Marzocchi EXR Supra

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thompe
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 06 mar 2005 14:06
Rijdt met: Trek Top Fuel - Ridley Orca - Kona Nunu

Marzocchi EXR Supra

Bericht door Thompe »

Hallo,

Heeft er iemand soms ervaring met de EXR Supra van Marzocchi? Dit is een OEM voorvork , wat wil zeggen dat die enkel te verkrijgen is bij een komplete bike en niet afzonderlijk te koop is. Dit onder andere bij de Ridley Orca, dewelke ik gekocht heb en nog twee weken geduld moet hebben tot levering. Afbeelding

Nu vind ik op de website van marzocchi niet zo bijster veel terug over die vering. Vooral zou ik graag eens te weet zien te komen met welke type vering de EXR Supra te vergelijken is (Rock Shox, Marzocchi) en tot welke prijsklasse die dan zou behoren.

Op de foto is er bovenop het stuur een uitsteeksel merkbaar. Zou dit een lock out Kunnen zijn?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Ziet er mij een gaaf fietsje uit met een degelijke afmontage (XT, Crossmax, Marzo vork).

MXR Supra is een 2004 OEM vork. Geen remote lockout.

Meer infohier
Gebruikersavatar
intruder
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 24 dec 2003 19:22
Rijdt met: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Bericht door intruder »

ikzelf rij met een gewone EXR. Goed vorkske, na't schijnt te vergelijken me nen bomber mx comp
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

ik dacht net onder mxcomp ask mij ni vergis hadde ze die in 2003 bij barracuda en kwam die als het echte instapmodel, onder de MX..
Gebruikersavatar
marzokki NQH
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: terrago-kader '98

Bericht door marzokki NQH »

staat inderdaad onder de mx. Het is inderdaad een OEM vork, gemaakt bij suntour
Gebruikersavatar
Thompe
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 06 mar 2005 14:06
Rijdt met: Trek Top Fuel - Ridley Orca - Kona Nunu

Bericht door Thompe »

Dank voor de reacties,

maar wat wordt er nu precies bedoeld:
EXR Supra = MX (is dat dan MX comp?)
of
EXR Supra is een model juist lager dan de MX?

Hoe bedoel je met wordt gemaakt door Suntour, ik dacht dat het Marzocchi was of is Suntour dan misschien een dochteronderneming van Marzocchi?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Als je sites zoals MTBR mag geloven, dan beschikt die vork over SSV-demping, net als een MX Comp. De vork zou dus wel eens dezelfde dempingseigenschappen kunnen hebben als de MX Comp.

Gezien de combinatie staalveer/lucht trekt die EXR Supra op een MX Comp ETA, maar dan zonder ETA en met externe rebound adjust.

Geen idee hoe het met het gewicht en de stijfheid zit, maar die vork kan wel eens heel aardig meevallen.

Geen reviews gevonden via Google?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Gebruikersavatar
marzokki NQH
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: terrago-kader '98

Bericht door marzokki NQH »

Suntour maakt een deel van het gamma van de Marzocchi vorken, onder andere die exr is er een van dacht ik. Kdenk dat het alleen de OEMs zijn die onder dat regime vallen.
Plaats reactie