rockmachine

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gast

rockmachine

Bericht door Gast »

Hoi ik ben geinteresseert in deze rockmachine heb alleen nog nooit van dit merk gehoord. Weet iemand of dit een goede fiets is voor zijn prijs.
Anders zit ik te denken aan de gary fischer Hoo Koo E Koo

http://www.12gotrading.com/ga.php?naar= ... _Explosion

Wat is een goede keus in die prijsklasse?
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Afmontage ziet er goed uit. Maar hoe zit het met de naven, heb frame, zadel,...? Er moet ergens worden bespaard.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Gast

gary fischer

Bericht door Gast »

Oke heb de topics gelezen, maar die zijn nu niet echt positief.
Heb op dit moment een b1 fiets maar die is iets wat te licht om door de bossen heen te crossen (alivio afgemonteerd).
Ik wil nu wat beters en mijn budget is rond de 800 tot 1000 euro.
Heeft iemand een goed advies want ik ben qwa merken en afmonteren echt een groentje.
Vast bedankt
Gast

Bericht door Gast »

Tik de volgende merken eens bij de zoekfunctie in.

Cube
Viper
Granville

Allemaal merken met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. :wink:

Er is hier al veel over geschreven en ik denk dat je uit de bestaande informatie al een hoop kunt afleiden.
Gast

Bericht door Gast »

vergeet ook niet het huismerk van www.bike-discount.de erbij te voegen
dit is radon
als je naar die vier merken wat zoekt op het forum zul je al een paar avonden verder kunnen
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Laat je niet blij maken met een alleen een XT-derrailleur. Je kan beter een volledig afgemonteerde deore of Lx hebben dan alleen een XT vanachter en een waardeloze vork of prul-remmen of een zwaar kader.
Trek 6500 zit rond 800 euro. Met korting kom je rond 730 uit. Heeft allemaal gelijkwaardige onderdelen (deore) en heeft een lichte kader. De XT-derrailleur is mooi meegenomen. Deze opwaardering is niet ten koste gegaan van andere minderwaardige onderdelen. Ik had een Trek 6500 van 2004. Het minste vond ik de remmen. Maar als je er een met schijfremmen neemt, zit je nu wel goed. Er staan Deore discbrakes op. Momenteel heb ik LX-schijfremmen, maar ben daar niet tevreden over. :(
Je moet ook naar je houding kijken. Zit je graag op je fiets of lig je liever? Dat hangt onderandere af van de lengte van de stuurpen (20 of 25 cm). Bij Trek zit je. Cube of Granville, daar lig je meer op.
En wat het allerbelangrijkste is : een goede verkoper zodat je zorgeloos kan fietsen :wink:

nota : Dit is wat ik heb geleerd bij het kopen van mijn nieuwe fiets. Ik heb nooit met een ander merk dan Trek gereden.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Volgens mij is de prijs wel verantwoord voor die bike
Plaats reactie