te zitten tussen palletten, en weer viel ik. Sommigen vreesden even voor een beenbreuk, omdat ik blijkbaar in een vreemde positie weer tot m’n positieven kwam, maar het bleken slechts schaafwonden op beide benen, en aan de elleboog. Na een langzame bemiddeling van het rode kruis kon ik stevig ingetapet opweg naar de kliniek voor een spuitje tegen een bloeduitstorting, wat achteraf overigens niet nodig bleek.

Uiteindelijk nog veel geluk gehad dat ik niks heb gebroken, op doktersadvies mag ik nu een week niet fietsen..
Plaats reactie