Erezée

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Erezée

Bericht door Nielskie »

Binnenkort ga ik voor een weekendje naar Erezée. Ik zie juist dat er ginder ook vaste routes zijn. Er is echter weinig info beschikbaar.

Kan er iemand iets meer over die routes vertellen dan dat je er een kaart nodig hebt?

't zou een niet te moeilijke route mogen zijn, want de meeste mensen die meegaan zitten niet wekelijks op de fiets.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik ben niet zeker of ze al klaar zijn maar ze hadden me gezegd dat ze dees voorjaar of najaar weet ik niet juist de parcours eens onder handen gingen nemen qua uitpijlen en op volgende site kan je al es een kijkje nemen.
daar erezee al redelijk hoog ligt zal er denk ik ook veel geklommen en gedaald moeten worden.

http://www.ourthe-et-aisne.be/nl/panneau_vtt.html

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Bedankt voor de link.
Ik heb hen maar een mailtje gestuurd. Hopelijk geraakt de bewegwijzering op tijd klaar.

Ik heb snel antwoord gekregen. nl.
Bonjour,

Pour l'info sur les circuits de Erezée, cliquez sur l'adresse : http://www.ourthe-et-aisne.be/nl/panneau_vtt.html

Ajourd'hui, il y a un balisage mais il n'est en règle. Le nouveau balisage sera en ordre pour le 1er juillet 05.
Bien à vous,

André SARLET
Gebruikersavatar
fonz
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 12 mei 2005 19:31
Rijdt met: CycloX

Bericht door fonz »

Wij gaan volgend weekend ook naar erezee. Weet er al iemand of het al in orde gekomen is met de bewegwijzering? Er zijn enkele ongeoefende MTB'ers bij. Kunnen die daar zich daar ook amuseren of is het alleen de betere single track?
Gebruikersavatar
fonz
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 12 mei 2005 19:31
Rijdt met: CycloX

erezee

Bericht door fonz »

Ga dit weekend naar erezee. Lees op de site dat de bewijzering erg slecht is. Heb gelezen dat die ging verbeterd worden. Is er iemand die er meer over weet? Er zijn mensen bij die totaal geen mountainbike-ervaring hebben, kunnen die er ook een beetje mee of is het enkel het betere klim- en daalwerk?
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Ik haat van die slecht bewegwijzerde mountainbikeroutes en heb dan zelf maar een tochtje van 25km uitgestippeld op stafkaart.

Op dat tochtje wel steile stukken tegen gekomen, maar mits enige conditie geraakten ook de mensen zonder mountainbike-ervaring boven. Iemand met mindere conditie zag al na 10km zwart voor zijn ogen.

In de bossen waarin we dat tochtje gemaakt hebben, geen enkele singletrack tegengekomen.
Gebruikersavatar
Pietje
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 03 apr 2003 19:32
Rijdt met: Scott Voltage YZ2

Bericht door Pietje »

Vorig weekend daar gereden en de diverse routes waren perfect uitgepijld!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

waar vertrekken die routes eigenlijk in Erezee ??
aan de kerk, gemeente huis want ik heb er nog geen plaat zien staan als vetrekpunt hoor.
pijlkes heb ik her en der al zien hangen dat wel, zal volgende week es gaan verkennen zie.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Pietje
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 03 apr 2003 19:32
Rijdt met: Scott Voltage YZ2

Bericht door Pietje »

exact vertrektpunt weet ik niet. Maar wij keken op onze kaart en reden van aan ons verblijf naar het dichtsbijzijnde pijltje van de route die we wilden volgen. Rond de kerk hangen in alle geval diverse gekleurde pijltjes.

Als je avenue des nations unies volgt kom je er ook enkele tegen... geel, groen, blauw
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Wij gaan zaterdag biken in Erezée met een deel vrienden. Ik heb een paar vraagjes :
Welke zijn mooie routes?
Heb je een kaart nodig?
Is het mogelijk om allemaal korte routes met elkaar te combineren. We hebben nl een paar mensen zonder al te veel conditie en die willen een pintje drinken als ze moe zijn.
Vertrekken alle routes aan de kerk?
Er zou ook een mtb-verhuurder zijn. Zit die dicht bij de routes? Zoja, de welke?

Een hoop vragen! Ik hoop dat ze beantwoord kunnen worden :lol:
Plaats reactie